کد خبر: ۶۶۳۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
تعداد بازدید: ۵۵۰
کارشناس تغذیه با معرفی خوراکی هایی که در معده زود هضم می شوند و آنهایی که دیرهضم هستند گفت: غذاهای پرادویه، پرچرب، شکلات و کافئین هضم غذا را سخت می‌کنند.
لیست خوراکی‌های دیرهضم و زودهضمبه گزارش خبرداغ به نقل از شفا آنلاین،سامیه عبدی گفت: غذاهایی که در گروه غذاهای زود هضم قرار می‌گیرند از دستگاه گوارش سریع عبور می‌کنند و قندخون را بالا می‌برند.

وی ادامه داد: غذاهای دیرهضم معمولاً 8 ساعت در دستگاه گوارش می مانند، در حالیکه غذاهای زود هضم فقط 3 تا 4 ساعت در معده هستند.

این کارشناس تغذیه گفت: بطور کلی کربوهیدرات‌ها زود هضم و مواد غذایی چرب و پرفیبر دیر هضم هستند مثل حبوبات و لبنیات.

عبدی تصریح کرد: غذاهای زود هضم مثل کلوچه ها و نان برشته ، غلات، برنج.در گروه

میوه‌ها نیز که نسبت به سبزیجات هضم راحت‌تری دارند، هندوانه، خربزه، طالبی، انگور زود هضم هستند اما میوه هایی مثل سیب، موز، آلو و انجیر دیرتر هضم می شوند.

وی افزود: سبزیجاتی مثل کلم، تره‌فرنگی، پیاز و هویج هضم دیرتری دارند. غذاهای چرب و سرخ شدنی دیرهضم هستند مثل ناگت‌های سرخ شده.غذاهای تند، کاکائو و شکلات نیز دیرهضم هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: