کد خبر: ۶۶۳۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۳۵
تعداد بازدید: ۶۱۶
هنوز فصل نقل‌وانتقالات شروع نشده بود که پرسپولیس با علیرضا بیرانوند به توافق رسید

هنوز فصل نقل‌وانتقالات شروع نشده بود که پرسپولیس با علیرضا بیرانوند به توافق رسید و این بازیکن را جذب کرد. بیرانوند یک سال دیگر با نفت قرارداد داشت، اما به استناد ماده‌ای که به او اجازه می‌داد در صورت وصول کمتر از نصف مطالباتش از این باشگاه جدا شود، به طور یکطرفه با نفت فسخ کرد و سرخپوش شد. حالا اما فدراسیون فوتبال طرحی را تصویب کرده که ممکن است اولین خرید سرخ‌ها را «هوا» کنند. گویا بر اساس این طرح، فعلا امکان فسخ یکطرفه قرارداد توسط بازیکنان لغو شده و بیرانوند هم همچنان بازیکن نفت محسوب می‌شود. اگر این مساله قطعی شود و فدراسیون آن را اعلام کند، پرسپولیسی‌ها بازنده بزرگ خواهند بود، چرا که برای رفع مهمترین نقطه ضعف‌شان، همه تخم مرغ‌ها را در سبد بیرانوند گذاشته بودند. در این صورت پرسپولیسی‌ها می‌توانند اعتراض کنند و بگویند قانون عطف به ماسبق نمی‌شود و نمی‌توان با تصویب مقررات جدید، معادلات گذشته را تغییر داد. در چنین شرایطی، پرسپولیسی‌ها می‌توانند ادعا کنند اگر از تصویب چنین قانونی خبر داشتند، زودتر روی جذب گلری مثل ده‌خسوس تمرکز می‌کردند و اجازه نمی‌دادند او سر از گسترش فولاد در بیاورد. تیم برانکو مدت زمان زیادی را صرف بیرانوند کرد و حالا ساده نیست که با تغییر یک قانون، به آنها بگویند همه کارهای‌شان بیهوده بوده است.

 

یک اختلاف کهنه

یکی از کسانی که خیلی در زمینه تغییر قانون فسخ یکطرفه قرارداد پافشاری می‌کند، منصور قنبرزاده است؛ مدیرعامل پیشین نفت تهران که عضو هیات‌رییسه فدراسیون است و یکی از گزینه‌های جدی ریاست سازمان لیگ به شمار می‌رود. او حتی پا را فراتر از این حرفها گذاشته و گفته بیرانوند برای پرسپولیسی شدن باید با مالکان جدید نفت به توافق برسد! این رویکرد قنبرزاده ممکن است در ارتباط با اختلافی باشد که بین دو نیم‌فصل میان او و بیرانوند به وجود آمد. در آن زمان گلر نفتی‌ها به آب و آتش می‌زد که پرسپولیسی شود، اما قنبرزاده مخالف بود و حتی کار طرفین به مشاجره روی آنتن زنده تلویزیون کشید. در این شرایط بعید نیست قنبرزاده در پی ضربه زدن به بیرانوند باشد و بخواهد حالا که دستش از نفت کوتاه شده، در کسوتی دیگر جلوی این انتقال سنگ بیندازد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: