کد خبر: ۷۰۹۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
تعداد بازدید: ۲۰۱
شورای امنیت سازمان ملل دقایقی پیش بعد از سخنان برخی از اعضای دائم شورای امنیت از جمله ، آمریکا، فرانسه و انگلیس، درباره قطعنامه ضد سوریه رای گیری به عمل آمد که با وتوی چین و روسیه بی اثر شد.
چین و روسیه قطعنامه ضد سوری شورای امنیت را وتو کردندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا ، در پیش نویس این قطعنامه، تحریم 11 شهروند و 10 نهاد و موسسه سوری به بهانه اینکه در جریان حملات شیمیایی در برخی از شهرهای سوریه در سال های 2014 و 2015 نقش داشتند، پیشنهاد شده بود.

نیکی هلی نماینده دائم آمریکا با انتقاد از چین و روسیه به عنوان دو عضو دائم شورای امنیت که این قطعنامه را وتو کردند، گفت : امروز، روزی غم انگیزی برای سازمان ملل است، زیرا مسکو و پکن در پاسخ به این سوال که چه کسی در سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است، صادق نیستند.
وی افزود : چین و روسیه باید در خصوص استفاده از سلاح های شیمیایی علیه مردم سوریه پاسخگو باشند.

نماینده دائم انگلیس نیز گفت : امروز، روز سردی برای شورای امنیت است، زیرا چین و روسیه مانع از آن شدند که عاملان استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه محکوم و مجازات شوند.
معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل در توجیه اقدام مسکو در وتوی این قطعنامه گفت: این قطعنامه را وتو کردیم زیرا کاملا جانبه دارانه است و با واقعیت ها در سوریه منافات دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: