کد خبر: ۷۴۵۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
تعداد بازدید: ۳۵۳
از استعفای ناگهانی سعدحریری تا حمله موشکی حوثی‌ها به عربستان
حمله موشکی حوثی‌های یمن به ریاض و استعفای سعد حریری در عربستان همراه با انتقادهای او از نقش ایران در لبنان، بر تنش روابط ایران و عربستان افزوده است. یک کارشناس از "تحولی خطرناک" سخن می‌گوید.
«تحولی خطرناک» در خاورمیانه؛ خطر رویارویی نظامی ایران و عربستان؟دو حادثه مختلف در روز شنبه (۴ نوامبر/ ۱۳ آبان) بر تنش روابط در هر حال پرتنش ایران و عربستان سعودی افزود: نخست استعفای سعد حریری از مقام نخست‌وزیری لبنان و در پی آن حمله موشکی حوثی‌های یمن به ریاض.

به گزارش  خبرداغ به نقل از آفتاب‌نیوز، سعد حریری که در ریاض به سر می‌بُرد، اعلام کناره‌گیری خود از مقام‌اش را با متهم کردن ایران به "دخالت" در لبنان و بی‌ثبات کردن این کشور همراه کرد. او در عربستان سعودی و از طریق شبکه "العربیه" به شکل ناگهانی استعفای خود را به اطلاع عموم رساند؛ اقدامی که می‌تواند لبنان را در بحرانی عمیق فرو برد.

تحولی خطرناک در خاورمیانه؛ خطر رویارویی نظامی ایران و عربستان؟

حریری در ادعایی عجیب "دخالت‌های ایران" را عامل اصلی استعفای خود اعلام کرد و گفت: «ایران تمایل زیادی برای نابودی جهان عرب دارد و هر جا که ایران باشد مشکلات و فتنه‌ها سر باز می‌کند». او همچنین مدعی شد که با دخالت‌های ایران و حزب‌الله، کار زمامداری در لبنان غیرممکن شده است. نخست‌وزیر مستعفی لبنان افزود که احساس می‌کند لبنان در شرایطی نظیر دوره ترور پدرش قرار دارد و او نیز نگران است که قربانی یک توطئه تروریستی دیگر شود.

ایران هم در واکنش به این ادعاها، استعفای حریری را "سناریوی جدیدی برای تنش‌آفرینی تازه در لبنان و منطقه" ارزیابی کرد.

علاوه بر مکان اعلام استعفا، زمان اعلام آن توسط سعد حریری نیز توجه تحلیلگران را به خود جلب کرد. او استعفایش را تنها یک روز پس از دیدارش در بیروت با علی اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌المللی رهبر انقلاب، اعلام کرد.

برخی رسانه‌ها اما به نقل از یک "منبع آگاه" نزدیک به ولایتی گزارش داده بودند که نخست‌وزیر مستعفی لبنان که پیش از ملاقات با علی اکبر ولایتی به عربستان سفر کرده بوده، برای دیدار با ولایتی به بیروت بازگشته و بلافاصله پس از شنیدن مواضع ایران از زبان نماینده جمهوری اسلامی، دوباره به ریاض رفته و در آنجا استعفایش را از رسانه‌های عربی اعلام کرده است.

این منابع گفته بودند که حریری در "مذاکرات محرمانه" با ولایتی درخواستی از سوی ریاض را با او در میان گذاشته مبنی بر اینکه ایران دست از حمایت حوثی‌های یمن بردارد و روابط خود را با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بهبود بخشد. این منابع البته نگفته‌اند که در چنین "مذاکرات محرمانه"‌ای، گذشته از اظهارات دیپلماتیک راه‌یافته به رسانه‌ها، ولایتی حامل چه "پیام" یا "درخواست" مشخصی از سوی ایران برای حریری بوده است.

سفارت ایران در لبنان "با توجه به حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران" در ملاقات ولایتی با حریری، اندک زمانی پس از انتشار خبر "منبع آگاه" نزدیک به ولایتی، آنچه تحت عنوان "محتوای مذاکرات محرمانه" رسانه‌ای شده بود را "تکذیب" کرد.

"تحولی خطرناک"

دومین رخدادی که هم‌زمان با استعفای سعد حریری بر تنش روابط تهران و ریاض افزود، ابعادی به‌مراتب خطرناک‌تر داشت: حوثی‌ها در یمن، به فرودگاه بین‌المللی ملک خالد در حومه ریاض حمله موشکی کردند. ریاض البته اعلام کرد که موشک را "رهگیری و ساقط" کرده و به کسی هم آسیبی نرسیده است. خبرگزاری‌های هم با استناد به "منابع یمنی"، نوع موشک شلیک‌شده به عربستان را "بالستیک دوربرد" عنوان کردند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، بلافاصله واکنش نشان داد و در آستانه‌ی سفر آسیایی‌اش، مسئولیت حمله را متوجه ایران کرد و مدعی شد: «از نظر من حمله به عربستان کار ایران بوده است. اما سامانه ضد موشکی ما بر آن غلبه کرد».

سپس ائتلاف به رهبری عربستان روز دوشنبه (۶ نوامبر/ ۱۵ آبان)  در اتهاماتی تکراری جمهوری اسلامی را به "تعرض مستقیم نظامی"متهم  کرد و از احتمال تلافی خبر داد.

ائتلاف تحت رهبری عربستان نیز اعلام کرده است که حمله اخیر می‌تواند "عملی جنگی علیه پادشاهی عربستان سعودی تلقی شود" و فرماندهی این ائتلاف حق پاسخگویی به ایران را برای خود محفوظ می‌داند. ایران نیز به این بیانیه واکنش نشان داده و به عربستان توصیه کرده است که بجای این اتهامات، جنگ علیه مردم یمن را متوقف کند.

پیش از این نیز ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف به رهبری عربستان، در تلویزیون دولتی این کشور مدعی شده بود که ایران موشک‌های بالستیک در اختیار شورشیان حوثی قرار داده است. او مدعی شده بود که جمهوری اسلامی برای انتقال موشک‌های بالستیک به استان صعده یمن به حوثی‌ها کمک کرده است.

جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی به رهبری عربستان سعودی روز چهارشنبه گذشته در حمله هوایی به استان صعده، باعث کشته شدن دست‌کم ۲۱ نفر شده بودند.

به نوشته دویچه‌وله، در این میان، به گزارش کاخ سفید، ترامپ در تماسی تلفنی با ملک سلمان پادشاه عربستان، با ریاض ابراز همبستگی کرده است.

وزرات امورخارجه و مقام‌های نظامی ایران اما هرگونه دخالت در حمله موشکی به ریاض را تکذیب کرده‌اند. از جمله سردارجعفری، فرمانده کل سپاه گفته است: «اصلا ما امکان انتقال موشک به آنجا را نداریم و موشک‌های یمنی برای خودشان است که با بازسازی، برد آن‌ها را زیاد کردند و به این وسیله انتقام خون شهدای مظلوم یمن را گرفته‌اند». سردارجعفری همچنین سخنان ترامپ را "حرف‌های غلط و بی‌اساس و دروغ" خوانده است.

"کیهان" اما زبان دیگری اختیار کرده است. این روزنامه روز گذشته (۱۴ آبان) در گزارشی زیر عنوان "شلیک موشک انصارالله به ریاض هدف بعدی، دوبی" با لحن و زبانی به‌شدت تهدیدآمیز از جمله نوشت: «اوضاع در منطقه عوض شده است و از این پس نه تنها عربستان بلکه دوبی و ابوظبی حتی اگر هدف قرار نگیرند هم مثل گذشته، مناطق امنی برای سرمایه‌گذاران غربی نخواهند بود».

کیهان "هدف‌های بعدی" را هم تعیین کرده است: «الان این انصارالله و انقلابیون یمن هستند که تعیین می‌کنند کجا باید هدف موشک بالستیک دوربرد قرار بگیرد؛ شاید ریاض، جده، طائف و آرامکو هدف بعدی باشد و یا شاید هم انصارالله سر موشک را به سمت بندر شیشه‌ای تر و تمیز دوبی بچرخاند. در هر حال، اختیار در دست انقلابیون یمن است که چه بکنند!».

اما دولت ایران زبان دیگری دارد. امیر حاتمی، وزیر دفاع ایران، ضمن تکذیب دخالت ایران در حمله موشکی حوثی‌ها به ریاض، آن را "اتهام‌زنی" دانسته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
0
0
.
درپاسخ به دونالد ترامپ نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت به اصطلاح رئیس جمهورآمریکا جنایتکارشماره یک سگ وحشی رئیس شورای امنیت سازمان ملل خیانتکارشماریک درمنطقه وجهان!
درپاسخ به وزیر مشاورنجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت در امور خارجه امارات جنایتکارشماره یک سگ هارآمریکا درمنطقه!

درپاسخ به عادل الجبیرنجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت وزیر خارجه عربستان سعودی جنایتکارشماره یک سگ هار آمریکادرمنطقه!
وزیر مشاور در امور خارجه امارات یک دروغگوست و دروغ های زیادی گفته است.
عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی یک دروغگوست و دروغ های زیادی گفته است.
شما جنایتکاران و سگ های شکارچی آمریکا درمدت 3 سال چه غلطی درخاک یمن می کنید؟
کسی که سیاست نادرست وغط بی شرمانه ادعای مبارزه با تروریسم را دارد ولی با حمایت آمریکا وغرب درسایه سکوت سازمان های بین المللی بی نظم و خیانتکارشماره یک مدعیان حقوق بشر جنایتکارشماره یک مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه یمنی ها 3 سال است قتل عام می کنند.
این درحالی است که مردم، سوریه، لبنان، عراق، یمن و منطقه به صورت مستقیم وغیرمستقیم توسط عربستان سعودی، امارات، رژیم صهیونیستی، وترکیه وحمایت آمریکا وغرب قتل می شوند.
عربستان عامل جنگ، بی ثباتی وناامنی درمنطقه است.
عربستان عامل اصلی جنگ درمنطقه است.
عربستان عامل اصلی پیدایش و رشد تروریسم درمنطقه است.
امارات عامل جنگ، بی ثباتی وناامنی درمنطقه است.
امارات عامل اصلی جنگ درمنطقه است.
امارات عامل اصلی پیدایش و رشد تروریسم درمنطقه است.
آمریکا عامل جنگ، بی ثباتی وناامنی درمنطقه است.
آمریکا عامل اصلی جنگ درمنطقه است.
آمریکا عامل اصلی پیدایش و رشد تروریسم درمنطقه است.
رژیم صهیونیستی عامل جنگ، بی ثباتی وناامنی درمنطقه است.
رژیم صهیونیستی عامل اصلی جنگ درمنطقه است.
رژیم صهیونیستی عامل اصلی پیدایش و رشد تروریسم درمنطقه است.
مدعیان حقوق بشر عامل جنگ، بی ثباتی وناامنی درمنطقه است.
مدعیان حقوق بشر عامل اصلی جنگ درمنطقه است.
مدعیان حقوق بشر عامل اصلی پیدایش و رشد تروریسم درمنطقه است.
و این درحالی است تمام سازمان های بین المللی تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات آمریکا ومتحدانش نمی کنند وخفه خون گرفتند و کاری نمی کنند.
آمریکا، کشورهای عربی، کشورهای اروپایی، رژیم صهیونیستی و ترکیه ازسال 2011 تاکنون حامی تروریست ها درسوریه، لبنان، عراق و منطقه ومسئول جنایت های آنان هستند.
تروریسم امارانی درمدت 7 سال است با کمک های مالی چند کشورعربی تحت امرآل سعود بی ادب با به مخاطره انداختن امنیت دیگر کشورها، کشتار کودکان، یمنی و غیرنظامی یمنی و درجنگ سوریه، لبنان وعراق به همراه تروریست های داعش و دیگرگروه های تروریستی به سرکردگی آمریکا جنایتکار و نقض قوانین بین المللی ادامه دارد.
اقدام امارات درمدت سه سال است دربمباران یمن با حمایت آمریکا شرم آوراست.
شرم آوراست که دولت بی ادب امارات درمدت 3 سال است با حمایت آمریکا مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه یمن را بمباران می کند و همچنان نیزادامه می دهد.
سازمان ملل خیانتکارشماره یک درمدت 3 سال است برجنایات متجاوزان به یمن سرپوش می گذارد و مجامع حقوق بشرخفه خون گرفتند و کاری نمی کنند.
شورای امنیت سازمان ملل خیانتکارشماره یک درمدت 3 سال است برجنایات متجاوزان به یمن سرپوش می گذارد و مجامع حقوق بشرخفه خون گرفتند و کاری نمی کنند.
شورای حقوق بشرسازمان ملل خیانتکارشماره یک درمدت 3 سال است برجنایات متجاوزان به یمن سرپوش می گذارد و مجامع حقوق بشرخفه خون گرفتند و کاری نمی کنند.
سازمان عفوبین الملل خیانتکارشماره یک درمدت 3 سال است برجنایات متجاوزان به یمن سرپوش می گذارد و مجامع حقوق بشرخفه خون گرفتند و کاری نمی کنند.
تروریسم نتیجه اقدامات آمریکا ومتحدانش است.
انتقاد ازسکوت 7 ساله جامعه جهانی دربرابرجنایات آمریکا ومتحدانش درمنطقه خاورمیانه!
مزدران امارانی با کمک مالی چند کشورعربی درائتلاف سعودی علیه یمن شدند.
القاعده یکی ازدستگاه های دولت امارات است.
داعش یکی ازدستگاه های دولت امارات است.

القاعده با هدایت عربستان سعودی و امارات دست به اقدامات تروریستی می زند.
داعش با هدایت عربستان سعودی و امارات دست به اقدامات تروریستی می زند.
القاعده یکی ازدستگاه های دولت عربستان است.
داعش یکی ازدستگاه های دولت عربستان است.
القاعده منتسب به عربستان سعودی و امارات است و با مدیریت، هدایت و پشتیبانی این دوکشورجنایتکارشماره یک دست به اقدامات تروریستی می زند.
داعش منتسب به عربستان سعودی و امارات است و با مدیریت، هدایت و پشتیبانی این دوکشورجنایتکارشماره یک دست به اقدامات تروریستی می زند.
عربستان سعودی حامی مالی تروریست ها است.
امارات حامی مالی تروریست ها است.
عربستان سعودی سرد مدارتروریسم جهانی است.
حمایت عربستان سعودی و امارات درمدت 7 سال است ازتروریست های داعش و گروه های تروریستی درمنطقه تجاوزبه کشورهای اسلامی است.
آمریکا شریک جنایات عربستان سعودی است.
آمریکا شریک جنایات امارات است.
حضورغیرقانونی نیروهای امارانی درخاک یمن درسایه سکوت تمام سازمان های بین المللی خیانتکارشماره یک تاکنون خفه خون گرفتند و کاری نمی کنند.
بمباران خوشه ای یمن توسط جنگنده های عربستان سعودی و امارات به سرکردگی آمریکا درسایه سکوت مدعیان حقوق بشرخیانتکارشماره یک تاکنون خفه خون گرفتند و کاری نمی کنند.
مسابقه آدمکشی بین عربستان سعودی و امارات دریمن!
عربستان تسلیحات القاعده و داعش را تامین می کند.
امارات تسلیحات القاعده و داعش را تامین می کند.
حمله عربستان سعودی و امارات به یمن برای ناامنی کردن کل منطقه خاورمیانه است.
اقدام نظامی عربستان سعودی و امارات علیه یمن، نشانگر حمایت سران عربستان و امارات ازالقاعده وداعش است.
امارات جنایتکارشماره یک هم ازتجاوز آمریکا به سوریه استقبال کرد.
هرگونه مداخله امارات جنایتکارشماره دریمن غیرقانونی است وهم برخلاف قوانین المللی و حقوق بین المللی است و ازنظر حقوقی بین المللی مجرم شناخته می شود.
امارات با کدام قانون ومجوز به یمن حمله کردند؟ حمله امارات به یمن، اجرای قانون جنگل بود. حمله امارات به یمن نقض قوانین بین المللی است ولی سران بی ادب امارات تاکنون نمی فهمند. امارات حق نداشت به یمن حمله نظامی کند.
عربستان سعودی با کدام قانون و مجوز به یمن حمله وتجاوز کردند؟ حمله عربستان سعودی به یمن، اجرای قانون جنگل بود. حمله عربستان سعودی به یمن نقض قوانین بین المللی است ولی مقامات بی ادب عربستان سعودی تاکنون نمی فهمند. عربستان سعودی حق نداشت به یمن حمله تجاوز نظامی کند.
تروریسم دامان عربستان سعودی وامارات را هم خواهد گرفت.
تروریسم دامن عربستان وامارات را هم میگرد.
حمله تجاوزکارانه عربستان وامارات به کشور مستقل یمن نفض مقررات بین و منشورملل متحد بود.
عربستان سعودی وامارات هنوز به طور مستقیم ازالقاعده و داعش و تکفیری ها حمایت می کنند.
دلارهای باد آوده نفتی عربستان سعودی درمدت 7 سال است درخدمت تروریسم، القاعده، طالبان، گروهک تروریستی منافقین، داعش، مخالفان سوری، ارتش آزاد سوریه و شوریشان سوریه، تکفیری ها وگروه های تروریستی و حامیان اصلی تروریست های منطقه وجهان، مدعیان حقوق بشر و تمام سازمان های بین المللی و همچنان نیز ادامه می دهد.
کسانی که درمدت 7 سال است القاعده و داعش را درعراق و سوریه ولبنان حمایت همان کسانی هستند که اکنون ازآنها دریمن وافغانستان ومنطقه حمایت می کنند.
القاعده را چه کسی ساحته و حمایت می کند؟ کشورهای عربی به سرکردگی آمریکا!
داعش را چه کسی ساخته و حمایت می کند؟ کشورهای عربی به سرکردگی آمریکا!
مداخله عربستان وامارات به یمن تجاوزکارانه، حذف حقوق بین المللی ومنشورملل متحداست.
تجاوزعربستان وامارات به یمن عبورازخطوط قرمزاست ولی سران بی ادب عربستان وامارات نمی فهمند.
القاعده، داعش، عربستان سعودی و امارات دریک جبهه دریمن می جنگند.
حمله عربستان وامارات به یمن کمک القاعده وداعش بود.
حمله به یمن اقدامی تجاوزکارانه است.
سران بی ادب عربستان وامارات القاعده و تروریسم را بوجود آوردند.
اقدام اخیرامارات درمنطقه نشان دهنده شکست سیاست های این کشور درمنطقه است.
حمله امارات به یمن با هدف حمایت ازتروریسم، القاعده ، داعش و تکفیری ها است.
چرا امارات به همراه عربستان به یمن حمله کرد؟
آمریکا ازتجاوز عربستان وامارات به یمن حمایت کرد.
این تجاوز امارات به یمن، بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل و به کمک مالی عربستان سعودی به سرکردگی آمریکا انجام شده است.
باردیگرتاکید می کنم، آمریکا، عربستان سعودی، امارات و رژیم صهیونیستی ازتروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و دیگر گروه های تروریستی درمنطقه کمک های و حمایت های همه جانه می کنند.
حمله عربستان سعودی وامارات به یمن جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.
عربستان سعودی جنایتکارشماره یک درمدت 3 سال است به جای مبارزه تروریسم، القاعده وداعش و تکفیری ها با مردم مظلوم بی دفاع و بی گناه یمن جنگ می کند/ عربستان سعودی نیروی هوایی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و دیگرگروه های تروریستی دریمن شده است.
داعش های عربستان سعودی وامارات دریمن چه کنند؟
امارات جنایتکارشماره یک درمدت 3 سال است به جای مبارزه تروریسم، القاعده وداعش و تکفیری ها با مردم مظلوم بی دفاع و بی گناه یمن جنگ می کند امارات نیروی هوایی القاعد وداعش و تکفیری ها دریمن شده است.
امارات نیروی هوایی تروریسم شده است..

عربستان شریک القاعده وداعش است.
حمله موشکی ارتش یمن به ریاض مثبت بود ولی کافی نیست.
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
0
0
آمریکا تروریسم را زمان اشغال افغانستان بوجود آورد
آمریکا داعش را زمان اشغال عراق بوجود آورد
آمریکا در مبارزه با داعش نقش تماشاگر دارد آمریکا تروریسم را ازسال 2003 زمان اشغال افغانستان بوجود آورد....

در سایه سکوت مدعیان دفاع از حقوق بشر
آل سعود باز هم بر سر مردم یمن بمب خوشهای ریخت
جنگندههای رژیم سعودی در سایه سکوت جامعه بینالملل باردیگر مردم یمن را با بمبهای خوشهای هدف قرار دادند. تاریخ: ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶ داستان استفاده از بمبهای خوشهای در یمن این روزها داستان تکراری شده است چرا که آل سعود به صورت مرتب از این نوع بمبها علیه مردم بیگناه یمن استفاده میکند. این در حالی است که بمبهای خوشهای با توان کشتار بسیار بالا از جمله سلاحهای ممنوعه به شمار میروند. در همین ارتباط، خبر رسیده جنگندههای ائتلاف سعودی مجددا یک بمب خوشهای به منطقه «حریب القرامیش» در استان «مأرب» پرتاب کردهاند. هنوز از جزئیات این حمله وحشیانه خبری منتشر نشده اما به صورت معمول این نوع بمبها غیرنظامیان زیادی را به کام مرگ میفرستند.
استفاده آل سعود از بمبهای خوشهای ساخت انگلیس در یمن، از آذرماه گذشته بسیار خبرساز شده است. «مایکل فالن»، وزیر دفاع انگلیس در 29 آذر گذشته اعتراف کرد «ارتش عربستان، در جنگ یمن از بمبهای خوشهای بریتانیایی استفاده کرده است.» وی گفت مسئولان سعودی نیز تایید کردهاند که در جنگ یمن، از بمبهای خوشهای خریداری شده از بریتانیا در دهه 1980 میلادی استفاده کردهاند. قوانین انگلیس، فروش این نوع بمب به کشورهای دیگر را از سال 2010 به بعد ممنوع کرده است. بمبهای خوشهای، بعد از انفجار تعداد زیادی بمب کوچکتر را در مساحتی وسیع پراکنده میکنند و غیرنظامیان بسیاری را به خطر میاندازند. اعتراف وزیر دفاع انگلیس در حالی صورت گرفته که سازمان عفو بینالملل اوایل خردادماه گذشته در بیانیهای با افشای استفاده عربستان و متحدینش از بمبهای خوشهای در جنگ یمن هشدار داده بود وجود بمبهای خوشهای منفجر نشده، برخی از مناطق یمن را به «میدانهای مین» تبدیل کرده است. کاربرد بمبهای خوشهای بر اساس کنوانسیون مهمات خوشهای مصوب سال 2008 ممنوع بوده و تاکنون 108 کشور جهان این کنوانسیون را امضا کرده و در حدود 100 کشور آن را به تصویب رساندهاند. فرمانده ائتلاف سعودی هم در اینباره گفته، عربستان این بمبها را از آمریکا و انگلیس خریده تا از آنها استفاده کند!.............

چرا دونالد ترامپ بی ادب درمورد حمایتهای اسرائیل از تروریستهای تکفیری تاکنون گرفتن! ولال شده است.
چرا وزیرخارجه بی ادب فرانسه درمورد حمایتهای اسرائیل از تروریستهای تکفیری تاکنون خفه خون گرفتن!
ومجامع حقوق بشری تاکنون خفه گرفتند و کاری نمیکنند.
چرا مدعیان حقوق بشرسکوت اختیارکرده اند ولال شده اند.
و این درحالی است که سازمانهای بین المللی و مدعیان حقوق بشرتاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات نمیکنند. حمایتهای اسرائیل از تروریستهای تکفیری صدای اعتراض ساکنان جولان اشغالی را درآورد
صدها تن از ساکنان منطقه «جولان» سوریه که تحت اشغال رژیمصهیونیستی قرار دارد، در اعتراض به حمایتهای این رژیم از گروههای تکفیری در سوریه، تظاهرات کردند. تاریخ: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵ «ارتش رژیم صهیونیستی در اقدامی گستاخانه، بیش از 700 تروریست مسلح را برای اشغال منطقهای در منطقه جولان بسیج و فرماندهی کرده بود اما این عملیات شکست خورد.»......

فهرست اقدامات تروریستی ۱۰۰ سال اخیر آمریکا
تولید، حمایت، همزیستی و مدیریت تروریسم براساس اسناد تاریخی یکی از وجوهات ممیزه سیاست خارجی آمریکا در روابط با ملل و دُوَل خارجی است. آنچه تاریخ در خود ثبت و مقامات آمریکایی به آن اذعان دارند مشخص میکند که منبع و مصدر تروریسم جایی غیر از منطقه خاورمیانه است...

این درحالی است که نتانیاهو عامل اصلی کشتار۲۹۰۰ شهروند فلسطینی، زحمی شدن بیش از۱۹ هزارنفر دیگر وتخریب بیش از۳۲ هزارباب منزل درجریان جنگ غزه است که این اقدامات ازنظرقوانین بین المللی جنایت جنگی به شمارمی رود. کشتارمردم نوارغزه با کدام حقوق بین المللی سازگاراست. اقدام رژیم کودک کش صهیونیستی نوارغزه خلاف اصول انسانی است. سکوت نهادهای بین المللی درمورد نوارغزه حمایت ازجنایتکاران است. سکوت درقبال رژیم صهیونیستها خیانت است. صهیونیستها سگ دست نشانده آمریکا وانگلیس وفرانسه وآلمان است. دست رژیم کودک کش صهیونسیتها وآمریکا وهم پیمانانش دریک کاسه است. رژیم صهیونیستی همان جنایاتی را میکند. که داعش مرتکب میشود. رژیم صهیونیستی مانند آمریکا جنایتکار به هیچ انسانی پایبند نیست. تجاوز رژیم کودک کش به فلسطین براساس هیچ رژیم حقوقی قابل پذیرش نیست. اسرائیلیها بدترازنازی جنایت میکند. گروههای تروریستی درخاورمیانه برای حفظ اسرائیل ایجاد شده اند. سازمانهای بین المللی فقط تماشاگر جنایات داعش و اسرائیل و آمریکا و عربستان و ترکیه و… درمنطقه هستند. دادگاه بین المللی برای رسیدگی به جنایات آمریکا ومتحدانش تشکیل شود. با انتقاد ازسکوت سازمان مللهای حقوق بشری وشورای امنیت سازمان ملل نسبت به تجاوزگری و کشتارمسلمانان نوارغزه وفلسطین وسوریه وعراق ویمن وافغانستان ولیبی ومصرو...، این نهادها برای بی توجهی به حقوق انسانهای مظلوم منطقه نزد افکارعمومی جهانیان چه پاسخی دارند؟ مدعیان حقوق بشربه نام دموکراسی آدمکشی میکند. کشورهای مدعی حقوق بشربنام دموکراسی به کشورها حمله میکنند. داعش، محصول کاخ سفید است. اردوغان تسلیحات داعش را تامین میکند......

که نماینده نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت عربستان سعودی درسازمان ملل متحد یا اصل مسئله را درک نمیکند دروغ میگوید یا ازاین موضوع بی اطلاع است.
این درحالی است که مردم، سوریه، لبنان، عراق، یمن ومنطقه به صورت مستقیم وغیرمستقیم توسط سعودیها با حمایت آمریکایی ها، صهیونیستها و کشورهای اروپایی قتل عام میشوند و همچنان نیزادامه میدهد.
عربستان سعودی مانند آمریکا و اسرائیل سیاهترین پرونده حقوق بشر را دردنیا دارد.
عربستان سعودی ناقض حقوق بشراست/ پرورش دهنده تروریست، مدافع حقوق بشرنخواهد بود.
عربستان سعودی به عنوان ناقض حقوق بشر است نمیتواند مدافع آن جهان باشد.
حرف نماینده نجس و حشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت عربستان سعودی درسازمان ملل متحد دیگرچه اعتباردارد؟
چه کسی دردنیا باورمی کند نماینده عربستان سعودی نگران حقوق بشردرمنطقه وجهان است؟
عربستان سعودی بیشترین حمایت را ازتروریسم کرد.
عربستان سعودی بیشترین حمایت را از داعش کرد.
عربستان سعودی بیشترین حمایت را از دشمنان دین اسلام، قرآن، مظلومان، مسلمانان وبشریت کرد.
عربستان سعودی درمدت 7 سال است به همراه رژیم صهیونیستی به سرکردگی آمریکا ازتامین کنند گان اصلی تسلیحات و نیازهای مالی تروریسم، القاعده، داعش، جبهه النصره، مخالفان سوری، تکفیریها و تروریستهای منطقه بوده است.
نماینده عربستان سعودی درسازمان ملل متحد مورد اعتماد ما نیست/ بلکه یک تروریست است.
امروز خطر عربستان سعودی همه کشورها دنیا را تهدید میکند.
که نماینده بی ادب عربستان سعودی درسازمان ملل متحد چشم خود را برروی واقعیات بسته است ونمی تواند مدعی دفاع ازحقوق بشرباشد.
دیوان کفیری بین المللی باید به پرونده جنایات جنگی عربستان سعودی دریمن ومنطقه رسیدگی کند.
عربستان سعودی دشمن تاریخی مردم یمن است.
فاجعه منا قتل عام نسل کشی مسلمانان توسط عربستان سعودی بوده است.
درهرجای دنیا جنایتی رخ میدهد دست عربستان سعودی درکاراست.
آمریکا درجنایتهای سعودیها شریک است.
دولت حیوان وحشی آمریکا شریک ریخته شدن خون یمنی هاست.
جنایت سازمان یافته علیه مردم یمن، حقوق بشرکجاست؟
نباید درقبال جنایات عربستان سعودی سکوت کرد.
عربستان سعودی بعنوان بزرگترین ناقض حقوق بشراست حق ندارد درباره حقوق بشر حرف بزند.
نماینده عربستان سعودی درسازمان ملل متحد حق صلاحیت دفاع ازحقوق بشر را ندارد.
نماینده عربستان سعودی درسازمان ملل تاکنون احترامی برای زندگی بشری قائل نیست.
کسی که دشمن درجه یک دین اسلام، قرآن، مظلومان، مسلمانان وبشریت است جایگاهی درسازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل متحد ندارد/ عربستان سعودی ثابت کرد که دشمن درجه یک دین اسلام، قرآن، مظلومان، مسلمانان وبشریت است.
رژیم جنایتکارآل سعودی، عربستان سعودی را درمدت 7 سال است به اسرائیل دوم تبدیل کرده است.
عربستان سعودی درمدت 7 سال است به همراه صهیونیستها به سرکردگی آمریکا حامی تروریستها درمنطقه ومسئول جنایتهای آنان است.
دربرابر حامیان تروریسم ساکت نخواهیم نشست.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: