به گزارش
خبرداغ به نقل از مجله
دیجی کالا - خشایار شاهسون: چند وقتی است که زمزمههایی در رابطه با
اضافه شدن عضو جدیدی به خانوادهی i ب.ام.و به گوش میرسد. سال گذشته
حرفهایی در مورد پیوستن مدل i5 به خانوادهی i3 و i8 شنیده شد و در مورد
کلاس احتمالی آن، انتظار یک هاچبک بزرگ یا سدان لوکس میرفت.
با
داغ شدن بازار کراساور و شاسیبلندها، هدف کمپانیهای بزرگ جذب طیف
گستردهای از مشتریها به سمت محصولات جدیدشان در این کلاس خودرویی است. به
همین دلیل حدس زده میشود که مدل بعدیi، یک شاسی بلند خواهد بود. پس از
تولید i3 درکلاس هاچبک شهری و i8 در کلاس کوپهی اسپرت، شاید نوبت به
تولید یک خودروی شاسیبلند هیبریدی رسیده که بتواند در بازار جهانی، افراد
زیادی را به سوی خودش جذب کند.
بنابراین، با درنظرگرفتن کلاس
شاسیبلند برای مدل بعدی سریi، باید منتظر یک طراحی جدیدتر در ابعاد
بزرگتر و استفاده از پک باتریهای بیشتری برای آن باشیم. گرچه هنوز قطعیت
این خبر از سوی این خودروساز تایید یا تکذیب نشده، اما Harald Krueger،
رئیس شرکت ب.ام.و اعلام کرده که مدل بعدی i، تا سال ۲۰۲۱ عرضه نخواهد شد.
گرچه هنوز دلیل اصلی این وقفهی نسبتا طولانی مشخص نیست اما بهنظر میرسد
که یکی از دلایل مهم آن، تمرکز اصلی این شرکت روی برای بالابردن سطح فناوری
در سیستم اتومبیلهای خودران است.
از طرفی بنا به گفتهی رئیس فروش
و مارکتینگ این شرکت، با عرضهی این خودرو، شاهد تحولی بزرگ در
پیشرانههای برقی، باتریهای جدید و فناوری پیشرفتهتر سیستم رانندگی
خودکار خواهیم بود. همچنین او این نوید را داد که این فرصت وجود خواهد داشت
که نسخهی تقویتشدهای همانند امپاور برای محصولات سری i عرضه شود که
دارای کیت مخصوص بهخود نیز هستند. گرچه تا سال ۲۰۲۱ زمان نسبتا طولانی
باقی است، اما طی نشست خبری اخیر، وعدهی تولید نسخه اسپایدر i8 (روباز) تا
سال ۲۰۱۸ به مردم داده شدهاست.
درباره بخشی از افتخارات سری i
جالب است بدانید که i3 در سال ۲۰۱۴ جایزه بهترین طراحی خودرو و خودروی
هیبریدی سال را گرفت و i8 در سال ۲۰۱۵ ، عنوان بهترین اتومبیل و پیشرانهِی
سال را از آن خود کرد.