کد خبر: ۶۸۹۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۵
تعداد بازدید: ۲۴۲
نماینده مردم آستانه آشرفیه در مجلس گفت: قاچاق برنج، برنجکار داخلی را با مشکلات عدیده ای روبرو کرده است و این درحالی است که هیچ تضمینی برای سلامتی برنج های قاچاق وجود ندارد؛ زیرا این محصولات بدون غربالگری وارد کشور می شوند.
تضمینی برای سلامت برنج قاچاق وجود نداردبه گزارش خبرداغ به نقل ازخبرگزاری ایسنا ، نماینده مردم آستانه آشرفیه در مجلس گفت: قاچاق برنج، برنجکار داخلی را با مشکلات عدیده ای روبرو کرده است و این درحالی است که هیچ تضمینی برای سلامتی برنج های قاچاق وجود ندارد؛ زیرا این محصولات بدون غربالگری وارد کشور می شوند.

محمدحسین قربانی درباره وضعیت سرانه مصرف برنج، اظهار کرد: اگر متوسط آمار سرانه اعلام شده برنج را برطبق 36 کیلو سرانه مصرف در سال برای هر نفر درنظر بگیریم،نزدیک به یک میلیون تن نیاز به واردات برنج داریم.

وی با بیان این‌که «ما اگر سرانه هر ایرانی را در سال در حدود 34 کیلو برای هر نفر درنظر بگیریم، تقریبا نیاز  به 800 هزار تن واردات در سال داریم»، افزود: اگر سرانه مصرف برنج را برای هر ایرانی 38 کیلو در سال  بگیریم، در حدود یک میلیون و 200 هزار تن نیاز به واردات برنج در سال داریم،این آمار میان وزارت کشاورزی و وزارت صنعت و معدن تجارت متفاوت است.

وی با بیان این‌که «تولید برنج برطبق سال‌ها متفاوت است»، تصریح کرد: امسال به علت آفت های فراوان و بارش های سنگین که بویژه در منطقه گیلان بوقوع پیوست،برنج از منظر کمیت تولید25 تا 30 درصد کاهش پیدا کرد . زمانی‌که ما 2 میلیون تن تولید داریم، اما در مقابل  25 درصد کاهش تولید برنج داریم،بدیهی است که دولت باید کسری برنج را با واردات جبران کند زیرا ما با این اوصاف 500 هزارتن کاهش تولید برنج  خواهیم داشت.

نماینده مردم آستانه آشرفیه، افزود:قاچاق برنج، برنج کار داخلی را با مشکلات عدیده ای روبرو کرده است و این درحالی است که هیچ تضمینی برای سلامتی برنج های قاچاق وجود ندارد؛ زیرا این محصولات بدون غربالگری وارد کشور می ‌شوند بنابراین سلامت شهروندان در این زمینه به خطر می‌افتد.

وی با بیان این‌که «قاچاق برنج چمدانی و با کوله پشتی نیست»، یادآورشد: برنج قاچاق در گام نخست سلامت شهروندان را به خطر می اندازد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: