کد خبر: ۷۲۸۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
تعداد بازدید: ۳۱۳
فرماندار زابل گفت: با توجه به وجود گرد و غبار ناشی از طوفان‌های زابل، 5 هزار ماسک بین مردم منطقه توزیع شده است.
توزیع 5 هزار ماسک در زابل به گزارش خبرداغ،هوشنگ ناظری در گفت وگو با ایسنا؛ افزود: شرایط منطقه در حد بحرانی است و بادهای 120 روزه سیستان مشکلات فراوانی را برای مردم بوجود آورده است.

فرماندار زابل در ادامه گفت: طوفان‌های اخیر خسارات زیادی را به تاسیسات منطقه وارد کرده است.

وی اظهار کرد: بسیاری از روستاهای شهرستان در محاصره شن‌های روان قرار دارند.

مدیرکل بحران استان نیز در این رابطه گفت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه به 1،5 برابر شرایط بحرانی رسیده است.

اربابی افزود: با توجه به گرد و خاک حاکم بر شهرهای منطقه سیستان به شهروندان توصیه می‌شود از ترددهای غیر ضروری اجتناب کنند.

وی تاکید کرد: تمام دستگاه‌های عضو ستاد بحران استان از جمله هلال احمر، راه و شهرسازی، برق، آب و مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌های منطقه سیستان برای ارائه خدمات به خسارات دیدگان طوفان در حالت آماده باش بسر می‌برند.

همچنین رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی زابل نیز گفت: در پی گردوخاک ناشی از طوفان، 159 نفر بیمار تنفسی به مراکز درمانی زابل مراجعه کردند.

رفعت افزود: از این تعداد 38 نفر بیمار قلبی، تنفسی و ترافیکی بستری شدند و 121 نفر هم از خدمات درمانی سرپایی استفاده کردند.

وی ضمن هشدار به شهروندان در خصوص وجود ذرات معلق غبار در هوای منطقه گفت: بیماران تنفسی، کودکان و سالخوردگان بیشتر در معرض خطرات ناشی از این گرد و خاک هستند.

رفعت تصریح کرد: منطقه سیستان به دلیل وجود گرد و خاک و بادهای 120 روزه به یکی از کانون های سل کشور تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، طبق پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری تا روز پنجشنبه با افزایش شیب فشاری در شمال استان وزش باد شدید و گرد و خاک تداوم دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: