کد خبر: ۶۷۲۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
تعداد بازدید: ۴۰۸
مدیر کل بهزیستی فارس گفت: هزینه امکانات بهداشتی یک معلول ضایعه نخاعی سرسام آور و ماهانه 350 تا 700 هزار تومان است.
برآورد هزینه ماهانه برای یک معلول نخاعیبه گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب، دكتر موسوي افزود: با توجه به محدوديت بودجه و امكانات، بهزيستي استان تنها امكان پرداخت يك چهارم هزينه هاي ياد شده افراد تحت پوشش دچار ضايعه نخاعي را دارد.
 
وي يادآور شد: در حال حاضر بيش از يك هزار و 400 معلول ضايعه نخاعي جزو مددجويان بهزيستي استان هستند و با توجه به اين تعداد تهيه امكانات مورد نياز آن ها بسيار مشكل شده به طوري كه در مواردي نارضايتي معلولین را به همراه دارد. دكتر موسوي گفت: فارس به دليل تصادفات آمار نخست معلولان ضايعه نخاعي را در كشور دارد كه مهم ترين علت حوادث ترافيكي مربوط به غير استاندارد بودن جاده ها و صعب العبور بودن، كوهستاني بودن و مشكلات برخي خودروها است و مسئولان بايد در اين خصوص پاسخگو باشند.
 
وي افزود: توجه به نكات ايمني و رعايت استانداردهاي جاده اي از سوي مسئولان و همچنين اهميت دادن به استانداردهاي مربوط به خودروها مي تواند آمار تصادفات و افرادي كه به اين دليل دچار معلوليت و ضايعه نخاعي مي شوند را كاهش دهد.
 
مدير كل بهزيستي فارس يادآور شد: از خيرين نيز خواستاريم در راستاي ارائه خدمات مطلوب به معلولان ضايعه نخاعي بيش از پيش همكاري كنند تا زمينه رضايت آن ها فراهم شود.
 
دكتر موسوي در ادامه گفت: در حال حاضر يك صد و 35 هزار مددجو تحت پوشش بهزيستي استان هستند كه 5 هزار و 700 معلول، سالمند و بيمار رواني در 105 مركز بستري هستند و ماهانه يك ميليون و 200 هزار تومان هزينه تمام شده مربوط به هر كدام از اين مددجويان است كه نيمي از آن را بهزيستي پرداخت مي كند و بقيه توسط مشاركت هاي مردمي تامين مي شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: