کد خبر: ۶۷۲۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸
تعداد بازدید: ۹۲۲
دو خواهر شامگاه روز یکشنبه در دریای سرخرود مازندران گرفتار امواج شده و جان خود را از دست دادند.
به گزارش خبرداغ این حادثه در کنار نهر رودخانه هراز و شهرک خصوصی سبزواری اتفاق افتاد و 4 دختر به علت شنا در این منطقه گرفتار موج دریا شده اند.

 

تقی کریمیان رئیس هیات نجات غریق استان مازندران روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگارایرنا در محمودآباد گفت: بلافاصله با حضور یگان امداد و نجات و ناجیان غریق دو نفر از این افراد از مرگ حتمی نجات یافته ولی متاسفانه دو نفر دیگر جان خود را از دست دادند.


ایشان با اشاره به استقرار ناجی غریق در مناطق آزاد و کور از سوی هلال احمر و هیات نجات غریق گفت: متاسفانه برغم پیگیریها و مکاتبات صورت گرفته وظیفه تامین ناجی غریق در این مناطق به عهده مراکز اقامتی و شهرک های خصوصی است که کوتاهی این شهرک ها در جذب و استقرار ناجی غریق موجب بروز این حادثه شده است که از طریق مبادی قانونی و قضائی پیگیر این موضوع خواهیم بود.


رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان مازندران با اشاره به نجات جان یک هزار و 102غریق از ابتدای خرداد ماه سال جاری تا کنون در سواحل استان مازندران گفت: متاسفانه شنا در ساعات نا به هنگام بخصوص شب ها و شنا در مناطق آزاد وممنوعه و عدم آشنایی به فنون شنا موجب شده تا 22 نفر از مسافران در استان مازندران در دریا غرق شوند.


وی گفت: 351 نقطه حادثه خیز در ساحل مازندران توسط کمیته مغروقین و نجات غریق شناسایی شده و امسال 860 ناجی غریق در سواحل استان مستقر هستند.


به گفته کریمیان بمنظور حفظ امنیت جان مسافران در دریا و کاهش آمار تلفات غرقی در تابستان سالجاری 94 طرح سالمسازی دریا در سواحل استان مازندران استقرار یافت.
در طرح های سالمسازی دریا امکانات اولیه برای شنا ، نجات غریق و نیز کمک های امدادی وجود دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: