کد خبر: ۶۶۴۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴
تعداد بازدید: ۵۹۲
وزیر امور اقتصادی و دارایی برای شرکت در نشست یکصد و شصت و نهم سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و همچنین حضور در مراسم چهلمین سالگرد تاسیس صندوق این سازمان، تهران را به مقصد وین ترک کرد.

به گزارش خبرداغ به نقل ازشبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، «علی طیب نیا» عصر امروز (چهارشنبه) برای شرکت در نشست شورای وزیران اقتصادی صندوق اوپک در صدر هیاتی به اتریش سفر کرد.
طیب نیا در این سفر دو روزه دیدارهای جداگانه ای با شماری از وزیران اقتصادی عضو اوپک خواهد داشت.
نشست شورای وزیران اوپک به طور سالیانه برای ارایه گزارش صندوق، بررسی کمک های توسعه ای سازمان اوپک به کشورهای در حال توسعه و مطالعه صورت مالی صندوق برگزار می شود.
همچنین برپایی مراسم ویژه ای به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس صندوق با حضور مقام های بلندپایه کشورهای عضو در وین برنامه ریزی شده است.
به گزارش ایرنا، یکصد و شصت و نهمین نشست عادی وزیران سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای بررسی سطح تولید نفت خام با توجه به وضع بازار جهانی، پنجشنبه (سیزدهم خرداد) در مقر دایمی این سازمان در وین پایتخت اتریش برگزار می شود.
وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران که چهارشنبه برای شرکت در این نشست عازم وین شد، تفاوت این نشست را در افزایش صادرات نفت ایران عنوان کرد.
این، در حالی است که خبرگزاری انگلیسی «رویترز» امروز بر اساس آمار شرکت های کشتیرانی و اطلاعات دریافتی از اوپک، منابع شرکت ها و موسسه های مشاوره نفتی نوشت: عرضه روزانه ١٣ عضو این سازمان از ٣٢ میلیون و ٦٤٠ هزار بشکه در ماه آوریل (فروردین- اردیبهشت) به ٣٢ میلیون و ٥٢٠ هزار بشکه در ماه مه (اردیبهشت- خرداد) کاهش یافته است.
بنابراین اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت در حالی پنجشنبه در نشست یکصد و شصت و نهم خود شرکت می کنند که کاهش تولید روزانه 120 هزار بشکه در ماه میلادی گذشته، ضرورت مدیریت بازار و برنامه ریزی برای تثبیت یا کاهش استخراج را رفع کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: