کد خبر: ۷۱۹۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸
تعداد بازدید: ۳۲۲
مطالعات اخیر نشان داده است هر گونه ورزشی که باعث افزایش ضربان قلب شود و شما را به حرکت و عرق کردن وادار کند بر مغز تاثیر بیشتری دارد و بیشتر به سلامت قلب کمک می‌کند.
ورزش‌های هوازی بهترین روش برای افزایش سلامت مغزبه‌ گزارش ‌ خبرداغ به نقل از ایسنا ‌، ‌ مدیر این محققان می‌گوید: ورزش‌های هوازی برای سلامت قلب و مغز بسیار مفید هستند.

ورزش هوازی که به صورت مستمر انجام شود و حداقل 45 ‌دقیقه به طول انجامد می‌تواند برای سلامت مغز مفید تر از هر گونه ورزشی باشد بنابراین بهتر است که پیاده روی سریع و دویدن را به برنامه‌های ورزشی روزانه خود ‌اضافه کنید.

همچنین ورزش هوازی مداوم که حداقل نیم ساعت باشد و 10 روز به طول بیانجامد می‌تواند از افسردگی نیز جلوگیری کند.

به نقل از سایت afr،برای افراد سالمند بهترین کار ترکیب کردن ورزش هوازی و استقامتی است. ورزش هوازی باعث افزایش جریان خود در مغز می‌شود که اکسیژن رسانی را بیشتر می‌کند و در نهایت سلامت مغز را افزایش می‌دهد.

همچنین ورزش هوازی حجم هیپوکامپوس در مغز را افزایش می‌دهد که باعث افزایش کارایی حافظه و قدرت یادگیری می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: