کد خبر: ۶۶۱۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۳
تعداد بازدید: ۱۵۷۷

پدال نوشت: کامارو ZL1 اولین خودرویی است که از گیربکس 10 سرعته ی اتوماتیک جدید جنرال موتورز استفاده می‌کند.

2017-Chevrolet-Camaro-ZL1-grille-badge
زمانی که شورولت کامارو ZL1 2017 اواخر امسال نمایشگاه‌ها را فتح می‌کند، اولین خودروی این خودروساز خواهد بود که از گیربکس 10 سرعته اتوماتیک جدید استفاده می‌کند. گیربکسی که بنا به ادعای شورولت، در تعویض‌ها بسیار سریع‌تر از گیربکس برجسته‌ی دوکلاچه ی پورشه یعنی PDK است.

2017-Chevrolet-Camaro-ZL1-gear-shifter
شورولت قبلاً در خلال تست‌هایی که روی پروتوتایپ ZL1 انجام داده بودیم همین صحبت‌ها را کرده بود اما حالا این خودروساز با اعداد بازگشته است. طبق تست های شورولت، تعویض دنده‌ی 1 به 2 در ZL1 36 درصد سریع‌تر از گیربکس PDK پورشه است. شورولت ادعا می‌کند که تعویض دنده 2 به 3 ZL1 27 درصد سریع‌تر و تعویض دنده 3 به 4 نیز 26 درصد سریع‌تر صورت می‌پذیرد. این تفاوت‌ها ممکن است که از پشت فرمان قابل‌تشخیص نباشد اما هر میلی‌ثانیه در هنگام لانچ اهمیت به سزایی دارد.

2017-Chevrolet-Camaro-ZL1-front-interior-seats
این گیربکس به همراه فورد توسعه یافته و با 6 کلاچ انجام‌وظیفه می‌کند. شورولت همچنین ادعا می‌کند که این گیربکس 10 سرعته علیرغم دو دنده و کلاچ اضافی، خیلی از گیربکس 8 سرعته اتوماتیک بکار رفته در کامارو SS بزرگ‌تر نخواهد بود.

2017-Chevrolet-Camaro-ZL1-cockpit
با این گیربکس سریع و پیشرانه‌ای 8 سیلندر و 640 اسب بخاری، کامارو ZL1 2017 مشکلی در به ثبت رساندن شتاب صفر تا 100 در محدوده‌ی 3 ثانیه نخواهد داشت؛ و برای کسانی که می‌خواهند خودشان دنده را عوض کنند، هنوز هم گیربکس 6 سرعته دستی قابل سفارش خواهد بود.

سرعت بالای گیربکس ده سرعته اتوماتیک شورولت کامارو ZL1! + عکس

سرعت بالای گیربکس ده سرعته اتوماتیک شورولت کامارو ZL1! + عکس

سرعت بالای گیربکس ده سرعته اتوماتیک شورولت کامارو ZL1! + عکس

منبع: motortrend

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: