کد خبر: ۶۸۰۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
تعداد بازدید: ۳۷۳
شامگاه امروز اولین بازار برنج محلی در رشت پایتخت برنج ایران افتتاح شد.
به گزارش خبرداغ به نقل از خبرگزاری ایسنا: محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت در مراسم افتتاحیه این بازار با اشاره به اینکه در یک سال اخیر برندسازی رشت از مهمترین اقدامات شهرداری رشت بوده است،گفت:در حال حاضر شهر رشت به طور مداوم پیگیر مقوله برندسازی در بحث شهر خلاق خوراک شناسی در حوزه محلی، بین المللی و اقتصادی است.

وی افزود:برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در گیلان توسعه بخش کشاورزی یک اصل است و برنج نیز یکی از مهمترین محصولات کشاورزی گیلان است.

توزیع و مصرف صحیح برنج به اندازه تولید آن مهم است

ثابت قدم ادامه داد:مکانیزاسیون می تواند در توسعه تولید برنج گیلان نقش موثری داشته باشد و اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده است ،این در حالیست که در کنار افزایش تولید کیفی و کمی باید به فکر توزیع و مصرف خوب برنج نیز باشیم.

شهردار رشت با بیان اینکه برپایی بازار برنج محلی می تواند یک اقدام موثر در جهت توزیع مناسب برنج باشد،خاطرنشان کرد: از هم اکنون باید برای بسته بندی های مناسب و شکیل مخصوص برنج محلی هم تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی افزود:مصرف صحیح برنج از مواردی مهمی است که موجب کاهش حجم زباله این محصول می شود و برآنیم فرهنگ سازی های موثری در این مورد انجام شود.

تاکید شهردار رشت بر معرفی خوراک های متنوع برنج رشت به جهانیان  

شهردار رشت به ایجاد و معرفی تنوع خوراک برنج گیلان تاکید کرد و گفت: باید خوراک هایی که از برنج تهیه می شوند مانند رشته خشکار و انواع آش ها را به جهانیان از رشت معرفی کنیم و بانوان رشتی در تحقق این امرمی توانند نقش موثری داشته باشند.

وی گفت:برنامه ریزی برای برنج از مزرعه تا سفره در رشت که پایتخت برنج ایران نامیده می شود، مقوله ای که ما را در رسیدن به دیگر اهداف چون ماندگاری جوانان روستایی گیلان در زادگاهشان کمک می کند.

ثابت قدم ادامه داد: تولید و توزیع مناسب برنج در گیلان می تواند کاهش مهاجرت روستاییان به شهر رشت موفق عمل کند و همچنین نتایجی چون کاهش حضور دستفروشان و از بین بردن ترافیک های بی مورد را در این شهر به دنبال داشته باشد.

فروش خوب برنج جوانان روستایی را از مهاجرت به شهرها باز می دارد

وی خاطر نشان کرد:در حال حاضر جمعیت شهری رشت به به روستاها 60 به 40 است و باید تلاش کنیم تا با کاهش ده درصدی مهاجرت روستاییان به شهر رشت جمعیت روستایی رشت را به میانگین کشوری برسانیم.

دکتر ثابت قدم با تاکید بر مشارکت تمامی شهروندان در اجرای جشنواره ها تصریح کرد:در فعالیت های مبتنی بر فرهنگ و هنر با رویکردی شهری برپایه برنامه ریزی جشنواره ای در رشت ،مبتنی بر  شهر خلاق خوراک شناسی با یک نگاه منسجم گام به گام اتفاقات و رویدادهای ملی و محلی سعی برآن شد تا با دخالت و مشارکت تمامی اقشار و اصناف به ویژه ذینفعان آن حوزه مورد نظر دست یابیم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: