کد خبر: ۶۶۰۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
تعداد بازدید: ۵۹۶
رئیس مجلس شورای اسلامی از افزایش قابل توجه بودجه نیروی انتظامی و سایر نیروهای مسلح برای مقابله منسجم‌تر با اشرار و تروریست‌ها در بودجه 95 خبر داد.

لاریجانی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛افزایش چشمگیر بودجه ناجا در سال 1395

به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، علی لاریجانی در حاشیه بیست‌ویکمین همایش فرماندهان، روسا و مدیران ناجا در جمع خبرنگاران گفت: بودجه ناجا و نیروهای مسلح برای انسداد مرزها و مقابله با جریان‌های تروریستی و اشرار افزایش دادیم تا امنیت کشور بیش از قبل ارتقاء یابد.

وی افزود: باید قبول کرد نیروی انتظامی وظایف بسیار متنوعی دارد که باید حمایت کرد تا هم سازمان و هم ساختار و هم مشکلات معیشتی این نیرو حل شود. البته مجلس تا حدی که توانست بودجه نیروی انتظامی را در لایحه بودجه 95 در این حوزه‌ها افزایش داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به این پرسش که سهم یقه‌سفیدها در قاچاق سازمان‌یافته چقدر است و عملکرد ناجا در مهار قاچاق چطور بوده است، گفت: در اینگونه ناهنجاری‌های اجتماعی می‌توان به دو شیوه رفتار کرد یکی اینکه این مساله را در جامعه پهن کرد و مدام معصیه‌سرایی کرد که البته این روش برای رسانه‌ها جذابیت دارد.

وی ادامه داد: اما روش دوم برخورد طبیبانه با این پدیده است. دستگاه‌های مسوول برای مبارزه با معضلات اجتماعی باید مسوولیت برعهده گرفته و طبیبانه به حل آن بپردازند. رسانه‌ها نیز خود یک رکن از دستگاه‌های مسوولی هستند که مسوولیت مبارزه با قاچاق را برعهده دارند. نقش رسانه‌ها، نقش بازدارنده است. رسانه‌ها نوع برخورد با بزهکاری‌های اجتماعی را باید به گونه‌ای در جامعه مطرح کنند و رفتار و برخورد ناجا و قوه قضاییه را انعکاس دهند که هیچ‌کس جرأت ارتکاب مجدد آن را به خود ندهد.

وی ادامه داد: با قاچاقچی برخورد می‌شود اما بنده در مساله قاچاق کاستی‌هایی مشاهده می‌کنم. ناجا در این مساله تلاش‌هایی را انجام داده است اما حجم قاچاق در کشور گسترده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای برخورد قاطع و قوی ناجا با قاچاق و قاچاقچی باید طراحی‌ها و ساماندهی‌های لازم و حرفه‌ای انجام شود. ضمن اینکه برخورد با قاچاق مساله‌ای فرادستگاهی است که همکاری همه دستگاه‌های مسوول را طلب می‌کند.

رئیس قوه مقننه خواستار هماهنگی قوای مجریه و قضاییه برای برخورد سازماندهی‌شده با قاچاق و قاچاقچی شد.

لاریجانی تاکید کرد: باید از ناجا خواسته شود برای تحقق اقتصاد مقاومتی با پدیده قاچاق به صورت جدی و قاطع برخورد کند. رسانه‌ها هم باید به این مساله کمک کنند. مجلس نیز آمادگی دارد قانون کمکی برای افزایش اختیارات نیروی انتظامی به تصویب برساند.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: