کد خبر: ۷۱۵۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
تعداد بازدید: ۲۰۸
جعفر کاشانی، رئیس هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس، یکی از آن افرادی است که شاید میزان خوشحالی‌اش از قهرمان‌شدن این تیم در لیگ، با بقیه متفاوت باشد.
کاشانی: هر بازیکنی را به پرسپولیس نمی‌آوریمبه گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه شرق: جعفر کاشانی، رئیس هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس، یکی از آن افرادی است که شاید میزان خوشحالی‌اش از قهرمان‌شدن این تیم در لیگ، با بقیه متفاوت باشد. او که در این فصل تقریبا یکی از باثبات‌ترین تیم‌های مدیریتی را در باشگاه کنار خودش می‌دید، می‌گوید دغدغه پرسپولیس «پویایی فرهنگی» است و اتفاقا باید در فصول آینده روی همین موارد تأکید داشت. کاشانی در گفت‌وگو با «شرق»، از چالش‌های پرسپولیس هم می‌گوید که البته هیچ‌کدام از آنها مانع قهرمانی این تیم نشدند.

 آقای کاشانی، اگر قرار باشد عامل یا عواملی که نقش پررنگی در قهرمانی پرسپولیس داشتند را نام ببرید، اولین گزینه‌ای که به ذهنتان می‌رسد چیست؟

مدیریت منسجم باشگاه (می‌خندد).

 همین؟

مورد کم و کوچکی نیست و اتفاقا نقش بسیار پررنگی در این موفقیت داشته است.

 کاملا درست است، ولی بالاخره همین انسجام هم نیاز به یک‌سری باید و نبایدها و الزامات دارد.

اینها دیگر بستگی به آدمش دارد. در این دو سال واقعا مدیریت باشگاه زحمت زیادی کشیده و روند روبه‌رشد و کاملا ملموسی هم در این زمینه داشته‌ایم. در این راه مشکلات زیادی سر راهمان بوده، ولی همواره سعی کردیم شرایطی فراهم شود که باشگاه بدون دغدغه به کارش ادامه دهد. برنامه‌ها به‌گونه‌ای بودند که دکتر طاهری دل‌مشغولی زیادی نداشته باشند و بتوانند برنامه‌هایی را که به تصویب هیئت‌مدیره رسیده است، اجرا کنند. طبیعی است که در‌این‌میان باید از بازیکنان خوب و مربی خوب باشگاه هم نام ببریم که در این موفقیت نقش پررنگی داشتند و همچنین باید اشاره‌ای هم به کار خوب شهرداری کنم که استادیوم شهید کاظمی را در اختیار ما گذاشتند.

 آقای کاشانی! رسیدن به قهرمانی سخت است ولی دفاع‌کردن از عنوان قهرمانی سخت‌تر. برنامه پرسپولیس برای انجام این کار سخت‌تر چیست؟

ما از قبل هم برنامه داشته‌ایم که باشگاه با اصول حرفه‌ای به کارش ادامه دهد؛ لازمه این کار داشتن تجهیزات مناسب و حرکت به سمت فرهنگ‌سازی است. فعلا قرار است توجه زیادی به زیرساخت‌ها شود و قرار شده در همه رده‌های پایه، تیم‌های خوبی شکل بگیرند. به این منظور که دیگر مربی تیم بزرگسالان پرسپولیس دغدغه‌ای برای برای دراختیارداشتن بازیکن نداشته باشد. در دو مورد هم هست که باید باشگاه به تکامل برسد: اولی پیش‌کسوتان پرسپولیس هستند که جایگاه ویژه‌ای دارند و دومی هم هواداران باشگاه که سرمایه‌های پرسپولیس هستند. در هر دو مورد برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا نواقص برطرف شود. البته تبلور اصلی این برنامه‌ها زمانی رخ می‌دهد که باشگاه به بخش خصوصی برود و آن وقت هواداران و پیش‌کسوتان بتوانند سهام‌دار پرسپولیس شوند. قرار ما فعلا فرهنگ‌سازی و ایجاد پویایی فرهنگ از طریق ورزش است. افرادی که قرار است به باشگاه ما بپیوندند، باید جایگاه این باشگاه و افرادی را که در آن حضور داشته‌اند، درک کنند؛ باید بدانند چه افرادی و با چه جایگاه‌های ورزشی و اجتماعی در پرسپولیس بوده‌اند. باید زمینه برای راحتی بیشتر تماشاگران هم که همیشه در سرما و گرما پشت تیم بوده‌اند، فراهم شود؛ تماشاگران خواص هستند و حالا باشگاه باید زمینه جذب این خواص را فراهم کند.

 مواردی که اشاره کردید، بیشتر جنبه زیرساختی و برنامه‌های مدیریتی داشت، ولی درباره کادر فنی چه؟ آیا مثلا برای تکرار موفقیت قرار شده که قرارداد آقای برانکو را تمدید کنید؟

نه، فعلا بحثی در این مورد وجود ندارد.

 پس موضوع تمدید قرارداد پنج‌ساله برانکو را رد می‌کنید؟

موضوع اصلا این موارد نیست؛ آقای برانکو هنوز یک سال دیگر با ما قرارداد دارند و قرار نیست از ما جدا شوند. باشگاه به آینده نگاه ویژه‌ای دارد و باید طوری حرکت کنیم که همین پیشرفت ادامه‌‌دار باشد.

 خب برانکو قرارداد دارد درست، چند نفر از بازیکنان پرسپولیس هم که تمدید کرده‌اند. بقیه بازیکنان چه می‌شوند؟ آنهایی که تمدید نکرده‌اند و آنهایی که قرار است جدیدا به باشگاه اضافه شوند؟

باید به این موضوع اشاره کنم که جایگزینی افراد با نظر کمیته فنی صورت می‌گیرد. درباره بازیکن‌هایی هم که قرار است به پرسپولیس اضافه شوند، باید آنهایی باشند که بدانند قرار است پیراهن چه باشگاهی و چه بازیکنان بزرگی را به تن می‌کنند. آنها باید الگوی اخلاقی، کردار و گفتار باشند تا بتوانند جواب خواسته ‌میلیون‌ها هوادار را بدهند.

 هدف خاصی وجود دارد که پرسپولیس در فصل پیشِ‌رو مشخصا به دنبال رسیدن به آن باشد؟

می‌شود همیشه مسائلی مانند قهرمان‌شدن و مباحث فنی را عنوان کرد، ولی ما نیاز مبرمی به تبدیل‌شدن به یک باشگاه واقعی را داریم. نیاز به فرهنگ‌سازی در این راه داریم و از همه مهم‌تر نیاز به افرادی داریم که بتوانند در راه رسیدن به این اهداف باشگاه را همراهی کنند.

 به‌هرحال موردی که هنوز برای هواداران جذابیت دارد، تکرار قهرمانی است. خبرها را شنیدید که رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفته‌اند اگر بحث احتمالی کسر امتیاز از پرسپولیس عملی شود، این باشگاه باید فصل را با منفی شش امتیاز شروع کند؟

نه، من چنین مواردی را نشنیده‌ام. به نظرم مطرح‌کردن چنین موضوعاتی کار درستی نیست. این مسائل در شرایطی برای افکار عمومی مطرح می‌شود که باشگاه دارد شکل می‌گیرد و رو به جلو حرکت می‌کند. ما الان ارگان‌های قوی‌ای درست کرده‌ایم که هرکدام به نحو احسن کار می‌کنند. کمیته حقوقی باشگاه حواسش به همه چیز هست. کمیته فنی، کمیته قضائی، کمیته مالی و اعضای هیئت‌مدیره با قدرت پای عملی‌کردن برنامه‌ها برای پرسپولیس ایستاده‌اند و جا دارد همین‌جا به همه اعضای هیئت‌مدیره که نقش پررنگی در پویایی فرهنگ پرسپولیس داشته‌اند، تبریک بگویم. امیدوارم امسال رسالت اصلی‌شان که همین پویایی فرهنگ از طریق ورزش است کامل‌تر شود.

 البته به شرط دست‌نخوردن ترکیب هیئت‌مدیره! حتما می‌دانید که دو باشگاه پرسپولیس و استقلال هیئت‌مدیره‌های مختلفی را تجربه کرده‌اند. فکر می‌کنید پرسپولیس با همین هیئت‌مدیره می‌تواند به کارش ادامه دهد؟

تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که امیدوارم هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس سرجایش باقی بماند و برنامه‌هایش را تداوم ببخشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: