پدال نوشت: کامارو ZL1 اولین خودرویی است که از گیربکس 10 سرعته ی اتوماتیک جدید جنرال موتورز استفاده میکند.
زمانی که شورولت کامارو ZL1 2017 اواخر امسال نمایشگاهها را فتح میکند، اولین خودروی این خودروساز خواهد بود که از گیربکس 10 سرعته اتوماتیک جدید استفاده میکند. گیربکسی که بنا به ادعای شورولت، در تعویضها بسیار سریعتر از گیربکس برجستهی دوکلاچه ی پورشه یعنی PDK است.
شورولت قبلاً در خلال تستهایی که روی پروتوتایپ ZL1 انجام داده بودیم همین صحبتها را کرده بود اما حالا این خودروساز با اعداد بازگشته است. طبق تست های شورولت، تعویض دندهی 1 به 2 در ZL1 36 درصد سریعتر از گیربکس PDK پورشه است. شورولت ادعا میکند که تعویض دنده 2 به 3 ZL1 27 درصد سریعتر و تعویض دنده 3 به 4 نیز 26 درصد سریعتر صورت میپذیرد. این تفاوتها ممکن است که از پشت فرمان قابلتشخیص نباشد اما هر میلیثانیه در هنگام لانچ اهمیت به سزایی دارد.
این گیربکس به همراه فورد توسعه یافته و با 6 کلاچ انجاموظیفه میکند. شورولت همچنین ادعا میکند که این گیربکس 10 سرعته علیرغم دو دنده و کلاچ اضافی، خیلی از گیربکس 8 سرعته اتوماتیک بکار رفته در کامارو SS بزرگتر نخواهد بود.
با این گیربکس سریع و پیشرانهای 8 سیلندر و 640 اسب بخاری، کامارو ZL1 2017 مشکلی در به ثبت رساندن شتاب صفر تا 100 در محدودهی 3 ثانیه نخواهد داشت؛ و برای کسانی که میخواهند خودشان دنده را عوض کنند، هنوز هم گیربکس 6 سرعته دستی قابل سفارش خواهد بود.
منبع: motortrend