کد خبر: ۷۲۲۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
تعداد بازدید: ۵۱۴
‌سرپرست شبکه دامپزشکی سربیشه از دامداران خواست تب کریمه کنگو را جدی گرفته و نسبت به سم پاشی جایگاه‌های پرورش دام‌ها اقدام کنند.
خطر تب کریمه کنگو را جدی بگیریدبه گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب،سید حمید محمدی اظهارکرد: بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری مشترک بین انسان و دام است که در حیوانات اهلی هیچ گونه علائم مشخصی ندارد و خطر انتقال بیماری در انسان طی ذبح حیوان آلوده ‌یا یک دوره کوتاه پس از ذبح حیوان آلوده وجود دارد.

محمدی ادامه داد: زمانی‌که انسان با ترشحات و خون بدن حیوان آلوده تماس پیدا می‌کند، بیماری به صورت مستقیم منتقل می‌شود.

وی اظهارکرد: اما در روش غیرمستقیم‌ کنه‌ای که روی بدن حیوانات اهلی وجود دارد، از خون دام آلوده تغذیه می‌کند و آلوده می‌شود و چنانچه این کنه، روی بدن انسان قرار گیرد، می‌تواند آلودگی را منتقل کند.

محمدی به اهمیت سم پاشی در پیشگیری از این بیماری اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه کنه‌ها در فصل گرم سال بیشترین فعالیت دارند از دامداران خواهشمندیم نسبت به سم پاشی جایگاه‌های پرورش دام و سم پاشی دام خود اقدام کنند.

‌به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی سربیشه، سرپرست شبکه دامپزشکی سربیشه نکاتی در مورد پیشگیری از تب‌کریمه کنگو نیز بیان کرد: خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام، خودداری از تماس بدن با ترشحات و خون دام، خودداری از کشتار دام در معابر عمومی، تهیه گوشت از مراکز معتبر و خرید گوشت دارای مهر و لیبل دامپزشکی، خودداری از مصرف گوشت و جگر بصورت خام و یا نیم پز  نگهداری گوشت قبل از فریز کردن در دمای صفر تا چهار درجه به مدت  24 ساعت و جگر به مدت 48 ساعت از جمله نکات قابل توجه در پیشگیری از این بیماری است.

محمدی یادآور شد: افرادی که در کشتارگاه‌ها کار می‌کنند نیز باید از دستکش و چکمه و روپوش استفاده کنند، در واقع رعایت بهداشت فردی تنها راه پیشگیری از ابتلا به بیماری است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: