کد خبر: ۷۴۴۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶
تعداد بازدید: ۳۲۸
دبير شورايعالي مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در افتتاحیه کیش اینوکس 2017 مطرح کرد؛
مشاور رييس جمهور و دبير شورايعالي مناطق آزاد تجاري، صنعتي و ويژه اقتصادي كشور از مناطق آزاد کشور به عنوان الگوی موفق اقتصادی و بستری مناسب برای حرکت هدفمند در جهت توسعه پایدار کشور یاد کرد.
مناطق آزاد؛ الگويی موفق براي حركت در جهت توسعه پايداربه گزارش خبرداغ به نقل از  روابط عمومی و امور بین‌ الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مرتضی بانک در مراسم رسمي آغاز به كار نهمين نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌ گذاری کشور و چهارمين نمايشگاه بین‌ المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌ سازی تشكيل ستاد اقتصاد مقاومتي، همراهي با بخش خصوصي و ايجاد اصلاحات ساختاري را از جمله اقدامات موفق دولت در پنج سال گذشته برشمرد.

وی گفت: امروز كارنامه مناطق آزاد نمونه موفقي از عزم جدي دولت در جهت استفاده بهينه از قابليت‌هاي اين مناطق براي تسريع در توسعه اقتصادي كشور است .

مشاور رييس جمهور، مناطق آزاد كشور را پيشران نو آوري، حمايت از توليد ملي، توسعه صادرات، تسهيل شرايط كسب و كار و همراهي با كار آفرينان عنوان كرد و افزود: ايده اقتصاد درون زا و برون گرا در مناطق آزاد اجرايي و گام‌ هاي اوليه نيز برداشته شده است؛ اگرچه مناطق آزاد ظرفيت‌هاي گسترده‌تري در اقتصاد كاربردي ايران دارند و بايد بستر هاي مناسب براي به فعل رساندن قابليت‌هاي بالقوه اين مناطق فراهم شود.

وي تامين سرمايه را مهم ترين چالش فراروي دولت برشمرد و تاكيد كرد: استفاده از توان بخش خصوصي و جذب سرمايه‌گذاري هاي خارجي يكي از مهم ترين راهكارهاي رويارويي با اين چالش است و در اين عرصه نقش مناطق آزاد در قياس با گذشته بسيار پر رنگ‌تر شده است.

دبير شورايعالي مناطق آزاد تجاري، صنعتي و ويژه اقتصادي كشور معرفي شايسته فرصت‌هاي سرمايه گذاري و طرح هاي بزرگ عمراني مناطق آزاد به سرمايه گذاران و فعالان اقتصادي داخلي و خارجي را از مهم ترين ضرورت ها و اولويت‌هاي كاري مناطق آزاد كشور برشمرد.

وي افزود: سرمايه‌گذاري پنجاه و يك هزار ميليارد توماني بخش خصوصي در 4 سال گذشته در مناطق آزاد، بهره برداري 800 ميليون دلاري از سرمايه گذاري خارجي و توافقات 4.4 ميليارد دلاري در سرمايه‌ گذاري هاي آتي در بخش خصوصي با مشاركت سرمايه گذاران خارجي در مناطق آزاد بيانگر عملكرد پويا و موفق اين مناطق در زمينه جذب سرمايه‌گذاري و كمك به رشد و توسعه اقتصادي كشور است.

مشاور رييس جمهور گفت: مناطق آزاد مي‌كوشند تا با بهبود شرايط فعاليت، زمينه توليد كالاهاي قابل رقابت در بازارهاي جهاني را با كيفيت خوب و قيمت مناسب براي توليد كنندگان داخلي فراهم كنند.

وي توسعه صادرات را مهمترين مزيت براي رشد اقتصادي كشور برشمرد و با اعلام آمادگي سازمان‌هاي مناطق آزاد براي همكاري‌هاي گسترده تر با بخش خصوصي در جهت رونق صادرات گفت: در يك سال گذشته 30 درصد صادرات مجدد كشور از مناطق آزاد بوده و در چهار سال گذشته ارزش كالاهاي صادر شده از اين مناطق بيش از 2 و نيم ميليارد دلار و مناطق ويژه اقتصادي نيز 77 ميليارد دلار بوده است.

توسعه فعاليت شركت‌‌هاي دانش بنيان در مناطق آزاد، تبديل مناطق آزاد به الگوهاي برتر اقتصادي و اجتماعي و فرهنگي كشور و كاهش چشمگير بروكراسي در اين مناطق با هدف تسهيل شرايط كسب و كار و رونق فعاليت هاي اقتصادي از ديگر اولويت‌ها و برنامه‌هايي بود كه دبير شورايعالي مناطق آزاد و و يژه اقتصادي به آنها اشاره كرد.

گفتنی است چهارمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و نهمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه‌گذاری کشور با حضور 274 شرکت داخلی و 58 شرکت خارجی تا 11 آبان درجزیره کیش برگزار می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: