کد خبر: ۶۸۵۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
تعداد بازدید: ۴۶۳
معاون وزیر جهاد کشاورزی آلودگی گوشت‌های وارداتی را تکذیب کرد و گفت: سیاست وزارت جهاد این است که ورود ذخایر دولتی به بازار به تولیدات داخلی لطمه نزند.
معاون وزیر آلودگی گوشت‌های وارداتی را تکذیب کردبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرگزاری مهر ، حسن رکنی در حاشیه همایش روز ملی دامپزشکی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش مهر که کارشناسان معتقد هستند عدم اقدام به موقع وزارت جهاد کشاورزی برای وارد کردن ذخایر گوشت قرمز به بازار باعث افزایش چشمگیر این کالا شده است، اظهار داشت: تقاضا برای یک کالا در زمان های مختلف متفاوت است که همین امر باعث می شود در طول سال ما با نوسانات قیمتی مواجه باشیم که این امر در همه کشورهای جهان اتفاق می افتد.

وی افزود: سیاست ما این است که حتی‌الامکان با ورود ذخایر به بازار، به تولیدات داخلی لطمه نخورد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تجارت گوشت قرمز توسط بخش خصوصی در کشور انجام می شود، اظهار داشت: شرکت پشتیبانی امور دام نیز ذخایر کافی در این زمینه دارد و وضعیت موجود به شرایط بازار مربوط می شود.

رکنی درباره مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه صادرات دام سبک زنده از کشور باعث گرانی گوشت گوسفند شده است، گفت: ما حدود دو سال است که در بازارهای صادراتی دام سبک زنده حضور داریم ضمن اینکه در این زمینه مزیت قیمتی برای کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه جمعیت دام سبک کشور بسیار زیاد است، اضافه کرد: در شش ماهه امسال مجموع صادرات دام سبک از کشور حدود یک درصد کل جمعیت آنها بوده است. علاوه بر این تجار با توجه به تعرفه هایی که وضع شده امکان واردات گوشت قرمز را دارند و ممنوعیتی در این زمینه وجود ندارد، ضمن اینکه بخش خصوصی کشور ۱۵ هزار تن ذخیره گوشت قرمز دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: ما اعتقادی به این مسئله نداریم که صادرات دام زنده باعث افزایش قیمت گوشت گوسفندی در بازار شده است.

رکنی میزان تولید گوشت قرمز در کشور را سالانه حدود ۸۲۰ هزار تن اعلام کرد و ادامه داد: این تولید در مقاطع مختلف به بازار عرضه می شود و میزان واردات ما بین ۷۰ تا ۸۰ هزار تن در سال است که به تناسب نیاز وارد می شود.

وی با اشاره به صدور مجوز برای واردات گوشت قرمز از کشورهای همسایه افزود: ما به هیچ وجه واردات دام زنده را به دلیل مسائل بهداشتی دامپزشکی و قرنطینه‌ای توصیه نمی کنیم و این واردات فقط مربوط به گوشت است، ضمن اینکه در کنار این مسئله برنامه صادرات دام زنده به صورت مستمر در برنامه ما قرار دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به کاهش قیمت مرغ در بازار گفت: در حال حاضر شرایط بازار مرغ به گونه ای است که نیازی به عرضه مرغ منجمد نداریم و مردم استقبال چندانی از این مرغ نمی کنند.

وی ادامه داد: بنابراین در حال حاضر نیازی به عرضه مرغ منجمد در بازار نیست اما اگر جایی لازم باشد این اقدام را انجام می دهیم.

رکنی همچنین از توزیع گوشت قرمز برای تنظیم بازار این کالا در سراسر کشور خبر داد و درباره مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه گوشت های وارداتی آلوده هستند، تصریح کرد: واردات گوشت از هر کشوری می تواند انجام شود اما سازمان دامپزشکی کشور در این زمینه بسیار سخت‌گیرانه عمل می‌کند و فقط اجازه وارداتی را می‌دهد که با تمام پروتکل‌های بهداشتی تطابق داشته باشد. بنابراین این مسئله به هیچ وجه صحت ندارد و بنده آن را تکذیب می‌کنم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: