کد خبر: ۶۶۰۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
تعداد بازدید: ۶۲۹
منتخب مردم تهران در مجلس دهم گفت: در انتخابات مجلس، مردم اعلام کردند که خواستار تغییر هستند. خواست مردم در تمام مراحل تصمیم گیری باید لحاظ شود و تغییرات برای مردم محسوس باشد.

سیاوشی : مردم خواستار تغییر هستند/ فراکسیون امید، اکثریت مجلس دهم را در اختیار می‌گیردبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی با اشاره به شرایط مجلس آینده و نحوه کار فراکسیون اکثریت و وظایف فراکسیون زنان خاطرنشان کرد: در اولین جلسه فراکسیون امید قریب به ۱۵۸ نفر شرکت کرده بودند و به نظر می‌رسد این فراکسیون، اکثریت مجلس را در دست خواهد داشت.

سیاوشی ادامه داد: اعضای فراکسیون برای تحقق وعده‌های داده شده با قدرت هر چه تمام‌تر اهتمام خواهند داشت. همچنین در مسیر مطالبات، به دور از حواشی و در یک فضای همدلی و همکاری به ویژه در راستای تحقق دستاوردهای برجام حرکت خواهند کرد.

منتخب مردم تهران با اشاره به اینکه وزن و ترکیب سیاسی مجلس اهمیت زیادی دارد، گفت: در توفیق‌هایی نظیر هیات رییسه و ارکان داخلی مجلس؛ چه در انتخاب‌ها و چه در انتصاب‌ها، منطقی است که وزن مجموعه‌های سیاسی درون پارلمان در نظر گرفته شود و شایسته این است که رقابت‌ها نیز در چارچوب قانون و احترام به آرای عمومی در مجلس باشد.

این دیپلمات پیشین وزارت امور خارجه با بیان اینکه آنچه در عمل اتفاق افتاده است تغییر در ۷۵ درصد نمایندگان مجلس است، اظهار داشت: در انتخابات مجلس، مردم اعلام کردند خواستار تغییر هستند و همانطور که مستحضرید یکی از ارکان اصلی نظام، «جمهوریت» است که بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب نیز بسیار بر این اصل تکیه دارند.

او اضافه کرد: آنچه مشخص است آن است که خواست مردم در تمام مراحل تصمیم‌گیری باید لحاظ شود و تغییرات برای مردم محسوس باشد. قطعا پایبندی به دموکراسی به این معناست که همه به رای اکثریت احترام بگذارند و پذیرا باشند.

سیاوشی تاکید کرد: انتخاب ریس مجلس به عهده نمایندگان است لذا هرآنچه اکثریت رای دهند، مورد احترام فراکسیون امید خواهد بود و امیدوارم این مهم با تعامل هر چه بیشتر و هم‌اندیشی در فضای آرام و با رعایت اخلاق صورت بگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم در رابطه با وضعیت فراکسیون زنان در مجلس آتی نیز اظهار داشت: در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، بالا‌ترین تعداد زنان به مجلس راه پیدا کرده‌اند.

او ضمن ابراز قدر دانی نسبت به زنان و مردانی که برای تحقق حضور زنان در نهاد‌های کلان کشور متحمل زحمات بسیاری شده‌اند، تاکید کرد: شایسته است با تشکیل یک فراکسیون قوی و با حضور موثر در ارکان مختلف مجلس در جهت رشد و تعالی جایگاه زنان تلاش کنیم.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم ضمن تاکید بر اینکه طبق قانون اساسی هرگاه فردی انتخاب و وارد مجلس می‌شود، نماینده همه آحاد جامعه اعم از زن و مرد است خاطرنشان کرد: با این وجود برای رفع مشکلات زنان، زنان وظیفه بیشتری دارند. یعنی زنان علاوه بر وظیفه ملی وظیفه‌ای مضاعف دارند و آن هم تلاش برای به حداکثر رساندن رفع و حل مشکلات خاص زنان و مهم‌تر از آن جلب توجه مجلس به حل مشکلات و مسایل زنان است

سیاوشی در پایان ضمن ابراز امیدواری نسبت به آینده زنان با تشکیل فراکسیون قوی اظهار داشت: ما باید به دنبال مصوباتی در راستای تعالی حوزه زنان و خانواده باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: