کد خبر: ۶۸۲۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸
تعداد بازدید: ۳۳۲
یک تولیدکننده ماشین‌آلات شیرینی و شکلات، دلایل کیفیت پایین برخی شکلات‌های ایرانی در مقایسه با انواع خارجی آن را تشریح کرد.
به گزارش خبرداغ به نقل از خبرگزاری ایسنا: خندابی با بیان این‌که تفاوت کیفیت و طعم شکلات‌های ایرانی و خارجی مربوط به فرمولاسیون مواد اولیه است، اظهار کرد: اغلب کارخانه‌های شکلات ایران می‌توانند محصول باکیفیت بالا تولید کنند، اما دو بازار کاذب در کنار ایران ایجاد شده که محصولات درجه سه و چهار می‌خواهند.

وی با اشاره به سفارش شکلات‌های ارزان قیمت و با کیفیت پایین از سوی کشورهای افغانستان و عراق ادامه داد: این درخواست‌ها کارخانه‌های ما را عادت داده که جنس ارزان تولید کننده بفروشند.

این تولیدکننده ماشین‌آلات شیرینی و شکلات افزود: ممکن است تولید و فروش محصولات درجه سه و چهار سود داشته و برای تولیدکننده خوب باشد، اما همین امر سبب شده تمرکز و فکر تولیدکننده ما از تولید جنس درجه یک فاصله بگیرد.

خندابی با بیان این‌که این کشورها جنس ارزان می‌خواهند و همیشه هم سفارش دارند و پول نقد هم می‌دهند، گفت: این‌ها بازار کاذب هستند، اما در این شرایط تولیدکننده هم به این فکر می‌کند که با همین کیفیت و قیمت تولید کند و مشتری هم دارد و می‌تواند به راحتی محصول خود را بفروشد.

وی با اشاره به حضور برخی تولیدکنندگان با کیفیت در این صنعت نیز اظهار کرد: در عین حال ما کارخانه‌هایی هم داریم که سابقه سه - چهار ساله دارند، اما شکلات و محصول تولیدی آنها به اندازه یک کارخانه و شرکت 30 ساله مطرح و دارای اعتبار است و مردم نیز با لذت محصولات آنها را می‌خرند.

این تولیدکننده ماشین‌آلات شیرینی و شکلات درباره‌ بزرگ‌ترین مواتع پیش‌روی صنعت ساخت ماشین‌آلات در ایران نیز ادامه داد: بعضا نیاز به واردات ماشین‌آلات و دستگاه‌هایی داریم که در این زمینه به دلیل مشکلاتی که کشور دارد، کمی با مشکل مواجه‌ایم.

خندابی اضافه کرد: مثلا گاهی می‌خواهیم دستگاهی را به ایران وارد کرده، روی آن مهندسی معکوس انجام دهیم، تغییرات اعمال کنیم و از بخشی از آن کپی‌برداری کنیم که در واردات آن به مشکل می‌خوریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: