کد خبر: ۶۷۶۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷
تعداد بازدید: ۳۱۹

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس اظهار کرد: برجام هزینه واردات برخی قطعات و مواد مورد نیاز پتروشیمی را بیش از یک سوم کاهش داده است.

عادل نژاد سلیم در گفت و گو با جماران، با تاکید بر این که هزینه واردات قطعات پس از توافق برجام یک سوم شده است، گفت: یک زمانی شرکت زیمنس حاضر نبود جواب ما را بدهد اما اکنون 16 کمپرسور برای بیدبلند از این شرکت خریداری کرده ایم.

وی با اشاره به افت شدید هزینه واردات کاتالیست ها پس از توافق برجام، تصریح کرد: هنگام اعمال تحریم ها، از فروشنده های دست سوم و چهارم می توانستیم برخی کاتالیت ها را به قیمت 40 دلار به ازای هر کیلو بخریم درحالی که هم اکنون از فروشنده اصلی کاتالیست، آن را به قیمت 14 دلار می خریم.

وی با تاکید بر این که واسطه ها در زمان تحریم، قیمت ها را افزایش داده بودند، توافق برجام را در پیشرفت تولید و کاهش قیمت تمام شده موثر دانست و گفت: از وضعیت صادرات راضی هستم، بعد از توافق برجام وضعیت بهتر شده و هزینه های صادراتی کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس همچنین با اشاره به استراتژی هلدینگ خلیج فارس برای رساندن میزان تولید به 100 درصد ظرفیت اسمی، گفت: در سال 1392 درحالی که میزان تولید 68 درصد ظرفیت اسمی بود، این امر هدف گذاری شد و در 4 ماهه سال جاری توانستیم 82 درصد ظرفیت اسمی تولید داشته باشیم. بر اساس هدف گذاری، امسال باید حداقل 80 درصد ظرفیت اسمی، محصول تولید کنیم.

نژاد سلیم همچنین با اشاره به این که در 2 سال آتی به تولید بر اساس 100 درصد ظرفیت اسمی می رسیم، گفت: در 4 ماهه نخست سال جاری 1.5 میلیارد دلار صادرات و فروش داخلی داشته ایم که نسبت فروش داخل و صادرات برابر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: