کد خبر: ۶۷۱۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸
تعداد بازدید: ۱۵۹۹
این مدل اسپایدر در 2.8 ثانیه به شتاب صفر تا 100 کیلومتر رسیده و می‌تواند با بیشینه سرعت 350 کیلومتر در ساعت به حرکت خود ادامه دهد.

"لافراری". نامش شان ومنزلت خانوادگیش را به رخ می‌کشد. مانند تمام خودروهای تجملاتی، زیبا و قدرتمند به نظر می‌رسد و این بار در آستانه تابستانی گرم در شکل و شمایلی متفاوت در قالب یک اسپایدر روباز ظاهر شده است.

به گزارش خبرداغ به نقل از "لافراری" برای اولین بار در نمایشگاه خودرویی سال 2013 ژنو به نمایش درآمد تا بتواند با مدل‌های P1 مک‌لارن و "وننو" لامبورگینی رقابت کند.

"لافراری" نه تنها اولین ابرخودروی سریع قانونی جاده‌ها از "مارانلو"Maranello ایتالیا به شمار می‌آمد، بلکه اولین فراری مجهز به سامانه قدرت هیبریدی محسوب می‌شود.

لافراری اسپایدر 2017، فَراری فِراری‌ها

پس از اولین نمایش، حدود 499 دستگاه از این خودرو با قیمت 1.7 میلیون دلار ساخته شد و فراری از این طریق به ثروت کلانی دست یافت. هجوم برای خرید این خودرو تا جایی پیش رفت که فراری دفتر سفارشات خود را به منظور انجام تعهداتش بست. اگرچه فروش این خودرو در دو نسخه استاندارد و منحصربه فرد ادامه دارد اما فراری قصد داشت حماسه خود را با یک مدل کانورتیبل ادامه دهد.

شایعات در خصوص مدل "لافراری اسپایدر" در سال 2014 میلادی اوج گرفت. زمانی که این گروه خودروسازی "رندری" را بر اساس نسخه کوپه ارائه داد. اما در سال 2016 مدیر عامل شرکت فراری رسما تایید کرد که کار روی مدل اسپایدر "لافراری" ادامه دارد.

وی در این خصوص افزود که تنها مدل مرتبط با مدل لافراری همان اسپایدر است. اینک در جولای 2016 اولین تصاویر رسمی از اسپایدر لافراری رونمایی شده و قرار است از این فَراری فِراری‌ها برای اولین بار در نمایشگاه خودرویی پاریس در معرض دید عموم قرار بگیرد.

طراحی خارجی

لافراری اسپایدر 2017، فَراری فِراری‌ها

همان‌طور که از یک اسپایدر در نمای خارجی انتظار می‌رود، باید بتوان طراحی خطوط تهاجمی را در بخش پایین بدن خودرو مشاهده کرد. این همان نقطه عطفی است که یک اسپایدر را از مدل‌های کوپه متمایز می‌کند.

برش‌های خطی در لافراری اسپایدر نیز به گونه‌ای طراحی شده که لافراری را نه تنها در میان مدل‌های فراری منحصربه فرد نشان می‌دهد بلکه آن را از دیگر ابرخودروها جدا می‌کند. همان طور که در مدل رندر این کوپه نیز نمایش داده شد، ویژگی‌های انگشت‌شماری آن را از خواهر و برادران کوپه‌اش جدا می‌کرد. قابل بحث‌ترین ویژگی این اسپایدر، بی‌شک بازطراحی سقف جدید آن است که در یک پنل متحرک جا خواهد گرفت و احتمالا از جنس فیبر کربن ساخته می‌شود.

با جمع شدن سقف، لافراری، ظاهر شیک و متفاوتی به خود می‌گیرد که احتمالا به دلیل قوس و شکل حبابی سقف است که آن را بیشتر به یک لافراری معمولی تبدیل می‌کند. ستون C در این خودرو پشت صندلی‌ها قرار گرفته و کوچکتر شده است. در محفظه موتور (کاپوت) نیز دقیقا شبیه مدل‌های کوپه است.

زمانی که از طرفین به این خودرو نگاه می‌کنید، این اسپایدر دقیقا شبیه مدل کوپه است. اگرچه ظاهر پنجره‌های عقب مورد بازطراحی قرار گرفته‌اند اما فراری تلاش کرده اصلاحات بزرگ و زیادی را در این خودرو انجام ندهد تا نزدیکی طراحی به مدل اصلی لافراری در آن دیده شود و اسپایدر تا حد امکان نشانگر ماهیت ذاتیش باشد.

فضای درونی

لافراری اسپایدر 2017، فَراری فِراری‌ها

درون اسپایدر، آینه‌ای از فضای مدل کوپه لافراری است و ویژگی‌ها تا حد امکان شبیه هم هستند. فضای درونی کابین ترکیبی از عناصر یک فراری لوکس قدیمی در کنار ویژگی‌های یک ابر خودروی مدرن سرعتی است. 

همان فرمان با قسمت‌های مسطح بالا و دکمه‌هایی که آن را به سه بخش تقسیم کرده روبه‌روی راننده نشسته است. تجهیزات داخلی می‌توانند با توجه به خواست مشتری جابه‌جا شده یا تنظیم گردند. سطح داخلی از جنس چرم نرم و اعلاء ایتالیایی یا جنس آلکانترا پوشیده می‌شود که کارخانه سخاوتمندانه از آن استفاده کرده است.

تمام این ویژگی‌های دلنشین در کنار فیبر کربن جذاب تر می‌شوند. موادی از جنس سبک در مرکز کنسول، فرمان، پنل‌های در و حتی کف فراری برای کاهش وزن به کار رفته‌اند. فراری حتی درون صندلی‌ها نیز از فیبر کربن استفاده می‌کند تا خودرو وزن عمومی کمتری پیدا کند. به علت لذت بردن از رانندگی روباز فراری تلاش کرده تا سر و صدای مزاحم خودرو را تا حد ممکن کاهش دهد.

قدرت حرکت

لافراری اسپایدر 2017، فَراری فِراری‌ها

این خودرو مانند برادران خود، یک موتور ۶۲۶۲ سی‌سی V12 با تنفس طبیعی دارد که ۷۹۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و گشتاور آن به ۷۰۰ نیوتن‌متر می‌رسد. همین‌طور، در عقب و زیر صندلی‌ها یک بسته باتری لیتیومی ۶۰ کیلوگرمی همراه با یک موتور الکتریکی 25.7 کیلوگرمی قرار گرفته است. این موتور الکتریکی، ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن‌متر به پیشرانه خودرو می‌افزاید تا در مجموع، لافراری ۹۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۹۷۰ نیوتن‌متر گشتاور داشته باشد.

این مدل اسپایدر در 2.8 ثانیه به شتاب صفر تا 100 کیلومتر رسیده و می‌تواند با بیشینه سرعت 350 کیلومتر در ساعت به حرکت خود ادامه دهد.

رقیبان اصلی این خودرو نیز رودستر "هویرا پاگانی" و "بوگاتی کایرون" به شمار می‌آیند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: