کد خبر: ۶۶۴۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸
تعداد بازدید: ۴۷۶
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تنها سالانه حدود 5 درصد برنج تولیدی وارد چرخه تجارت جهانی می‌شود.
به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تنها سالانه حدود 5 درصد برنج تولیدی وارد چرخه تجارت جهانی می‌شود. «علیرضا شعبان‌نژاد» در اجلاس دو روزه بین‌المللی- منطقه‌ای برنج آسیای مرکزی و غربی با حضور نمایندگان 10 کشور از دیروز آغاز شده است و امروز به کار خود پایان می‌دهد با بیان این‌که بر اساس آمارهای جهانی سطح برنج‌کاری و تولید شلتوک در دنیا به‌ترتیب حدود 160 میلیون هکتار و 670 میلیون تن است، گفت:تولید حدود 90 درصد برنج جهان در قاره آسیا صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به این‌که برنج یکی از غذاهای اصلی مردمان منطقه است، افزود: حدود 95 درصد برنج تولیدی در دنیا صرف برطرف کردن نیاز کشورهای تولیدکننده می‌شود و تنها سالیانه حدود 5 درصد برنج تولیدی وارد چرخه تجارت جهانی می‌شود.

شعبان‌نژاد جمعیت کشورهای عضو مرکز منطقه‌ای تحقیقات و آموزش برنج آسیای مرکزی و غربی را بالغ بر 305 میلیون نفر دانست و گفت: سطح زیرکشت برنج در این 10 کشور حدود یک میلیون و 240 هزار هکتار است که با تولید بیش از 5 میلیون تن نیاز کشورهای تولیدکننده تأمین نمی‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان ابراز امیدواری کرد با مساعدت و پشتیبانی سازمان‌های بین‌المللی تجارب و دستاوردهای ارزشمندی در این بخش به دست آورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: