کد خبر: ۶۶۱۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱
تعداد بازدید: ۱۱۲۱
دیواندری گفت: صندوق‌های بازنشستگی بانک‌ها وضع بدی ندارند و این گونه صندوق‌ها یک پدیده جهانی هستند و تنها مخصوص ایران نیست.

دیواندری :امکان تجمیع صندوق بازنشستگی بانک‌ها/جبران کسری صندوق‌ها به عهده بانک‌هاستبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، علی دیواندری در پاسخ به این پرسش که وضعیت صندوق‌های بازنشستگی بانک‌ها را چطور ارزیابی می‌کنید؟ اظهار داشت: صندوق‌های بازنشستگی بانک‌ها وضع بدی ندارند و این گونه صندوق‌ها یک پدیده جهانی هستند و تنها مخصوص ایران نیست.

 وی با اشاره به ساختار این صندوق‌ها گفت: وضعیت به گونه‌ای است که با حق بیمه‌هایی که از شاغلین بانک‌ها اخذ می‌شود و حق بیمه‌هایی که در گذشته از شاغلین این بخش اخذ شده و افراد بازنشسته شده‌اند این صندوق‌ها فعالیت می‌کنند.

دیواندری تصریح کرد: البته در برخی از موارد هزینه‌هایشان جبران نمی‌شود و بازدهی پایین سرمایه گذاری‌هایی که انجام داده‌اند باعث کسری این صندوق‌ها می‌شود اما کسری در صندوق‌های اصلی کشور برعهده دولت است اما در بخش نظام بانکی و صندوق بازنشستگی بانک‌ها در اختیار خود بانک‌هاست.

وی با بیان اینکه این کسری‌ها به بانک‌ها اعلام می‌شود و بانک‌ها آن را می‌پردازند، گفت: این صندوق‌ها یک اساسنامه‌ای دارند که زیر نظر وزارت اقتصاد است البته این صندوق‌ها می‌توانند تجمیع شوند اما این کار تاکنون انجام نشده است.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: این صندوق‌ها نقدینگی خوبی داشته‌اند و سرمایه گذاری خوبی هم دارند و تعداد شاغلین هم در نظام بانکی کم نیست و این حق بیمه‌ها تکافوی نقدینگی صندوق‌ها را می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: