کد خبر: ۶۷۱۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
تعداد بازدید: ۱۵۲۸
مدافع تیم تراکتورسازی گفت:آخر سر هم خودم نفهمیدم در پرسپولیس چه کسی مرا می‌خواست و چه کسی مرا نمی‌خواست.
به گزارش خبرداغ ،محسن بنگر در گفت و گویی با گل،سکوت خود را شکسته است.متن این پرسش و پاسخ را در ادامه می خوانید:

 

چه شد تراکتور را انتخاب کردی؟

تراکتور را به خاطر امیر قلعه‌نویی انتخاب کردم و دلیل دیگرش هم این بود که آدم وقتی در یک تیم بزرگ بازی می‌کند و از آن تیم جدا می‌شود، باید به یک تیم بزرگ‌تر برود. من هم نمی‌توانستم به یک تیم کوچک بروم و برای همین از یک تیم بزرگ به یک تیم بزرگ‌تر رفتم. من چند سال شاگرد قلعه‌نویی بودم و شناخت خوبی از او داشتم و مطمئنم این مرد بزرگ در تراکتور موفق می‌شود.

تو هم با قلعه‌نویی کار کرده‌ای و هم با برانکو. این دو مربی چه تفاوتی با هم دارند؟

خیلی با هم تفاوت دارند. من چند سال پیش شاگرد قلعه‌نویی بودم و حالا هم که دوباره شاگردش شدم، باید بگویم که او نسبت به گذشته هیچ فرقی نکرده است. درباره برانکو حرفی ندارم بزنم اما در مورد قلعه‌نویی باید بگویم که او آدم روراستی است. ان‌شاءا... امسال سومین قهرمانی‌ام را با قلعه‌نویی کسب خواهم کرد.

می‌گویند تراکتور کهکشانی است.

ما کهکشانی نیستیم. اما ستاره‌های خوبی داریم و رأس هرم تیم یک آدم بزرگ به اسم قلعه‌نویی است و مدیرعاملی داریم که در فوتبال تجربه دارد. آجورلو در این مدت برای تراکتور خیلی زحمت کشیده اما تا یادم نرفته باید بگویم که 20 روز سخت تا شروع لیگ داریم و باید زحمت بکشیم.

فکر می‌کردی پس از اتفاقاتی که در دیدار پرسپولیس و تراکتور بین تو و سینا عشوری رخ داد، تراکتوری‌ها این‌گونه از تو حمایت کنند؟

این مسایل از اتفاقات فوتبال است. متاسفانه هرکسی هرجور دلش خواست از آن ماجرا برداشت کرد. این مسایل در همه بازی‌ها اتفاق می‌افتد و من بعد از بازی هم با سینا عشوری صحبت کردم و حالا هم در کنار او به عنوان یک برادر بزرگ‌تر کار می‌کنم و هر راهنمایی بخواهد در خدمتش هستم. به نظر من سینا فوتبال خوبی دارد و می‌تواند ملی‌پوش شود. در آن بازی من از بازیکنان تیم حمایت می‌کردم و سینا هم برای پیراهن خودش می‌جنگید اما همه آنها اتفاقاتی بود که در زمین بازی رخ داد. واقعا هواداران تبریزی و آذری‌زبان‌ها با حضورشان در تمرینات نه تنها من بلکه همه تیم را شگفت‌زده کرده‌اند. آنها هر روز به تمرین ما می‌آیند و برای تراکتور سنگ‌تمام می‌گذارند. آذری‌زبان‌های تبریز با عشق به تمرین می‌آیند و با عشق می‌روند و با هیچ تیمی به جز تراکتور کاری ندارند.

فکر می‌کنی فصل آغاز شود، دوباره ورزشگاه یادگار امام (ره) پر شود یا نه مثل پارسال هواداران تراکتور این تیم را تحریم کنند؟

صددرصد ورزشگاه یادگار پر خواهد شد. از نوع تمرینات و آمادگی تیم معلوم است که تیم خوبی خواهیم داشت هرچند در سه بازی اول استادیوم نداریم و امیدوارم هرچه زودتر ورزشگاه یادگار آماده شود تا شاهد حضور پرشورها در استادیوم باشیم.

از اینکه تراکتور به سرنوشت استیل‌آذین دچار شود نگران نیستی؟

اصلا این‌طور نیست، ما بازیکنان کم‌تجربه‌ای نیستیم و می‌دانیم که چقدر باید تلاش کنیم تا موفق شویم. با حرف زدن و مصاحبه کردن نمی‌توان موفق شد. ما که نمی‌گوییم کهکشانی هستیم. این مردم و مطبوعات هستند که می‌گویند ما کهکشانی هستیم و قهرمان می‌‌شویم اما واقعیت این است که باید جان بکنیم تا قهرمان شویم نه اینکه فقط در رسانه‌ها مصاحبه کنیم.

فکر می‌کردی پس از یک فصل پر فراز و نشیب و کسب عنوان نایب‌قهرمانی، از پرسپولیس جدا شوی؟ آن هم در شرایطی که برانکو حامی تو بود؟

اتفاقاتی بود که افتاده و نمی‌خواهم خیلی مسایل را باز کنم. خیلی از سوی سرمربی و اطرافیانش وعده و وعید داده بودند اما بعد بازی با راه‌آهن انگار محسن بنگری وجود نداشت! حالا هم اشکال ندارد. در طول فصل معلوم می‌شود خوب بودیم یا بد.

اما در ابتدای فصل پیش هم برانکو به تو اعتقاد نداشت اما پس از چند هفته به ترکیب اصلی اضافه شدی و حتی گفته شد برانکو تو را برای فصل آینده که همین فصل باشد می‌خواهد و قرار است بعد از یک فصل دستیار او شوی.

همان‌طور که گفتم از این وعده و وعیدها به من زیاد داده شده اما واقعیت این است که الان بازیکن تراکتور هستم و نمی‌خواهم خیلی مسایل را باز کنم. بحث دستیاری را هم برانکو و دوستان پیشنهاد دادند اما فکر می‌کنم خیلی زود یادشان رفت. ایرادی ندارد. من تمام این کم‌لطفی‌ها را به خاطر اسم پرسپولیس و هوادارانش بخشیدم و برای پرسپولیس و هوادارانش آرزوی موفقیت می‌کنم.

اتفاقا محمد پنجعلی در گفت‌وگو با روزنامه گل گفته بود که پرسپولیس و برانکو بابت از دست دادن بنگر ضرر می‌کنند.

پنجعلی به بنده لطف دارد و محمدآقای پنجعلی خودش مدافع بوده و خیلی مسایل را بهتر می‌داند. الان در پرسپولیس نیستم و دلیلی ندارد که خیلی مسایل را بگویم. وقتی بازیکنان پرسپولیس از ترس به من زنگ نمی‌زنند، دلیلی ندارد که حرفی بزنم. آنها باید از تیم خودشان حمایت کنند و من هم از تیم خودم. الان پیراهن تراکتور بر تن من است و تنها انگیزه و هدفم موفقیت با تراکتور است.

اما تو پارسال به خاطر همین بازیکنان جریمه شدی، چون به خاطر پول آنها مصاحبه کردی. واقعا در این مدت که مصدوم بودی، کسی از بازیکنان به تو زنگ نزد؟!

بله، پارسال به خاطر همین بازیکنان مصاحبه کردم و جریمه شدم و همیشه سعی می‌کردم به آنها کمک کنم و اگر کاری از دستم بر می‌آمد برای آنها انجام می‌دادم اما از کوچک تا بزرگ‌شان یک زنگ هم به من نزدند. بی‌معرفتی بازیکنان فصل گذشته پرسپولیس را هرگز از یاد نمی‌برم.

قبول داری اگر به جای سوشا، گلر دیگری در پرسپولیس بود قهرمان می‌شدید؟

در مورد سوشا باید بگویم امیدوارم در تیم جدیدش موفق باشد و خوش بدرخشد. سوشای داخل زمین با سوشای خارج زمین خیلی فرق می‌کند. شاید هر کسی جای سوشا بود و چنین مشکلاتی برایش به وجود می‌آمد، شانسی برای بازگشتش به فوتبال وجود نداشت. متاسفانه آن‌طوری که باید از سوشا حمایت نکردند و پشتش نایستادند. سوشا ضعف‌هایی هم داشت و اما نقاط قوتی هم در او وجود داشت. آن مشکلاتی که برای سوشا به وجود آمد، باعث شد نقاط ضعفش بیشتر دیده شود. برای هرکسی که در پرسپولیس زحمت کشید، به خصوص سوشا آرزوی موفقیت می‌کنم.

اینکه می‌گویند برانکو، استقلال کافی ندارد و باشگاه در کار او دخالت می‌کند به خصوص در جذب بازیکن را قبول داری؟

من در داخل باشگاه پرسپولیس نیستم و اطلاعات و اخباری که درباره پرسپولیس دارم از طریق هواداران و رسانه‌هاست.

برخوردی که هواداران با تو داشتند، با طارمی و رامین رضاییان نداشتند. به نظر می‌رسد هواداران پرسپولیس دوست داشتند بنگر در این تیم بماند.

من در سپاهان هم که بودم، دو سال خوب را پشت‌سر گذاشتیم و جام آوردیم. آن زمان هم مقصر من نبودم که از سپاهان جدا شدم بلکه یک جلسه دو دقیقه‌ای با رحیمی داشتیم و او هم گفت که تو را نمی‌خواهیم. اما از سپاهان هم که جدا شدم، با محرم، هادی عقیلی و بازیکنان تیم ارتباط داشتم ولی بازیکنان پرسپولیس از ترس‌شان، پس از جدایی من حتی یک زنگ هم نزدند.

یکی از مواردی که عنوان می‌شود سن بالای توست. تا کی می‌خواهی به فوتبالت ادامه دهی؟

سن که عدد است، فوتبال داخل زمین انجام می‌شود نه روی کاغذ. در آن شرایط سخت، پارسال دیدید که چه نتایجی گرفتیم. امسال هم ببینید ما مسن‌ها چه کارهایی که انجام نمی‌دهیم. وقتی درست زندگی کنی دیگر سن و سال مهم نیست.

واقعا برانکو تو را می‌خواست اما باشگاه نگذاشت یا برانکو هم تو را نمی‌خواست؟

باور کنید آخر سر هم خودم نفهمیدم چه کسی مرا می‌خواست و چه کسی مرا نمی‌خواست. شاید آخر این فصل متوجه شویم که قضیه از چه قرار بوده اما نگران نباشید؛ به نیم‌فصل نمی‌کشد که هواداران می‌فهمند که چه کسی مرا می‌خواست و چه کسی نمی‌خواست.

گویا از آمدن سیدجلال به پرسپولیس ناراحت بودی. منظورم پستی بود که در صفحه شخصی کفشگری گذاشته بودی. در آن به پول و جدایی از پرسپولیس اشاره کردی که ذهن همه را به سمت سیدجلال برد.

اصلا منظورم سیدجلال نبود. من پنج سال با او همخانه بودم و پس از آن پست در صفحه کفشگری، سیدجلال به پرسپولیس آمد. سید بچه‌ خوبی است و یکی از بازیکنان ارزشمند تیم‌ملی به حساب می‌آید. امیدوارم در پرسپولیس موفق باشد. منظور من کلی بود. به قول قدیمی‌ها؛ کسانی که موقع سختی‌ها هستند، باید زمان شادی هم باشند اما پرسپولیس است دیگر و همه چیزش برعکس. آنهایی که زمان سختی نبودند الان که زمان شادی است هستند. امیدوارم در روزهای سخت هم در کنار پرسپولیس باشند!

قصد داری دوباره به پرسپولیس برگردی یا اینکه فوتبالت را در تراکتور تمام می‌کنی؟

اصلا فکرش را هم نکردم. فعلا که با تراکتور قرارداد دارم و مردم آذری‌زبان تبریز هم حسابی به من لطف دارند. امیدوارم تا زمانی که مثمرثمر هستم، برای تراکتور بازی کنم.

فصل گذشته فوت هادی نوروزی باعث شد تا پرسپولیس یکدل شود. فکر می‌کنی امسال مثل پارسال یکدل بمانند؟

پارسال هرچه بود گذشت. شرایط هر فصل با فصل بعد فرق دارد. هادی دوست خوب من و هم‌اتاقم بود. او همیشه در دل من هست و خواهد بود.

ماجرای سه‌تفنگدار را شنیده‌ای که مسلمان، احمدزاده و کامیابی‌نیا شده‌اند بزرگ‌ترهای تیم؟

من در پرسپولیس نیستم و نمی‌خواهم در مورد مسایل داخلی این تیم صحبت کنم. در این سال‌ها هیچ‌وقت بد پرسپولیس را نخواستم و الان هم نمی‌خواهم. دو روز بعد از پایان لیگ، پیش طاهری رفتم و او صراحتا به من گفت که شما را نمی‌خواهیم و فصل آینده در لیست ما نیستی. من همیشه برای تیم‌های سابقم آرزوی موفقیت کردم و فعلا سکوت کنم بهتر است. هواداران پرسپولیس به من لطف دارند و در حال حاضر هدفم در تراکتور است.

رابطه‌ات با هواداران تراکتور در این مدت چگونه بوده است؟

مردم تبریز و آذری‌زبان‌ها به من لطف دارند. من هنوز با حال و هوای تبریز و خواسته‌های مردم تبریز آشنا نشده‌ام. یک متنی در صفحه شخصی‌ام منتشر کرده بودم که در آن نوشته بودم ترک‌های تبریز و این باعث ناراحتی مردم تبریز شده بود. تبریزی‌ها به من فرصت بدهند تا با شرایط شهر و فضای زندگی در تبریز عادت کنم. به آنها می‌گویم مطمئن باشید که آخر فصل تراکتور از خرید من پشیمان نمی‌شود. خیال‌شان راحت باشد که من تا حالا در این سال‌ها نان حرام سر سفره‌ام نبردم و با تمام توان برای تراکتور بازی می‌کنم.

گویا حمایتت از طارمی و رضاییان در صفحه شخصی‌ات باعث ناراحتی هواداران پرسپولیس شده بود.

هر چیزی که می‌نویسیم باعث ناراحتی عده‌ای می‌شود. آنها دوستان من بودند و برای آنها آرزوی موفقیت کردم. اگر از طارمی و رضاییان ناراحت هستند، چرا به من فحش می‌دهند. در پیج شخصی خودشان هرچه می‌خواهند به آنها بگویند. خیلی جالب است؛ می‌گویند که من آنها را به ترکیه بردم. من اگر عرضه داشتم کسی را به ترکیه ببرم که خودم می‌رفتم. من به عنوان یک دوست برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم.

پس از اینکه طارمی و رضاییان به ترکیه رفتند، با آنها تماسی داشتی؟

بله، با هر دوی آنها تماس داشتم و صحبت کردیم اما صحبت‌های ما قابل نوشتن نیست. هرکسی مسوول زندگی خودش است و بهتر می‌داند که به چه شیوه‌ای زندگی کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: