
به گزارش
خبرداغ به نقل از فارس: در شرایطی که بازار خودرو با رکود روبروست و خودروسازان برای فروش
تولیداتشان به روشهای مختلف فروش رو آوردهاند،همچنان شاهد ادامه تأخیرها
در تحویل خودرو به مشتریان هستیم.
در این وضعیت مشخص نیست با وجود
پایین بودن تقاضای خرید خودرو نسبت به سالهای قبل، چرا باز هم تحویل خودرو
به مشتریان با تأخیر روبرو است. برخی کارشناسان دلیل این عملکرد
خودروسازان را تلاش برای حفظ قیمتها در بازار و جلوگیری از افت قیمت
خودروها عنوان میکنند.
خودروسازان خودشان هم به وجود تأخیر در
تحویل محصولاتشان اذعان دارند به طوری که عباس صفری رئیس مرکز امور مشتریان
سایپا در این مورد میگوید: عدم تحویل به موقع خودرو بیشترین شکایت
مشتریان از گروه خودروسازی سایپا را شامل می شود.
وی ادامه میدهد:
بیشترین شکایات مربوط به محصولات گروه ایکس 100 یا انواع پراید است که
بیشترین آمار تولید خودرو در کشور را در اختیار دارد.
مدیر فروش یکی
از نمایندگیهای سایپا هم در مورد تأخیر در تحویل خودرو به مشتریان
میگوید: تحویل خودروهایی مانند سایپا 131، ساندرو و تندر 90 با بیشترین
تأخیر همراه هستند.
وی ادامه میدهد: این خودروها با تأخیر یک ماهه به مشتریان تحویل داده می شوند.
به
گفته این مدیر فروش نمایندگی سایپا، هم اکنون شرکت سایپا در حال ارسال
دعوتنامه برای خریداران خودرو با موعد تحویل خرداد است و به این ترتیب این
خودروها حداقل با تأخیر یک ماهه به مشتریان تحویل داده میشود.
تأخیر
در تحویل خودروهای دوگانه سوز نیز از جمله مشکلات خریداران خودرو است.
شرکت سایپا تعداد قابل توجهی خودروی دوگانه سوز پیش فروش کرده که در تحویل
آنها با مشکل روبرو است. این شرکت از خریداران خودروهای دوگانه سوز خواسته
تا خودروهای دیگری را به جای آن تحویل بگیرند.
مدیر فروش یکی از نمایندگیهای ایران خودرو نیز از وجود تأخیر 10 روزه در تحویل دنا به مشتریان خبر میدهد.
به
این ترتیب مشتریان شرکتهای خودروساز در حالی برای تحویل خودروی خود با
مشکل روبرو هستند که خودروسازان برای فروش محصولات خود به هر دری میزنند و
روشهای مختلف فروش اقساطی را تجربه میکنند.