بامو برای پاسداشت صد سالگی خود، کانسپتی رویاگونه با نام ویژن نکست 100 را رونمایی کرد. خودرویی که به نوعی بیانگر چشمانداز صد سال آینده دنیای خودرو از دیدگاه بامو محسوب میشود.
همانگونه که از بامو انتظار میرود، این خودرو یک ماشین اسپرت سدان چهار درب است. علامت تجاری جلوپنجره کلیوی شکل بامو در این خودرو نیز همچنان حضور دارد. چراغها نیز تبدیل به رگههایی عمودی شدهاند. چراغهای باریک و سهبعدی عقب تا حدودی یادآور i8 هستند و البته طبق معمول ستون C خودرو نیز طرحی مشابه همه BMW ها دارد.
از ویژگیهای منحصر به فرد این خودرو، گلگیرهای منعطف آن با مفصلهای گرداننده هستند که همراه با پوشش آئرودینامیکی چرخها باعث بهبود راندمان آئرودینامیکی خودرو و محافظت از چرخها میشوند. این موضوع به همراه عوامل دیگر باعث گردیده تا مقاومت بدنه در برابر باد یا ضریب درگ به رقم فوقالعاده 0.18 Cd برسد.
با طول 4.9 متر، این خودرو هماندازه یک بامو سری 5 خواهد بود هرچند ارتفاع 1.37 متری آن بیشتر به کوپه سری 6 نزدیک است. با وجود ابعاد متوسط بیرونی خودرو، فضای داخلی آن هماندازه سدان لوکس و بزرگ سری 7 میباشد.
دربهای خودرو به صورت پروانهای باز شده و البته دربهای عقب نیز از نوع خودکشی یا معکوس میباشند که با بازنمودن آنها فضای وسیع داخلی پدیدار میگردد و البته سوار و پیاده شدن از آن نیز بسیار آسان خواهد بود.
طراحی کابین آنچنان مینیمالیسیتی است که تصور آن دشوار است. حتی فرمان نیز به صورت الکتریکی جمع شده و از نظر پنهان میشود. تمام شیشه جلوی خودرو تبدیل به یک نمایشگر شده است که اطلاعات مختلف را روی آن می توان تماشا نمود. صندلیها در هنگام پیاده شدن به سمت بیرون چرخیده و البته برای گفتگوی نزدیکتر سرنشینان به سمت یکدیگر زاویه میگیرند.
قسمتهای عمدهای از این خودرو از فیبر کربن و پلاستیک ساخته شده است. هرچند هنوز حضور مواد با کیفیت بالای طبیعی نظیر چوب و چرم نیز در کابین به خوبی حس میشود. رانندگی خودکار و مستقل نیز از ویژگیهای هر خودروی مربوط به زمان آینده است اما بامو نخواسته امکان رانندگی فردی را از خودرو کاملاً حذف کند و هنوز میتوان فرمان را از جای خود خارج نموده و شخصاً کنترل ماشین را برعهده گرفت.
بامو میخواهد دو خودروی مفهومی از چشم انداز آینده از برندهای مینی و رولز رویس و یک موتورسیکلت مفهومی را در برنامه چشم انداز سده خود نیز معرفی نماید.