کد خبر: ۷۰۵۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
تعداد بازدید: ۲۶۳
سخنگوی قطر ایرویز اعلام کرد این شرکت هواپیمایی، طولانی ترین پرواز تجاری جهان را آغاز کرده است.
آغاز طولانی ترین پرواز تجاری جهانبه گزارش خبرداغ، العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: نخستین پرواز از دوحه به اوکلند هشت دقیقه زودتر روز یکشنبه انجام شد.

هواپیمای پرواز کیو آر ۹۲۰ در ساعت ۰۵:۲۰ (۰۲۰۲ به وقت گرینویچ) پایتخت قطر را ترک کرد و قرار است در ساعت ۰۷:۳۰ به وقت محلی روز دوشنبه (۱۸۳۰ به وقت گرینویچ) وارد نیوزیلند شود.

پرواز هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ در این مسیر، ۱۶ ساعت و ۲۰ دقیقه طول خواهد کشید و از روی ۱۰ منطقه زمانی و پنج کشور عبور خواهد کرد و ۱۴ هزار و ۵۳۵ کیلومتر (۹ هزار و ۳۲ مایل) را طی خواهد کرد تا به اوکلند برسد.

بنابر اعلام پایگاه اینترنتی قطر ایرویز، پرواز برگشت، به علت وزش بادهای در ارتفاع بالا، ۱۷ ساعت و ۳۰ دقیقه طول خواهد کشید.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی فلایت رادار ۲۴، این طولانی ترین خدمات مسافربری در جهان از لحاظ زمان پرواز خواهد بود.

قطر ایرویز هنوز آماری درباره تعداد مسافرانی که روز یکشنبه سوار هواپیما شدند، ارائه نکرده است ولی گمان می رود چهار خلبان و ۱۵ خدمه در هواپیما حضور داشته باشند.

در ماه مارس پارسال، شرکت هواپیمایی امارات آن چه را که آن زمان گمان می رفت طولانی ترین پرواز تجاری بدون توقف در جهان باشد، انجام داد. آن پرواز که از دبی به اوکلند بود، ۱۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر (هشت هزار و ۸۲۴ مایل) را در برگرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: