این هیولای 503 اسب بخاری آدرنالین بیش از حد نیاز تولید میکند!
مرسدس گاهی اوقات با شاخوشانه کشیدنهای بامو سری 4 کانورتیبل دستوپنجه نرم کرده است. اما حالا، این برند سقف C کلاس کوپه را برداشته و آن را به پیشرانههای بنزینی و دیزلی مختلفی از جمله همین پیشرانهی 503 اسبی مدل AMG C63 S مجهز کرده است.
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این خودرو در مدتزمان 4.1 ثانیه ثبت میشود که دودهم ثانیه کندتر از برادر کوپه بوده اما هنوز سهدهم ثانیه سریعتر از M4 است. در نسخههای کوپه، سدان و استیت C63 حس واقعی از توربو بودن پیشرانه وجود ندارد. درندهخویی این خودرو از دور موتور 2000 شروع میشود و لگ و تاخیری در دور گرفتن آن وجود ندارد، تأخیری که معمولاً در پیشرانههای مجهز به توربو دیده میشود. جای بحثی وجود ندارد که این پیشرانه یکی از بهترینهای بازار است.
نسخهی کابریولت C63 حدود 3500 پوند گرانتر از نسخهی کوپه است. در برابر این مبلغ اضافی شما سقف فابریک چندلایهای را به دست میآورید که میتواند تا سرعت 50 کیلومتر در ساعت باز و بسته شود. این کار در مدتزمان 20 ثانیه انجام میپذیرد.
مرسدس برای جبران نبود سقف، خودرو را تقویت کرده که همین امر حدود 125 کیلوگرم را به وزن خودرو اضافه کرده است. این افزایش وزن مصرف سوخت را تحت تأثیر قرار داده (7.5 لیتر در هر صد کیلومتر) و شتاب گیری هم کندتر شده است. اما همهی اینها روی کاغذ است. در واقعیت،C63 حتی سریعتر از کوپه احساس میشود.
اما با بستن سقف تشخیص این خودرو با برادر کوپه واقعاً سخت میشود. احساس چفت شدن بسیار خوبی وجود دارد و سقف در سرعتهای بالا چسبندگی عالی دارد.
در نسخهی S حالتهای مختلف راحت، اسپورت، اسپورت پلاس و مسابقه وجود دارد که با انتخاب هر کدام از این موارد شاهد تغییر رفتار گیربکس خواهیم بود. پرش از حالت راحت به مسابقه دقیقاً همانند این است که مقدار زیادی آدرنالین را به یک فرد بازنشسته تزریق کنیم!
در حالت راحت این خودرو آرام و خونسرد است و توازنی عالی بین کیفیت سواری و کنترل بدنه برقرار میشود. با تغییر حالتها خودرو خشنتر و سریعتر میشود. بااینحال همهچیز در دست است و خودرو رام شماست. سریع راندن با این خودرو بسیار آسانتر از بامو است.
فرمان سنگین بوده اما بهطور باورنکردنیای دقیق است و با چرم آلکانترایی که روی آن را پوشانده و پدال شیفترهایی که در پشتش قرار گرفته، احساس بسیار خوبی ایجاد میکند. با این خودرو به راحتی میتوانید پیچها را رد کنید درحالیکه کشش بخش عقبی خودرو کاملاً به این بستگی دارد که چقدر پدال گاز را بفشارید.
همانگونه که از 503 اسب بخار انتقالی به چرخهای عقب انتظار دارید، این خودرو در مواقع لزوم محدودیتهای چسبندگی را رد میکند اما وقتی این کار را انجام داد، مطمئن باشید که رفتار خودرو قابل پیشبینی است.
قیمت: 72,245 پوند
پیشرانه: 8 سیلندر 4 لیتری با دو توربو
قدرت/گشتاور: 503 اسب بخار/700 نیوتون متر
گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 4.1 ثانیه
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر
[دانلود ویدئو]
منبع: autoexpress