کد خبر: ۶۷۰۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
تعداد بازدید: ۴۵۶
رئیس مجلس با اشاره به اینکه در ماجرای حقوق‌های نامتعارف در برخی سازمان‌ها تخلف از قانون، صورت گرفته گفت: در بخش‌هایی هم شاهد سوء استفاده یا غفلت از قانون هستیم.
لاریجانی:در ماجرای حقوق‌های نجومی از قانون سوءاستفاده شد/استفاده از تروریست‌ها اشتباهی استراتژیک استبه گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب،علي لاريجاني رئيس مجلس در جلسه علني سه شنبه-15 تير- پس از قرائت گزارش رئيس مركز پژوهش‌ها در مورد حقوق‌هاي نامتعارف گفت: در يك ماه اخير كه كميسيون شكل نگرفته بود، موضوع فيش‌هاي حقوقي رخ داد. احساس كردم كه مجلس نمي‌تواند از این موضوع جدا باشد و بايد در متن قرار گیرد. لذا با سازمان بازرسي، ديوان محاسبات، کمیسیون اصل نود و مركز پزوهش‌ها جلساتي گذاشتيم و اطلاعات لازم را ارائه دادند.

رئيس مجلس افزود: در این روند معلوم شد كه خود اين بخش‌هاي نظارتي هم اطلاعات كافي ندارند و اين نكته را نشان داد كه موضوع به اين مهمي دغدغه اصلي نهادهاي نظارتي نبوده است.

لاريجاني با اشاره به گزارش‌هاي سه ماه از برخی نهادها چون صندوق توسعه ملي، تأكيد كرد: برای مثال گزارش های سه ماهه از صندوق به ما ارائه میكردند ولی درباره حقوق به ما گزارشي ندادند. این اتفاق نشان داد که غفلتي هم در بخش اجرایی کشور و هم از سوي نهادهای نظارتی صورت گرفته است.

*حقوق‌هاي نامتعارف را نبايد به تمام كشور نسبت داد

رئيس مجلس گفت «بعد از ارائه گزارش‌هاي معلوم شد كه در برخي از بخش هاي كشور از جمله بانك ها و برخی وزارتخانه ها اين موضوع حقوق‌هاي بالا، جدي است ولي اين موضوع مربوط به تمام كشور نيست.»

وي در رابطه با بررسي دلايل حقوق‌هاي نامتعارف گفت: بعد كه بررسي كرديم معلوم شد كه برخي تخلف كرده‌اند. برخي كه این روزها ميگويند مطابق قانون عمل كرديم،‌ حرف درستی نیست و اينگونه نبوده است. ‌چون در قانون سقف حقوق و مزايا مشخص شده است.

لاريجاني با بيان اين موضوع كه برخي از قانون سوء استفاده كردند، تأكيد كرد: « مثلا در یک جلسه همه اختیارات هیات امنا را به هیات عامل دادند و آنها هم برای خودشان حقوق وضع کردند. اين كار خلاف قانون بود.

رئيس مجلس مخلوطي از تخلف، سوء استفاده از قانون و اهمال كاري را دليل به وجود آمدن اين مشكل عنوان کرد و گفت: برخي جاها تخلف از قانون و سوء استفاده انجام گرفته و  بعضي نهادها هم حساسيت كافي نداشتند.

وي افزود: در اين فاصله هم سازمان بازرسي كل و ديوان محاسبات همكاري خيلي زيادي كردند و با استفاده از قدرتی که داشتند اطلاعات ريزي را دادند كه در چه بخش‌هايي دچار آسيب شديم. تقريبا در شركت‌ها، هلدينگ، بانك‌ها و چند وزارتخانه كه با توجه به شرايط خاص شان حقوق نامتعارف داشتند، تخلف‌‌هايي صورت گرفته است كه كه باعث شد يكسري از كاركنان احساس تبعيض كنند.

*كميسيون اصل نود مي‌تواند پيگير اين موضوع باشد

رئيس مجلس با تأكيد بر لزوم پيگيري اين موضوع از سوي كميسيون‌هاي مجلس گفت: حال اگر لازم است كار بيشتري انجام بدهيم،  از اين به بعد كميسيون‌هايي مانند كميسيو اصل نود مي‌توانند اين موضوع را دنبال كنند.

او معتقد است كه «مهم‌تر از همه اينها علاج موضوع است يعني درجاهايي كه از قانون غفلت شده است، حتما بايد جلوي سرچشمه را بگيريم.»

لاريجاني افزود:حالا كه ما درد را فهميديم، پيشنهادي براي طرح هم ارائه دهيم. آقايان پيش نويس طرحی را تهيه كردند و براي هفته آينده طرح به مجلس می آید و سير قانوني را طي كند تا به صحن برسد.

*اميدوارم تلاش دوستان در موضوع حقوق‌هاي نامتعارف پايه‌اي براي علاج كلي باشد

وي با اشاره به اين نكته كه «اميدوارم تلاش هايي كه دوستان در مركز پزوهش، سازمان بازرسي و ديوان محاسبات كردند،‌پايه خوبي براي علاج كلي باشد.»، گفت: ‌من در جلسه مشترك با هيئت وزيران گفتم كه حالا با هر انگيزه اي اين موضوع مطرح شده باشد ما بايد مثبت تلقي كنيم و ببينم كجا اين ضايعه وجود داشته و آن را رفع كنيم.

*مشكل قانوني در حقوق‌هاي نامتعارف را قبول ندارم

رئيس مجلس تأكيد كرد: اينكه گفته ميشود مشكلش قانون است را قبول ندارم. بخشي از اين اتفاقات به دليل  تخلف و سوء استفاده از قانون بود و بخشي از آن به دليل اهمال و گاهي هم سوءاستفاده از قانون كه بايد جلوي آن گرفته شود.

*حمله تروريستي بغداد نشان دهنده شرايط بد تروريست‌ها است

لاريجاني در رابطه با اقدام تروریستی چند روز اخیر در بغداد، گفت: در دو نوبت که خیلی ناجوانمردانه و دهشتناک 400 نفر از مردم عراق کشته و مجروح شدند که حاثه تلخی برای اسلام است. این رفتار تروریست ها بخاطر عملیات ارزشمند در فلوجه  است که فتح الفتوح مبارزه با تروریست ها بود. تروريست‌ها شرایط بدی پیدا کردند.ضیقی که این جریانات تروریستی پیدا کردند و معلم شد مردم عراق مردم رشید ی هستند. به ملت و دولت و پارلمان عراق تسلیت می گوییم.

اقدام تروريستي جوار مسجدالنبي توهين به ساحت پيامبر است

وي همچنين ضمن محكوم كردن اقدام تروريستی در منطقه قطیف و جوار مسجد النبی، گفت: با مردم عزیز عربستان كه در این حادثه به آنها هم لطمه وارد شده است، ابراز تاسف و همدری مي‌کنیم. اینکه در جوار مسجد النبی اقدام تررویستی صورت بگیرد توهین و جسارت به ساحت پیامبر اکرم است.

*استفاده تاكتيكي از تروريست‌ها اشتباه استراتژيك است

لاريجاني افزود: بارها به کشورهای منطقه گفته بودیم که در استفاده تاکتیکی از جریان تروریستی، اشتباه استراتژیک نهفته است. کشورهایی فکر می کنند به صورت تاکتیکی می توانند از جریان تروریست استفاده كرد، یک اشتباه بزرگ راهبردی مي‌كنند. بعدها ماجراهای وسیع تری را در منطقه ایجاد می‌شود و خود این کشورها را تحت ااشعاع قرار می دهند.انشاءاله اين حوادث باعث درك بهتر همه مردم منطقه شده و  رفاقت مسلمان هم بيشتر شود و از اين طريق ريشه تروريست كنده شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: