کد خبر: ۶۶۶۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
تعداد بازدید: ۵۵۴
نتایج پژوهش یک گروه استرالیایی که به تازگی در نشریه "شیمی، کشاورزی و تغذیه" منتشر شده، بر این موضوع تأکید دارد که مصرف بیش از حد قهوه در روز خطر چاقی بیش از حد را افزایش می دهد.
به گزارش خبرداغ به نقل از شفاآنلاین ،همواره نظرات و پژوهش های متعددی را درباره فواید و مضرات قهوه داغ شنیده ایم. اما این بار نتايج پژوهشی که توسط یک گروه استرالیایی انجام شده و در نشریه "شیمی ،کشاورزی و تغذیه" نيز منتشر شده به تاثیر این نوشیدنی محبوب بر وزن تمرکز یافته است. این گزارش  تأکید می کند که مصرف بیش از حد قهوه یعنی نوشیدن بیش از پنج فنجان در روز می تواند موجب بروز دیابت ، افزایش وزن و حتی چاقی مفرط شود.    


محققان استرالیایی پژوهش های سابق که اطمینان می دادند "پلی فنول"، ماده موجود در قهوه برای سلول های بدن مفید اند و می توانند حساسیت نسبت به انسولین را افزایش دهند،را زیر سوال می برند. از دیگر خواصی که برای قهوه ذکر می شد، کمک به کاهش خون و کم کردن توده های چربی بود.

دانشمندان معتقدند پلی فنول، خواصی که ذکر شده بود را  ندارد و حتی ممکن است بالعکس عمل کند. "وانس متئو" از محققان موسسه پژوهش های پزشکی استرالیا می گوید: «تاثیر قهوه بستگی به مقدار مصرف آن در طول روز دارد. سه فنجان قهوه در روز می تواند از افراد در مقابل ابتلا به بیماری های قلبی- عروقی محافظت کند. اما نباید در مصرف این نوشیدنی دچار افراط شد».

در ادامه گزارش مذکور آمده است: «نوشیدن پنج تا شش فنجان قهوه در روز، باعث می شود چربی ها راحت تر ذخیره شده و انسولین خون سخت تر تنظیم شود».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: