کد خبر: ۶۸۵۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴
تعداد بازدید: ۳۷۰
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از ظرفیت نیروی تحصیلکرده درکشور استفاده کرد،گفت:حمایت از جوانان تحصیلکرده، کارآفرین و تولیدکننده از محورهای برنامه ششم توسعه است.
حمایت از جوانان تحصیلکرده و کارآفرین در برنامه ششم/ضرورت رسیدگی به مشکلات کهگیلویه و بویراحمدبه گزارش خبرداغ به نقل از خانه ملت؛ علی لاریجانی که به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است، عصر امروز (پنجشنبه) در جلسه شورای اداری شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده حضور یافت و در این نشست گفت: از اینکه به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده‌ام و توفیق دیدار با مردم شهرستان‌های این استان را داشتم، خرسندم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این سفر از نزدیک با مسائل شهرستان‌های این استان آشنا شدم و امیدوارم بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

لاریجانی افزود: نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی تلاش دارند تا مسائل این استان حل شود و آقای هاشمی‌پور نماینده کهگیلویه با سابقه خوب خود و روحیه پرنشاط در این مدت چند ماهه تلاش کرده روند کارها بهبود یابد.

وی افزود: مسئولان شهرستان‌ها و امام جمعه شهرستان کهگیلویه بر موضوع رفع مشکل بیکاری تاکید دارند و باید این موضوع که در کل کشور رنج آور است حل شود.

رئیس نهاد قانونگذاری با بیان اینکه مردم دوره نسبتا سختی را گذرانده‌اند، افزود: باید پروژه‌های راهبردی در این استان به سرانجام برسد به طور مثال تکمیل جاده اصفهان به خوزستان باعث خواهد شد،منطقه از بن بست خارج شود و در متن فعالیت‌های سنگین قرار بگیرد.

لاریجانی با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاری در منطقه افزود: باید کار احداث جاده‌ها در منطقه به پایان برسد و بنده نیز به وزیر راه و شهرسازی در این زمینه سفارش‌های لازم را خواهم کرد و از طریق راهکارهایی که در بودجه وجود دارد موضوع احداث پتروشیمی در منطقه پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: پشتیبانی‌های لازم انجام خواهد شد تا وزارت نفت به پروژه پتروشیمی در شهرستان کهگیلویه توجه کند و به مسائل بانکی نیز در این رابطه رسیدگی خواهد شد.

کهگیلویه و بویراحمد از نعمت منابع آبی و خاک حاصلخیز برخوردار است

رئیس مجلس با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد از نعمت منابع آبی و خاک حاصلخیز برخوردار است افزود:در صورت استفاده بهینه از آب و تقویت کشاورزی در منطقه، زمینه اشتغالزایی فراهم می‌شود و به وزارت نیرو در این رابطه توصیه خواهد شد.

لاریجانی با بیان اینکه باید از ظرفیت نیروی تحصیلکرده در کشور استفاده کرد، افزود: باید از نیروهای تحصیلکرده حمایت کرد تا بتوانند در عرصه تولید فعالیت کنند و یکی از محورهای برنامه ششم توسعه حمایت از جوانان تحصیلکرده، کارآفرین و تولیدکننده است.

حمایت از کشاورزی می‌تواند زمینه‌ساز اشتغالزایی باشد

رئیس نهاد قانونگذاری با بیان اینکه حمایت از کشاورزی می‌تواند زمینه‌ساز اشتغالزایی باشد،افزود: باید از سیستم‌های کشاورزی گلخانه‌ای و آبیاری تحت فشار استفاده کرد و مصرف آب در کشور بهینه شود؛البته متوسط بارندگی در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به میانگین کشور بالاتر است، اما با این وجود باید از منابع آبی استفاده بهینه کرد.

لاریجانی تاکید کرد: وظیفه خود می‌دانم تا مسائل مردم منطقه را پیگیری کنم و در این رابطه جلساتی برگزار خواهد شد و به وزارتخانه‌ها و بانک‌ها توصیه خواهد شد تا زمینه تحرک اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد فراهم شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: وضعیت کشور در آینده بهتر خواهد شد و خواسته‌های مردمی پیگیری می‌شود و تلاش می‌شود زمینه رفع مشکلات در برنامه ششم توسعه فراهم شود.

در ابتدای این نشست اداری که در دهدشت مرکزشهرستان کهگیلویه برگزار شد، فرماندار و هاشمی پور، نماینده شهرستان کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از حضور رئیس مجلس، گزارشی از وضعیت این شهرستان به لاریجانی ارائه کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: