در نمایشگاه خودروی پکن مدیران خودروسازان جهانی اهداف فروش خود را در بازار چین اعلام کردند.
مایک
منلی، مدیر اجرایی منطقه آسیا-پاسیفیک شرکت فیاتکرایسلر اعلام کرد این
شرکت در سال جاری هدف رشد دورقمی فروش جیپ در بازار چین را درنظر گرفته
است.
او به خبرنگاران گفت: فشار قیمتی در بازار خودروهای شاسیبلند
چین ادامه خواهد داشت. منلی گفت در طول سال 2016 فشار قیمتی در کل بازار
خودروی چین ادامه خواهد داشت و بیشترین فشار روی قیمت خودروهای سواری خواهد
بود.
مدیرعامل شرکت هوندا موتور نیز اعلام کرد برای سال جاری هدف فروش 07/ 1 میلیون دستگاه خودرو در بازار چین را تعیین کرده است.
هوندا
موتور و شریک چینی آن در سال 2015، 01/ 1 میلیون خودرو در بازار چین
بهفروش رساندند که نسبت به سال قبل از آن 5/ 32 درصد افزایش داشت. یان
رابرتسون، رئیس فروش و بازاریابی جهانی بیامو نیز درمورد بازار چین گفت:
بازار خودروی این کشور درحال عادی شدن است و این روند در سال جاری ادامه
خواهد یافت.
روزنامه دنیای اقتصاد