کد خبر: ۶۹۱۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
تعداد بازدید: ۹۴۷
با تلاش‌های هیات پارلمانی ایران صورت گرفت؛
با تلاش هیات ایرانی بندی مبنی بر محکومیت تخریب محیط زیست و به مخاطره انداختن سلامت مردم با توجه به تخریب زیرساخت‌ها ناشی از تهاجم در ‎کشورهای یمن، سوریه، عراق و فلسطین در بیانیه اجلاس محیط زیست و توسعه سئول گنجانده شد.
به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، محمدرضا تابش، رییس هیات پارلمانی ایران که در این اجلاس به عنوان دبیرکل بعدی انتخاب شده با امضا قطعنامه پایانی اجلاس در سخنرانی اختتامیه خود ضمن تشکر از اعضا و مقامات فعلی APPCED ابراز امیدواری کرد که این نهاد در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای، جلوگیری از تخریب محیط‌زیست و فراهم کردن شرایط زیست مطلوب‌تر برای انسان‌ها توفیق یابد.

‎هجدهمین  مجمع عمومی کنفرانس نمایندگان کشورهای حوزه آسیا و اقیانوسیه پیرامون محیط زیست و توسعه موسوم به APPCED در روزهای ۲۰ و ۲۱ آبان ماه در سئول پایتخت کره جنوبی برگزار شد.

هیات پارلمانی اعزامی ایران به کنفرانس محیط زیست و توسعه کشورهای آسیا و اقیانوسیه همچنین با نایب رییس مجلس کره جنوبی ملاقات کرد.

در این دیدار تابش ضمن ابلاغ پیام سلام علی لاریجانی به مجلس، دولت و ملت دوست کره، ابراز امیدواری کرد که رییس مجلس ایران طی ماه‌های آتی در پاسخ به سفر رییس مجلس کره به این کشور سفر کند.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در دیدار با شیم جا چول (SHIM JAE CHEOL) با تاکید بر اهمیت توسعه روابط دوجانبه خصوصا پس از برجام و برداشته شدن تحریم‌ها، در همه ابعاد به ویژه تعاملات مالی و بانکی گسترده‌تر ابراز امیدواری کرد که درخصوص پروژه‌های زیست محیطی، کره بتواند نقش موثری ایفا کند.

تابش همچنین با اشاره به بازار خوب خودروها و لوازم خانگی کره در ایران بر ساخت و انتقال تکنولوژی خودروهای کم مصرف و موتورسیکلت‌های برقی به ایران تاکید کرد.

او تصریح کرد: تولید مشترک این قبیل کالاها در ایران با توجه به بازار کشورهای آسیای میانه و خود ایران، منافع بالایی برای هر دو کشور خواهد داشت.

‎نایب رییس کره نیز متقابلا سلام‌های گرم مجلس و دولت کره را به لاریجانی ابلاغ وابراز امیدواری کرد سفر رییس مجلس به کره در آینده نزدیک انجام شود.

شیم جا چول مسائل مطروحه در این دیدار را مورد توجه و علاقه دولت کره دانست و تصریح کرد که خوشبختانه  روابط ایران و کره در همه زمینه‌ها رو به گسترش است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: