کد خبر: ۶۶۳۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
تعداد بازدید: ۵۲۷
رئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: اضافه وزن و چاقی از عوامل موثر در بسیاری از بیماری‌های گوارشی و بیماری‌های مزمن غیرواگیر هم‌چون کبد چرب، سرطان‌ها و بیماری‌ها قلبی است.
چاقی، از عوامل موثر در ابتلا به بیماری‌های گوارشیبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، دکتر «فریبرز منصور قناعی» با بیان این‌که اضافه وزن و چاقی از عوامل موثر در بسیاری از بیماری‌های گوارشی و بیماری‌های مزمن غیرواگیر هم‌چون کبد چرب، سرطان‌ها و بیماری‌ها قلبی است، اظهار کرد: امروزه تکنولوژی در جهت درمان گام برمی‌دارد، در حالی که باید در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

وی از مهم‌ترین عوامل پیشگیری، را توجه به وعده‌های غذایی به خصوص وعده‌ی صبحانه، استفاده از میوه و سبزیجات در میان وعده‌ها و استفاده از نان و غلات کامل عنوان کرد.

رئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان این‌که میزان بروز سرطان مری رو به کاهش است، گفت: آدنوکارسینوما(سرطان انتهای مری)که به علت برگشت اسید معده (ریفلاکس) ایجاد می‌شود رو به افزایش است.

قناعی کودهای شیمیایی و سموم دفع آفات را از عوامل موثر در تهدید سلامت مردم برشمرد و اقدامات نظارتی را در این امر لازم دانست.

به گزارش ایسنا، 2 تا 9 خرداد هفته سلامت گوارش نامگذاری شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: