کد خبر: ۶۶۱۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷
تعداد بازدید: ۴۵۶
در خبری مربوط به گروه خودرو، معاون وزیر صنعت گفت: مذاکرات سایپا و سیتروئن فرانسه به مرحله عقد قرارداد نزدیک و آخرین مراحل قراردادی و حقوقی این همکاری 200 میلیون دلاری انجام شده است.
امید سهامداران سایپا به قرارداد 200 میلیون دلاریبه گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه خراسان،در خبری مربوط به گروه خودرو، معاون وزیر صنعت گفت: مذاکرات سایپا و سیتروئن فرانسه به مرحله عقد قرارداد نزدیک و آخرین مراحل قراردادی و حقوقی این همکاری 200 میلیون دلاری انجام شده است. محسن صالحی نیا با اشاره به این که مذاکرات سایپا و سیتروئن فرانسه به مرحله عقد قرارداد نزدیک شده به ایرنا گفت: در این مذاکرات حتی میزان سرمایه گذاری و مکان انجام فعالیت مشخص شده است. وی با اشاره به این که آخرین مراحل قراردادی و حقوقی این همکاری انجام شده، گفت: براساس آخرین مذاکرات، حجم سرمایه گذاری مشترک در مرحله نخست 200 میلیون دلار برآورد شده و سایت سایپای کاشان نیز به عنوان محل اجرای این همکاری تعیین شده است. به گفته صالحی نیا شرکت سیتروئن برای سرمایه گذاری در فاز نخست علاوه بر تکنولوژی، پول نقد نیز خواهد آورد. از این دست خبر ها فعلاً برای سایپا باید شنیده شود تا بلکه کمی از فشار فروش سهام آزاد شده این سهم کاسته شود، فشار فروشی که بازار را هم دچار دردسر کرده و باعث شده کمی محافظه کارانه به بقیه سهام نگاه کند. دیروز جو گروه خودرو سازی و قطعات با محوریت ایران خودرو بد نبود و در پایان این سهم با 4 درصد رشد به کار خود خاتمه داد. زامیاد، ایران خودرو دیزل و سایپا دیزل نیز مثبت بودند. در مجموع و در کلیت بازار اخابر، ایران خودرو و شپنا سه سهمی بودند که بیشترین میزان رشد را از آن خود کردند. بیشترین تأثیر منفی را هم دو قلو های سنگ معدنی یعنی کگل و کچاد از خود به جا گذاشتند و به دنبال آن ها فولاد مبار که هم منفی بود. اما در اخبار مربوط به دیگر شرکت ها، پست بانک هم اعلام کرده به دنبال فروش اموال مازاد خود است که در صورت محقق شدن، می تواند سود قابل توجهی را شناسایی کند، پاکات مزایده 17 و 20 خرداد بازگشایی خواهد شد. در مجمع پتروشیمی زاگرس 1761 ریال سود تقسیم شد، شرکت اعلام کرده برنامه تولید 3 میلیون تن متانول را تا پایان سال در دستور کار خود دارد، همچنین هزینه های حمل به زیر 40 دلار کاهش داشته که البته این خبر خوبی برای زاگرس است. مجامع شرکت های پتروشیمی یک ویژگی بارز برای سهامداران دارد و آن این که در این مجامع سود تقسیم شده بلافاصله بعد از مجمع تقسیم خواهد شد، برای زاگرس نیز این اتفاق می افتد و ظرف کمتر از 2 روز آینده سهامداران این شرکت می توانند سود های خود را دریافت کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: