کد خبر: ۶۸۶۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
تعداد بازدید: ۵۲۸
آندرس اینیستا ۲۰ سال پیش و در سال ۱۹۹۶ به بارسلونا پیوست و اولین بازی‌‌اش برای تیم اصلی را در سال ۲۰۰۲ در بروژ انجام داد.
اینیستا: این روزها بیشتر از همیشه از فوتبال لذت می‌برمبه گزارش خبرداغ به نقل از خبر ورزشی ،او با تیم کاتالان ۲۹ جام قهرمانی برده و ۶۰۰ بازی رسمی انجام داده که بعد از ژاوی دومین بازیکن پرحضور در ترکیب بارساست. اینیستای۳۲ ساله خودش را جوان می‌بیند و در گفت‌وگویی اختصاصی به موندو دپورتیوو از حال و روزش گفته.

آندرس اینیستا کیست؟
یک بازیکن فوتبال.

فقط همین؟
بله. یک بازیکن که تنها هدفش رشد کردن و یادگیری بوده تا تبدیل به بازیکن بهتری شود.

تعداد بازی‌های رسمی‌ات برای بارسا به ۶۰۰ رسید. این یعنی چه؟
یعنی در طول سال‌ها به اندازه‌ای خوب بودم که از اعتماد سرمربیان و هم‌تیمی‌هایم بهره ببرم و هر سال کم و بیش بهتر شده‌ام و همین باعث شده تا در تیمی مثل اینجا دوام بیاورم. بازیکن تیمی مثل بارسا بودن اصلاً ساده نیست.

ژاوی بعد از انجام ۷۶۷ بازی برای بارسا اینجا را ترک کرد. یعنی دست‌کم سه فصل و نیم بیشتر از تو. رکورد او را خواهی شکست؟
سخت است بخواهیم در این‌باره صحبت کنیم. هیچ‌وقت نمی‌توانم بگویم که به این رکورد نخواهم رسید. حس می‌کنم که فعلاً عملکرد خوبی دارم. باید ببینم تا کجا خواهم رسید. در حال حاضر حالم خوب است و این مهم‌ترین نکته است.

سران بارسا تو را می‌خواهند. برای تمدید قراردادت خودت تماس می‌گیری یا منتظر تماس باشگاه می‌مانی؟
این روند همیشه در حالتی طبیعی و در سکوت خبری طی می‌شود. مهم‌ترین نکته این است که اینیستا به عنوان یک فوتبالیست، عملکرد خوبی داشته باشد. اگر حس کنم که دیگر نمی‌توانم، خودم اولین کسی خواهم بود که این را بر زبان می‌آورم. من ۳۲ ساله‌ام و از هر نظر حس خوبی دارم و احساس خوشبختی می‌کنم. تا کجا؟ نمی‌دانم. شرایطی هستند که قابل کنترل نیستند.

انریکه اول هم‌تیمی‌ات بود و الان سرمربی‌ات است. ارتباط‌تان چطور است؟
خیلی خوب. ما اول هم‌تیمی بودیم ولی الان من شاگردش هستم. در مورد همه چیز صحبت می‌کنیم‌؛ مسائل فوتبالی و غیرفوتبالی اما اوست که تصمیم می‌گیرد و من بازیکن باید این تصمیمات را اجرا کنم. نمی‌دانم به خاطر شرایط سنی‌ام است و یا شرایطی که پشت‌ سر گذاشته‌ام ولی این روزها بیش از هر زمان دیگری از فوتبال لذت می‌برم.

الان بیشتر می‌دوی یا در زمان مربیگری ریکارد یا گواردیولا؟
فوتبال عوض شده. هم تیم ما و هم تیم‌های حریف. مهم این است که با دلیل بدوی و حالت خوب باشد.

سبک کاری بارسای انریکه مشابه قبل است؟
سبک کاری به سختی در این تیم تغییر می‌کند. سبک‌های متفاوتی برای کار کردن هستند، بازیکنانی متفاوت و شرایطی متفاوت داریم ولی بعید می‌دانم کلیت تیم تغییر زیادی کرده باشد.

چهارشنبه با سیتی بازی خواهید کرد. رویارویی دوباره با پپ.
بله. مثل مصاف قبلی‌مان با بایرن. ما با پپ کارهای مهمی انجام دادیم. رویارویی با او به عنوان حریف سخت خواهد بود.

دیداری مثل بارسا- بایرن خواهد شد؟
پپ کاری می‌کند که شاگردانش کاملاً حس کنند که چه کارهایی باید انجام دهند. آنها همیشه عملکرد خاصی دارند. سیتی هم بازیکنان بزرگی دارد.

با کلودیو براوو روبه‌رو می‌شوید. درک کردید که او چرا به سیتی رفت؟
این‌ها شرایط شخصی هستند. من ترجیح می‌دادم که براوو در بارسلونا بماند چون یکی از بهترین دروازه‌بانان فعلی دنیاست ولی هرکس باید برای خودش تصمیم بگیرد. برایش بهترین‌ها را آرزو می‌کنم چون با هم لحظات فوق‌‌العاده‌ای را تجربه کردیم.

سومین قهرمانی سه‌گانه رؤیاپردازی است یا قابل تحقق؟
ما همیشه به بالاترین‌ها فکر می‌کنیم ولی در حال حاضر در ماه اکتبر از جام‌ها فاصله زیادی داریم.

می‌توانی مسی را در تیم دیگری تصور کنی؟
نه می‌توانم و نه دلیلی می‌بینم که بخواهم چنین تصوری بکنم. به نفع همه است که او سالیان سال اینجا بماند.

از جام جهانی‌ ۲۰۱۸ روسیه بگو.
امیدوارم که به جام جهانی‌ برسیم. در گروه سختی هستیم. در آینده نه‌چندان دور، تکلیف روشن می‌شود. دو سال تا جام جهانی‌ مانده. در هر ثانیه ممکن است همه چیز تغییر کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: