کد خبر: ۶۶۷۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۷
تعداد بازدید: ۵۶۲

 همایون دارابی: بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته به حرکت منفی خود ادامه داد و 413 واحد افت دیگر را به ثبت رساند. این افت باعث شد یکی دیگر از کف‌های حمایتی شاخص شکسته شود و نماگر کل در پایان معاملات به رقم 72هزار و 615 واحد برسد. در بازار دیروز معامله‌گران همچنان با کاهش فراگیر قیمت‌ها مواجه بودند.کمبود شدید نقدینگی در بازار، ناامیدی گسترده معامله‌گران در کنار بی تفاوتی ملموس حقوقی‌ها موجب شده خریدهای کمتری در بازار صورت گیرد و به تبع آن فضای منفی بر بازار حاکم شود. دیروز بیشتر نمادهای بازار با افت مواجه شدند. در تحولات کلان، وزارت صنعت اخبار منتشر شده مبنی بر تغییر وزیر صنعت را رد کرد. وزارت صنعت اعلام کرده: متاسفانه برخی از رسانه‌ها هر چند وقت یک بار با انتشار شایعه جابه‌جا‌یی مدیران موجب تشویش اذهان عمومی می‌شوند و این در حالی است که امسال تمام تلاش و وقت مسوولان دولت معطوف به رونق اقتصادی است و لازم است که رسانه‌ها نیز با همراهی تیم اقتصادی دولت به تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که همواره مورد تاکید رهبر انقلاب اسلامی است کمک کنند.

دیروز در گروه بانکی پس از یک‌سال نماد بانک گردشگری بازگشایی شد. این نماد افت قیمت 20درصدی را تجربه کرد. در گروه مخابرات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تازگی مصوبات تازه‌ای درباره تغییر تعرفه اینترنت و تلفن ثابت منتشر کرد. اخیرا توسط وزیر ارتباطات، افزایش تعرفه 50 درصدی هر دقیقه مکالمه تلفن ثابت اعلام شده و به این ترتیب تعرفه هر دقیقه مکالمه داخل شهری از 30 ریال به 45 ریال افزایش یافت.

در گروه حمل و نقل دیروز شرکت احیا گستر هرمز به‌عنوان مالک شرکت حمل و نقل خلیج فارس به بازار معرفی شد. مالک جدید و ۸۷ درصدی حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس که در چهارمین عرضه اقدام به خرید این بلوک ۱۰۵ میلیارد تومانی کرده، با احراز قطعیت، رسما وارد ترکیب سهامداری این شرکت شد. بعد از سه بار ناکامی سازمان خصوصی‌سازی (28 شهریور، 9 آذر و 14 دی سال گذشته) در واگذاری بلوک ۸۷ درصدی حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس، بالاخره در 29 اردیبهشت و در چهارمین عرضه، طلسم آن شکسته شد.

این بلوک شامل 303 میلیون و 920 هزار سهم بود که توسط شرکتی به اسم احیا گسترهرمز خریداری شد. این شرکت دیروز با احراز قطعیت این معامله، رسما وارد ترکیب سهامداری این شرکت شد. این شرکت باید طی روزهای آینده با برگزاری مجمع فوق‌العاده‌ای، هیات مدیره جدید را انتخاب کند. در گروه دارویی شرکت تهران شیمی که بعد از ۲۰ سال حضور در بورس اوایل خرداد اخراج شده بود، از دیروز با درج نماد در بازار پایه فرابورس، وارد این بازار شد. در این گروه تولید مواد اولیه داروپخش نیز تقاضای افزایش سرمایه 200درصدی خود را مطرح کرد. هیات مدیره «دتماد» طبق مصوبه اسفندماه سال گذشته، درخواست افزایش سرمایه 200درصدی داده تا درصورت تایید حسابرس و مجوز سازمان بورس سرمایه 12 میلیارد تومانی را از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی به 36 میلیارد تومان برساند. این تامین مالی با هدف طرح بهسازی بخشی از خطوط تولید و نیز ایجاد خطوط جدید تولید و تامین سرمایه در گردش مورد نیاز انجام خواهد شد. در مجموع بازار دیروز بازاری منفی بود که در آن شاخص با افت 57/ 0 درصدی به رقم 72هزار و 615واحد رسید. ارزش معاملات در بورس به 131میلیارد تومان و در فرابورس به 307میلیارد تومان بالغ شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: