کد خبر: ۷۱۰۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
تعداد بازدید: ۲۰۷
سخنگوی وزارت خارجه، ادعاهای تکراری مطرح شده در بیانیه پایانی نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب در مورد جزایر سه گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک در خلیج فارس را بی اساس و مردود خواند و تاکید کرد: حاکمیت ایران بر این جزایر، واقعیتی انکارناپذیر و ابدی است.
حاکمیت ایران بر جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک واقعیتی انکارناپذیر و ابدی استبه گزارش خبرداغ به نقل از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت خارجه، بهرام قاسمی ادعای پوچ در خصوص جزایر سه گانه در این بیانیه را مردود دانست و افزود: اینگونه ادعاها و بیانیه های سراسر کذب نمی تواند خدشه ای بر حاکمیت ایران بر این جزایر وارد کند. 
وی همچنین در خصوص بازتکرار و بازنشر ادعای واهی دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه در امور داخلی هیچ کشوری مداخله نکرده و اساسا نیازی به دخالت احساس نمی کند؛ نشانه رفتن چنین اتهامات بی ربط و بی جا به سوی ایران، صرفا گریزگاهی بی ثمر و تجربه شده برای فرافکنی مشکلات داخلی برخی کشورها و تقلایی بی حاصل برای خروج از باتلاقی است که آنان به دست خود و برای خود ایجاد کرده اند.
رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت خارجه ابراز امیدواری کرد: اتحادیه عرب بهتر است دقت نظر لازم را داشته باشد که با صرف زمان و هزینه های بی جا برای تکرار ادعاهای بی اساس، از اهداف اصلی و فلسفه وجودی تشکیل خود باز نماند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: