کد خبر: ۶۸۶۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
تعداد بازدید: ۵۰۸
مشاور معاونت برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی ایران در کنفرانس بین‌المللی ترانس لجستیک ۲۰۱۶ در بخارست پایتخت رومانی گفت: ایران در کریدورهای منطقه ای حمل و نقل ریلی و جاده ای و تطبیق آن با شبکه بزرگراه های آسیایی جایگاه ممتازی دارد.
جایگاه ممتاز ایران در کریدورهای منطقه‌ای، راه‌آهن و فرودگاهیبه گزارش خبرداغ به نقل از  خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهران خمیسی زاده در سخنانی در این همایش درباره تجاری سازی کریدورهای ترانزیتی بین‌المللی منطقه‌ای و عبوری از قلمرو جمهوری اسلامی ایران به توانایی‌های ایران از جمله شبکه ریلی ۱۲ هزار کیلومتری ایران و مطابقت آن با شبکه راه آهن سراسری اسکاب، ظرفیت هوایی و فرودگاهی و نیز ظرفیت بنادر تجاری در شمال و جنوب اشاره کرد.

خمیسی زاده گفت، طبق آمارهای ارائه شده توسط موسسات جهانی، برنامه های اجراشده در ایران، رتبه جمهوری اسلامی ایران را در حوزه لجستیک و خدمات وابسته بهبود بخشیده است.

وی ضمن تاکید بر ارتقای مبادلات تجاری و بازرگانی فیمابین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا گفت: نگاه ما به کریدورهای ترانزیتی یک نگاه تجاری و پیرامون آن مطالعات اقتصادی را در دست برنامه ریزی داریم.

وی عقد موافقتنامه ترانزیتی چابهار بین جمهوری اسلامی ایران، هند و افغانستان و نهایی کردن موافقت نامه اتصال خلیج فارس را به دریای سیاه بین ۶ کشور ایران، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، بلغارستان و یونان نتیجه این نوع برنامه ریزی حمل و نقلی دانست.

خمیسی زاده ضمن اشاره به زمینه های مناسب همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و رومانی بویژه حوزه حمل و نقل اعلام کرد سیاست وزارت راه و شهرسازی بسط و گسترش همکاری در حوزه تجارت حمل ونقل با کشورهای حوزه دریای سیاه بویژه رومانی است.

وی افزود، در این راستا کریدور شماره ۱۰ (بندر امام خمینی) به سمت کشورهای قفقاز و مرز بازرگان، زمینه مناسبی را برای اتصال خلیج فارس به حوزه دریای سیاه فراهم کرده است.

کنفرانس ترانس لجستیک ۲۰۱۶ کریدور تراسیکا (اروپا، قفقاز و آسیا) دیروز چهارشنبه، در بخارست پایتخت رومانی برگزار شد.

این کنفرانس از سال ۱۹۹۸ میلادی و با هدف توسعه روابط اقتصادی، حمل و نقل و تجاری کشورهای حوزه دریاه سیاه، قفقاز و دریای خزر تشکیل می شود و بلغارستان، اوکراین، رومانی، مولداوی و ترکیه، گرجستان، ازبکستان، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و جمهوری اسلامی ایران از اعضای این کریدور هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: