کد خبر: ۶۷۹۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶
تعداد بازدید: ۴۴۸
تورم دوازده ماه سال گذشته در کشور 9 بود که اکنون به 8.7 کاهش یافته است.
به گزارش خبرداغ به نقل از رئیس مرکز آمار ایران نوشت: تورم دوازده ماه سال گذشته در کشور 9 بود که اکنون به 8.7 کاهش یافته است.

امید علی پارسا امروز در جشنواره شهید رجایی که در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد، اظهار کرد: امروز هر ماه 350 میزان قیمت از 58 هزار مغازه شهری و روستایی در کشور دریافت می‌شود و اطلاعات همه استان‌ها در مرکز آمار تجمیع  و طبق فرمولهای تخصصی نرخ تورم اعلام می شود.

رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه گاهی راجع به آمارها حرف هایی گفته می شود و قضاوت هایی می شود که مبنای علمی ندارد، گفت: تورم دوازده ماه سال گذشته در کشور 9 بود که اکنون به 8.7 کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه کم شدن تورم یعنی کم شدن سرعت افزایش قیمت ها، افزود: تورم یک رقمی لازمه رشد پیوسته و مداوم است و صفر شدن تورم به نفع اقتصاد کشور نیست.

به گزارش ایسنا، رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران اظهار کرد: جشنواره شهید رجایی نمادی از یک سال تلاش و کوشش و نیاز است که در این جشنواره مدیران برتر تشویق شوند.

این مسئول با اشاره به ضرورت استقرار ارزیابی عملکرد در طول سال و استفاده از فضای اداری مازاد دستگاه اجرایی، گفت: سخت ترین فعالیت در سازمان مدیریت و برنامه ریزی توزیع اعتبارات استان بین شهرستان ها و ادارات کل است و باید به مسئولان و خرد جمعی استان اعتماد کنیم.

رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران افزود: در شورای توسعه مدیریت ارزیابی مدیران استان بررسی و سعی شد انتخاب احسن صورت گیرد و دبیرخانه مربوطه بدین منظور فعالیت خود را آغاز کرد.

پارسا با بیان اینکه شاخص‌های ارزیابی عملکرد مدیران در دو بخش اختصاصی و عمومی که مورد تایید مدیریت برنامه ریزی کشور بود مورد ارزیابی قرار گرفت؛ تصریح کرد: شاخص های عمومی و تکالیف عمومی کل دستگاه ها  و اثربخشی آنها را مورد ارزیابی قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه در ارزیابی اختصاصی، دستگاه های اجرایی خودارزیابی کردند و نتیجه را به وزارتخانه مربوطه فرستادند، افزود: در سازمان مدیریت و برنامه ریزی شاخص‌های تخصصی با کارشناسان تخصصی معاونت توسعه و برنامه ریزی بررسی شد.

رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران اظهار کرد: شاخص های اختصاصی 1000 امتیاز داشته که 850 امتیاز شاخص‌ها بود و 150 امتیاز در اختیار استاندار بوده تا با معیارهای مورد نظر خود امتیازات درخور را به  54 دستگاه ارایه کند.

وی افزود: در این ارزیابی سه دستگاه که بالاترین امتیاز را در شاخص های اختصاصی و نیز سه دستگاه که در بعد عمومی بالاترین امتیاز و نیز سه دستگاهی که در مجموع دو شاخص بیشترین امتیاز را داشتند برگزیده شدند و در این جشنواره دو دستگاه نیز به خاطر عملکرد ویژه مورد تقدیر قرار گرفتند.

رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با بیان اینکه 60 درصد از امتیازات دستگاه های مازندران بیش از 900 است، عنوان کرد: در بعد شاخص‌های اختصاصی میانگین نمره استان از هزار، 871  یعنی از  عدد20،  4/17 است.

وی با اشاره به اینکه 35 شاخص عمومی با 159 زیر شاخصی است که عملکرد مدیران مورد ارزیابی قرار گرفته است، افزود: میانگین امتیازات استان در شاخص های عمومی و اختصاصی یک هزار و 549 از 2 هزار است.

پارسا با بیان اینکه دو سه روزی است در مرکز آمار ایران مشغول به کار شده ام، تصریح کرد: دلم نمی‌خواست از مازندران به دلیل نیمه کاره ماندن برخی از اقدامات بروم و دقیقه‌ای برای رفتن به مرکز آمار تلاش نکردم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: