کد خبر: ۶۷۱۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
تعداد بازدید: ۴۳۴
فرمانده انتظامی بم از دستگیری یك دختر دانشجو كه از كارت بانكی هم خوابگاهیش برداشت غیرمجاز انجام داده بود، خبر داد و گفت: به هیچ عنوان رمزهای كارت خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.
به گزارش خبرداغ به نقل از باشگاه خبرنگاران: سرهنگ "محمد رضا فداء" گفت: در پی مراجعه خانمی دانشجو به پلیس فتا فرماندهی انتظامی بم و طرح شکایتی در خصوص برداشت مبالغی از چند حساب بانکی وی بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.
 
وی افزود: در این راستا کارشناسان پلیس مبارزه با جرایم سایبری بر اساس اقدامات فنی، اطلاعات شاکی و مدارک موجود به یکی از هم اتاقی های این دانشجو مشکوک شدند و طی انجام مراحل فنی این پرونده تحقیقاتی از وی به عمل آوردند.
 
فرمانده انتظامی بم بیان داشت: پس از انجام تحقیقات و اقدامات سایبری مشخص شد که این برداشت ها توسط هم خوابگاهی وی صورت گرفته است که این فرد ضمن هماهنگی قضایی دستگیر و پس از مواجهه با مدارک مستدل پلیس به بزه انتسابی اقرار کرد.
 
سرهنگ فداء خاطر نشان کرد: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد این فرد به رمز دوم یكی از كارت های بانكی هم خوابگاهی خود هنگام شارژ ژتون غذا دست یافته و در فرصت های مناسب با دست یابی و بررسی سایر كارت های بانكی وی متوجه رمز دوم مشترک آن ها شده و از این طریق اقدام به خرید اینترنتی و شارژ تلفن همراه کرده است.
 
فرمانده انتظامی بم در پایان از شهروندان خواست از انتخاب رمز اول و دوم مشترك برای چند كارت بانكی مختلف و همچنین سپردن اطلاعات آن ها به دیگران و حتی نزدیكان خودداری و سیستم پیامك حساب های خود را جهت اطلاع از تراکنش های لحظه ای فعال کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: