کد خبر: ۶۶۵۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴
تعداد بازدید: ۷۰۴
راهبرد ایران؛توانمندسازی در برابر سیاست رفاهی فقرزدایی جبرانی- صدقه ای
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی در ژنو با تشریح وضع کنونی منطقه گفت: تدوین و طراحی سازوکارهایی برای جلوگیری از مداخله و سلطه جویی و افزایش سطح اعتماد کشورها می‌تواند بخشی از رویکرد و راهکاری جامع و جهانی برای مقابله با فقر تلقی شود.

به گزارش خبرداغ به نقل از تارنمای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علی ربیعی» امروز (سه شنبه) در یکصد و پنجمین نشست سازمان بین‌المللی کار که با موضوع «آینده فقر و چشم انداز سال 2030» برگزار شد، افزود: بر اساس گزارش مدیر کل در مورد سرزمین اشغالی فلسطین وضعیت کارگران و همه مردم در این سرزمین از سوی اشغالگران همچنان به جانب نابودی برده می شود.
وی گفت: کشورهای زیادی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، دستخوش ناآرامی و خشونت‌های داخلی اند. مردم بی‌پناه در این کشورها قربانی خشونت و مداخله نظامی خارجی شده‌اند و بیش از همه کودکان از آن رنج می‌برند.
ربیعی تاکید کرد «نظامی‌گری با تشدید بی‌ثباتی سیاسی ملی و منطقه‌ای، تله فقر را مستحکم‌تر می‌سازد».

** نیاز به تلفیق علم و عمل بین المللی برای کاهش شکاف نظریه و اجرا در موضوع فقر
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران گفت: ما به تلفیق مطالعات علمی و بررسی‌های اجرایی و بسیج توان بین‌المللی برای کاهش شکاف نظریه و اجرا در موضوع فقر نیازمندیم.
وی افزود: فقر، ناتوانی در برآورده ساختن نیازهای انسانی یا نداشتن حداقل امکانات معاش برای رسیدن به زندگی آبرومند و شایسته است.
ربیعی کمبود بهره گیری از امکانات بالقوه اقتصادی، فقدان سرمایه لازم برای سرمایه‌گذاری، کمبود تقاضا برای نیروی کار، سطح پایین مزدها و رشد منفی را از آثار اقتصادی فقر دانست.
وی ادامه داد: فقر و شکاف‌های طبقاتی، تنش‌های اجتماعی را افزایش داده و ثبات سیاسی را نیز به خطر می‌اندازد. ارتباطات میان تاثیر منفی و فراگیر فقر، جوامع را در «تله فقر» گرفتار و خروج از این وضعیت را دشوار می‌سازد.

** راهبرد ایران؛ توانمندسازی در برابر سیاست رفاهی فقرزدایی جبرانی- صدقه ای
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران درباره برنامه دولت برای مبارزه با فقر گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر «برخورداری از سلامت، رفاه، امنیت غذایی، تامین اجتماعی، فرصت‌های برابر، توزیع مناسب درآمد، نهاد مستحکم خانواده به دور از فقر، فساد و تبعیض و بهره‌مند از محیط‌زیست مطلوب» تاکید کرده است.
ربیعی افزود: ما در برابر سیاست رفاهی فقرزدایی جبرانی- صدقه ای، سیاست توانمندسازی را اتخاذ کردیم.
به گفته وی، امسال بیش از 40 میلیون ایرانی در روستاها و کارگران بخش غیررسمی در شهر از خدمات درمانی رایگان بهره مند شدند و 11میلیون نفر برای امنیت غذایی مورد حمایت قرار گرفتند.
وی به اجرای طرح جامعی برای کودکان کار و بازماندگان از تحصیل، برنامه ساخت مسکن حمایتی برای ناتوانان و اشتغال فراگیر فقرزدا اشاره کرد و با توجه به حلول ماه مبارک رمضان همه جوامع مسلمان خواست «خیر جمعی ناشی از مقابله اجتماعی و فراگیر با فقر را تجربه کنند».
به گزارش ایرنا، یکصد و پنجمین نشست وزیران کار عضو سازمان بین المللی کار از دهم تا بیست و یکم خردادماه با حضور نمایندگان و اعضای سه جانبه (دولت، کارگر و کارفرما) در دفتر مرکزی این سازمان در شهر ژنو سوییس در حال برگزاری است.
این نشست مهمترین رویداد بین المللی در زمینه کار و امور اجتماعی است و کشورهای عضو در بالاترین سطح در آن شرکت می کنند.
از جمهوری اسلامی ایران وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه با نمایندگان گروه های کارگری و کارفرمایی به ژنو رفته است.
سخنرانی در نشست مجمع عمومی، جلسه کشورهای غیرمتعهد و نشست وزیران کار کشورهای آسیا و اقیانوسیه و همچنین دیدار با مسئولان بین المللی از برنامه های سفر ربیعی به ژنو است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: