کد خبر: ۶۸۶۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
تعداد بازدید: ۳۳۵۶
فاطمه سعیدی خبر داد؛
فاطمه سعیدی در نامه‌ای به رییس جمهور خواستار رسیدگی به مطالبات برحق معلمان بازنشسته آموزش و پرورش شد.

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، در این نامه که به امضای ۱۵ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده، آمده است:

به نام خدا

محضر مبارک حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام و عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان

همان‌گونه که مستحضر هستید، معلمان بازنشسته از اقشار والای جامعه، در تنگنای معیشتی به سر می‌برند.این امر باعث بروز مشکلات فراوانی برای آنان که عمری را برای تربیت فرزندان این مرزوبوم سپری کرده‌اند، شده است.ایشان با برگزاری تجمعات متعددی نارضایتی خود را اعلام داشته و خواستار اصلاح وضع موجود هستند.

از دیگر سو جمعیت یک‌میلیون‌نفری معلمان شاغل، این گروه ۷۰۰هزار نفری را آینه تمام‌نمای آینده خود می‌بینند. هرچه این آینده را تیره و تارتر بیابند احساس ناامنی بیشتری کرده و بر مطالبات کنونی آنان افزوده می‌شود تا برای فردای سخت خود توشه بیشتری بیندوزند. این مطالبات بر دولت فشار افزونی را وارد می‌کند.

پیشنهاد می‌شود برای تغییر این وضعیت تدبیری اندیشیده شود و به مطالبات به‌حق پیش‌کسوتان عرصه تعلیم و تربیت پاسخی درخور داده شود.

در نشستی که با نمایندگان فرهنگیان بازنشسته معترض برگزار شد، برخی مطالبات ایشان به شرح زیر مطرح شد:

۱- اجرای ماده ۶۴ قانون مدیریت خدمات کشوری که از سال ۱۳۸۶تاکنون نادیده گرفته‌ شده است.

بر اساس این ماده حقوق و مزایای بازنشستگان و موظفین یا مستمری‌بگیراننیز به همان میزان کارمندان شاغل دستگاه‌های اجرایی تعیین می‌گردد.لازم است ذکر شود که اکنون میزان حقوق و مزایای معلمان بازنشسته با شاغلینی که با آنها شرایط یکسانی دارند، اختلاف فراوانی دارد. در برخی موارد حقوق و مزایای معلمان بازنشسته نزدیک به نصف شاغلان هم‌ترازاست. (اختلافی بیش از ده میلیون ریال)

۲- اجرای ماده ۱۲۵ قانون مدیریت خدمات کشوری لازم به ذکر است که به‌غیراز سال ۱۳۹۳ در سال‌های دیگر این ماده‌قانونی نادیده گرفته‌شده است.

بر اساس این ماده، افزایش حقوق در هرسال حداقل به‌اندازه نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی تعیین‌شده است. بانگاهی به اعداد زیر درمی‌یابیمکه در اثر اجرا نشدن این ماده قانونی، هرساله از قدرت خرید بازنشستگان فرهنگی کاسته شده است.

سال

نرخ تورم اعلام‌شده از سوی بانک مرکزی

درصد افزایش حقوق مصوب

۱۳۸۶

۱۸٫۴

۱۰

۱۳۸۷

۲۵٫۴

۱۰

۱۳۸۸

۱۰٫۸

۱۰

۱۳۸۹

۱۲٫۴

۹

۱۳۹۰

۲۱٫۵

۶

۱۳۹۱

۳۰٫۵

۱۵

۱۳۹۲

۳۴٫۷

۲۵

۱۳۹۳

۱۵٫۶

۲۰

۱۳۹۴

۱۵٫۵

۱۴

 

۳- بیمه خدمات درمانی و بیمه تکمیلی موجود پاسخ گوی نیاز و شرایط سنی و جسمی معلمان بازنشسته نیست. لازم است بیمه خدمات درمانی جامع و کاملی برای ایشان فراهم شود.

۴- پرداخت پاداش پایان خدمت پیش‌کسوتان فرهنگی با تأخیر فراوان صورت می‌گیرد. این در حالی است که خوشبختانه در اغلب دستگاه‌های اجرایی این پرداخت کاملاً به‌روز انجام می‌شود.

پرداخت‌های دیگر مانند کمک‌هزینه ازدواج فرزندان هم با تأخیر زیاد همراه است.

و اما معضل اصلی:

۵- تبعیض بیش از هر چیز دیگری باعث رنجش معلمان شاغل و بازنشسته می‌شود. پیشنهاد می‌شود دستور فرمایید در خصوص تجمیع یا همسان‌سازی منطقی نظام‌های پرداخت،گام‌هایمؤثری برداشته شود. درنتیجه زمینه تجمیع صندوق‌های بازنشستگی نیز فراهم خواهد شد. با این تمهید این معضل به‌صورتریشه‌ای، یک‌بار و برای همیشه برطرف می‌گردد.

در پایان خاطرنشانمی‌شود، با در نظر گرفتن خط فقر اعلام‌شده، تقریباً تمام بازنشستگان فرهنگی زیر خط فقر قرار می‌گیرند و این زیبنده نظامی که بر مبنای اعتلای فرهنگی بنیان نهاده شده نیست.

ریاست‌جمهور محترم، امید است با تدبیری که بدان شناخته می‌شوید گره از کار فروبسته این فرهیختگان گرفتار بی‌مهری بگشایید که جز این از شما نشاید.

فاطمه سعیدی

معلم و منتخب مردم شریف تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
لبو
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
0
0
/این نامه را ایشان میخوانند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یا فقط خودمان میخوانیم.
کارمند آموزش و پرورش و معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
0
0
چرا هیچکس به فکر آموزش و پرورش نیست. چرا شرکت نفت و بانک و بیمه و مخابرات و مجموعه وزارت کشور و قوه قضاییه و ... باید سهم بیشتری از بیت المال داشته باشند. مگر ما دم از امام علی نمیزنیم؟ آیا عدالت این است؟
خدایا تو به فریادمان برس. خدایا تو به فریادمان برس....
ناشناس
Italy
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
0
نمایندگان محترم مشکل فقط اموزش و پرورش نیست ، همه گرفتارند ، مشکل یکی دوتا نیست روحانی اصلا توجهی به این مسائل نمیکنه ، شاید خیالش از دور دوم راحته
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
0
چه نامه خوبی اگر شما راست می گوئید به فکر فرهنگیان هستید چرا ازآقای فانی در مورد ظلمی که به نیروهای خدماتی شده و دارد می شود حرفی به میان نمی آید از جمله جلوگیری از اعمال مدرک این نیروها که نود درصد کار های مدارس برعهده این نیروها است و دارای سخترین شرایط کاری اند در شروع سال تحصیلی و تابستان باید در محل کار حضور داشته باشندنیروهای خدماتی که با کلی مشقت و سختی راه دانشگاه را درپیش گرفته ومدرک دانشگاهی گرفته اند اما به راحتی و مثل آب خوردن ظلم در حق آنان می کنند و می گویند شما حق ادامه تحصیل و گرفتن مدرک نداشتی چون آموزشی نبودی حالا هم گرفتی برای ما اهمیتی ندارد و اعمال نمی شود چگونه است در یک کشور اسلامی این همه ظلم و بیداد و فریاد رسی نیست آن وقت عده ای برای جلب توجه و معرفی خود دم از دفاع از فرهنگیان می زنند اگر راست می گوئید از آقای فانی در مورد عدم اعمال مدرک نیروهای خدماتی توضیح بخواهید
عرفان
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
0
سلام بنده خدایی میشناسم که مدرک کارشناسی ارشد مدیدیت داره ومستخدمه وبی عدالتی سوخت داره میسوزه شما را به این ماه عزیز کسی پیدا میشه به داد مستخدمین برسه
فرهنگی شاغل
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
0
0
سلام. به عنوان یک فرهنگی با بیست سال سابقه تدریس باید عرض کنم بسیاری از فرهنگیان دیگر امیدی به بهبود وضع معیشتی خود و توجه جدی دولت و مجلس به دغدغه های برحق قشر زحمتکش فرهنگی ندارند. طی بیست سال اخیر دولت ها و مجالس دوره های مختلف فقط با وعده های عمل نشده، باعث ناامیدی و بدبینی فرهنگیان شده اند. سال ها تنظیم و تصویب لایحه مدیریت خدمات کشوری طول کشید و فرهنگیان عزیز امیدوار بودند با اجرای صحیح این قانون، پرداخت حقوق مجموعه کارمندان دولت عادلانه گردد و تبعیض فاحش پرداخت رفع شود ولی می بینیم که بعد گذشت سال ها از تصویب این قانون، هنوزم این قانون در پرداخت حقوق فرهنگیان اجرا نمی شود. سال ها با بحث رتبه بندی دلخوشمان کردند و در نهایت دیدیم که رتبه بندی هم طبق وعده های داده شده درست اجرا نشد بلکه بسیار ناقص اجرا گشت و دردی را دوا نکرد. همیشه در پاسخ به خواسته های برحق فرهنگیان عنوان می کردند که دولت از نظر مالی مشکل دارد و قادر به تأمین مالی فرهنگیان نیست. پس چطور و از کجا این حقوق های نجومی پرداخت می شده؟! در بسیاری از بخش های دولتی غیر از آموزش و پرورش، کسانی که مدرک و سابقه یکسانی با من دارند حقوق و مزایایشان چند برابر بنده است. این چه عدالتی است؟!
حنانه
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
0
0
سلام امیدوارم عزاداری هاتون قبول باشه من یک فرهنگی هستم اینو با افتخار میگم چون واقعا عاشقانه دوستش دارم گلایه ها زیاده کمبود ها زیاده فکرکنم دیگه کسی براش مهم هم نباشه .معلم مقامش به اندازه ی یه ضامن بانکیه فقط زمانی که میخواهیم حدیث بگیم یادمون میاد امام علی ع دهان استاد حسنین ع رو پر از گوهرکرد ما گوهر نمیخواهیم ما شان ودمان را میخواهیم مگه ما ایرانی نیستیم پس چرا سیاست یک بام ودو هوا چراماحق مسکن نداریم چراپایه حقوقی مون کمه چراچهره ی یک دزد ویا قاتل ویا اختلاس کننده رو مات میکنند اما یه معلم که خطایی میکنه رو شفاف نشون میدن میسپارم شمارو به امام حسین ع که ازاده بود اگه حق مارو ضایع کردین خدا ازتون بپرسه اگه هنوز اعتقادی به خدا براتون مونده
بهار
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
0
0
بقیه نمایندگان یاخواب هستند یا فکرمنافع ورفاه خودشان ....هیچ امیدی به آنها نیست
اموزش وپرورش کاشان
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
0
0
با زنشتگان اموزش وپرورش باید بمیرند این نضر دولت ایران است
shargi
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
0
0
عدالت بی شک مظلوم ترین کلمه تاریخ است ، لطفا یک تحقیقی هم در رابطه با حقوق و مزایای ( اداره اه و شهرسازی هم بفرمایید) 1- میزان حقوق 2- نیروهای شرکتی با سابقه 12-13 ساله عدالت ،............ خوب کی دنبال عدالت بود؟؟؟؟؟؟ بله ( اداره اه و شهرسازی) درسته خوندین اه و شهرسازی مسولیت ها1- مسکن و شهرسازی 2- راهسازی 3- راهداری 4- خدمات امداد و نجات در حوادث کار سه وزارتخانه ، با دریافت حقوق 1500000تومانی ( عدالت مظلوم ترین کلمه تاریخ )
اردشیر
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
0
0
پیشرفت و توسعه اقتصادی و علمی در یک جامعه از آموزش و پرورش آن امکان پذیر است نه با شعار و تبلیغات از منابر دیگر! این یک واقعیت مسلم روزگار ماست. که کشورهایی که به توسعه و پیشرفت رسیده اند زمانی که سیستم آموزش و پرورش آنها بررسی می شود، مشاهده می شود بودجه های ملی گزافی به امر اجرای برنامه های آموزشی دارند. که در این میان جایگاه معلمین همتراز با مناسب رده میانی به بالا محاسبه شده و منزلت و پایگاه اجتماعی آنها آرزوی اکثر جامعه بوده، اما متاسفانه در کشور ما به صورت عامدانه جایگاه و حقوق قانونی این قشر فرهیخته نادیده گرفته می شود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
0
0
عدالت بی شک مظلوم ترین کلمه تاریخ است ، لطفا یک تحقیقی هم در رابطه با حقوق و مزایای ( اداره اه و شهرسازی هم بفرمایید) 1- میزان حقوق 2- نیروهای شرکتی با سابقه 12-13 ساله عدالت ،............ خوب کی دنبال عدالت بود؟؟؟؟؟؟ بله ( اداره اه و شهرسازی) درسته خوندین اه و شهرسازی مسولیت ها1- مسکن و شهرسازی 2- راهسازی 3- راهداری 4- خدمات امداد و نجات در حوادث کار سه وزارتخانه ، با دریافت حقوق 1500000تومانی ( عدالت مظلوم ترین کلمه تاریخ )
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: