کد خبر: ۶۶۳۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
تعداد بازدید: ۵۲۷
مطالعات نشان می دهد وقتی دانش آموزان به صورت گروه های دو نفری یا بیشتر به تمرین مطالب درسی می پردازند و مباحث را به هم به بحث می گذارند نه تنها حافظه شان تقویت می شود بلکه به لحاظ اجتماعی نیز مشارکت در کارهای گروهی را نیز می آموزند.
به گزارش خبرداغ به نقل از شفا آنلاین،مطالعات نشان می دهد وقتی دانش آموزان به صورت گروه های دو نفری یا بیشتر به تمرین مطالب درسی می پردازند و مباحث را به هم به بحث می گذارند نه تنها حافظه شان تقویت می شود بلکه به لحاظ اجتماعی نیز مشارکت در کارهای گروهی را نیز می آموزند.

دانش آموزانی که این شیوه را تکرار می کنند و درباره مسائل درسی با هم حرف می زنند،مطالعه می کنند و... باعث می شود اطلاعات بیشتری را به خاطر بیاورند.یکی دیگر از راهبردهای تقویت حافظه بحث در کلاس است بحث آزاد در کلاس درس ارتباط بین اطلاعات و مفاهیم جدید درسی را به دانش آموزان یاد می دهد و تلاش آگاهانه برای قرار دادن معلومات جدید بر بستر دانش پیشین را فرا می گیرند و این روش های نوین علمی به تقویت حافظه دانش آموزان کمک شایانی می کند.

سومین گام تقویت حافظه این است که دانش آموزان مطالب درسی را در قالب جدید یا نمودار خلاصه کنند.زیرا تجسم کردن تصویری اطلاعات در کنار کلمات به تقویت حافظه کمک می کند و باعث می شود هر چه بهتر فرآیند پردازش و ذخیره سازی اطلاعات را انجام دهد.آستان

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: