کد خبر: ۶۵۷۶۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
تعداد بازدید: ۵۶۹
آخوندی اعلام كرد:
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینكه مذاكرات زیادی با نظارت دولت های فرانسه و ایران بین دو شركت ایرباس و ایران ایر انجام شده و در روزهای آینده قرارداد خرید هواپیماهای ایرباس نهایی می شود، اعلام كرد دو كشور در بخش ریلی، هوایی و بنادر همكاری می كنند.
ایران و فرانسه در بخش ریلی، هوایی و بنادر همكاری می كنند/امضای 2موافقتنامه عباس آخوندی روز دوشنبه پس از دیدار با وزیر حمل و نقل فرانسه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بیش از یك سال است كه مذاكرات خود را با ایرباس آغاز كرده ایم و پس از امضای قرارداد پیش خرید بین ایرباس و ایران ایر، دیدارهای زیادی بین دو طرف برای مسائل مالی، فنی و تامین قطعات برگزار شده و هم اكنون نیز در جریان است.
وی اظهار داشت: ایران به توسعه همكاری های اقتصادی با فرانسه اهمیت زیادی قائل است و هم اكنون نیز برای طراحی و نوسازی ایستگاه های تهران، مشهد و قم با یك شركت فرانسوی قرارداد منعقد شده است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: در سفر وزیر حمل و نقل فرانسه به تهران برای توسعه همكاری ها بین دو كشور در بخش های ریلی، ناوگان هوایی، پیمانكاری و بنادر مذاكرات خوبی با شركت های فرانسوی برگزار شده است.
وی گفت: در ارتباط با راه اندازی قطارهای سریع السیر بین تهران - اصفهان كه برای تامین مالی آن با چینی ها قرارداد منعقد شده است، در زمینه تامین ناوگان این خط سریع السیر مذاكراتی با این شركت فرانسوی انجام دادیم.

** امضای 2موافقتنامه در بخش هوایی و ریلی
آخوندی با بیان اینكه امروز درخصوص مسائل مالی و كمك های دولتی نیز بین دو كشور بویژه در زمینه های هوایی و ریلی دو موافقتنامه امضا شد، گفت: درصددیم حجم مبادلات اقتصادی خود را در سال های 2016 و 2017 به رشد قابل توجهی برسد.
وی با اشاره به قیمت هواپیماهای ایرباس اظهار داشت: این شركت قیمت هواپیماهای خود را بر اساس سیستم های تعریف شده، اعلام می كند و پس از مذاكره مستقیم با هر خریدار، قیمت نهایی خود را اعلام می كند.
آخوندی بر حمایت شركت هواپیمایی ایران ایر بعنوان یك شركت ملی تاكید كرد و گفت: درصدد بازسازی ساختارهای ایران ایر هستیم تا این شركت بتواند با همتایان خود در منطقه رقابت سالمی داشته باشد اما حمایت های ما از این شركت در حد معقولی باید باشد تا رقابت بین شركت های هوایی داخلی نیز از بین نرود.
وی اظهار داشت: خوشبختانه پسی از هشت سال بار دیگر پرواز شركت ایرفرانس بین تهران و پاریس از سرگرفته شد و مطمئن هستیم این اقدام همسو با توسعه روابط دو ملت اقدام بسیاری شایسته ای بوده است.
آخوندی یادآور شد: در یك و نیم سال گذشته مذاكرات متعددی با شركت های فرانسه آغاز كرده ایم و این كشور در یك دوره جدید، در پی توسعه مناسبات خود با ایران است زیرا روابط دو كشور بسیار تاریخی است هر چند در این دوران شاهد فراز و نشیب های زیادی بوده ایم.
وزیر راه و شهرسازی تاكید كرد: دو طرف وظیفه دارند مناسبات خود را براساس پایه های درستی استوار كنند تا روابط دو كشور همواره بیش از پیش توسعه یابد.

 ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: