کد خبر: ۶۶۵۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
تعداد بازدید: ۶۱۶
دانشمندان در تحقیقات جدید خود دریافته‌اند که برخی از سلول‌های سرطانی می‌توانند با ذخیره ساختن چربی درون خود، رفتارهای تهاجمی‌تر را در بدن میزبان به نمایش بگذارند.
به گزارش خبرداغ به نقل از شفا آنلاین،دانشمندان معتقدند سلول‌های سرطانی همگی دارای سطح یکسانی از خصلت تهاجمی نیستند ولی می‌توان بیشتر آنها را با شیمی‌درمانی و پرتودرمانی کنترل کرد. حال دانشمندان دانشگاه لاند در کشور سوئد دریافته‌اند که گروهی از سلول‌های سرطانی می‌توانند به انبار کردن قطرات کوچک چربی درون خود دست بزنند که همین امر می‌تواند موجب شود که سرعت توسعه آنها افزایش یافته و رفتار آنها تهاجمی‌تر شود.

 محیط داخلی یک تومور را می‌توان محیطی خصمانه با کمبود اکسیژن به حساب آورد که در آن میزان pH و مواد مغذی بسیار کم است. سلول‌هایی که در این شرایط دوام می‌آورند با نام سلولهای تحت فشار نامیده می‌شوند. دانشمندان معتقدند این سلول‌ها رفتاری تهاجمی‌تر را به نسبت سایر سلول‌ها از خود بروز می‌دهند. محققان در یافته‌های خود از این تحقیق و سایر پژوهش‌های انجام شده، متوجه ارتباط بین این سلول‌ها و چربی شده‌اند. حال این دانش جدید می‌تواند برای یافتن روشی جهت پیشگیری از گسترش سرطان استفاده شود. این امر از این جهت شایان اهمیت است که در بیشتر سرطان‌ها، گسترش تومور به معنای مرگ بیمار خواهد بود.

تنها کافی است تا دانشمندان دریابند که سلول‌های تحت فشار چگونه می‌توانند چربی را در خود ذخیره کنند و به این ترتیب با کمک پیشگیری از این انباره‌سازی، می‌توان انتظار داشت روند گسترش سرطان در بدن انسان به صورت کلی متوقف شود.سپید



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: