کد خبر: ۷۲۳۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۴
تعداد بازدید: ۲۲۳
رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات گفت:در راستای اجرای تبصره ۳ ماده ۱۰۲ قانون برنامه پنجم توسعه که دولت را مکلف به تبدیل واردات به تولید داخلی باهمان برند اصلی نمود، عملکرد دو ماهه سال ۹۶ صنعت دخانیات کشور در تولید معادل ۴. ۱ میلیارد نخ بوده است.
واردات سیگار صفر می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از  میزان، علی اصغر رمزی تصریح کرد: طی دو ماهه سال جاری صنعت دخانیات کشور معادل ۴. ۱ میلیاردنخ تولید داشته است که در مقایسه با تولید مدت مشابه سال قبل ۱. ۸ میلیارد نخ معادل ۱۲۸ درصد رشد داشته است و واردات ۲ ماهه امسال را به میزان نیم میلیارد نخ اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲. ۵ میلیارد نخ معادل ۸۰ درصد کاهش در واردات را شاهد هستیم.

رمزی هدف تبصره ۳ ماده ۱۰۲ قانون برنامه پنجم توسعه کشور را تامین نیاز کشور از محل تولیدات داخلی و به صفر رساندن واردات سیگار بیان کرد که در این راستا نسبت تامین نیاز از محل تولیدات داخلی که در سال ۱۳۹۳ حدود ۵۲ درصد بود را با به اجرا درآوردن این تکلیف قانون این نسبت در سال ۱۳۹۵ به ۸۲ درصد افزایش یافت و در سال ۱۳۹۶ نیز برنامه رساندن این نسبت به بیش از ۹۱ درصد در دستور کار قرار دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: