کد خبر: ۶۵۷۵۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
تعداد بازدید: ۲۱۹
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان تهران گفت: سرما، بارش تگرگ، برف و بارندگي در فصل بهار سال زراعي جاري 180 ميليارد ريال خسارت به باغات استان وارد كرد.
سرما 180 ميليارد ريال خسارت به باغات استان تهران وارد كردعلي اشرف منصوري روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: با بررسي هاي انجام شده 719 هكتار از باغات استان تهران به دليل سرمازدگي و نيز بارش برف و تگرگ دچار خسارت شده اند.
وي گفت: دراين ميان بيشترين حجم خسارت به باغات در شهرستان هاي فيروزكوه، دماوند، اسلامشهر و شهريار بوده است.
منصوري با تاكيد بر لزوم بيمه كردن اراضي و محصولات كشاورزي خاطرنشان كرد: باغاتي كه زير پوشش بيمه قرار ندارند، هيچ مبلغي با عنوان خسارت دريافت نخواهند كرد.

* كشت گندم و جو در 75 هزار هكتار
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان تهران در ادامه به موضوع كنترل جمعيت آفات و بيماري هاي اراضي زيركشت گندم و جو استان اشاره كرد و گفت: طرح مبارزه با علف هاي هرز پهن برگ در 56 هزار هكتار از مجموع 75 هزار هكتار اراضي زير كشت گندم و جو استان تهران اجرا شده است.
منصوري در خصوص اقدام انجام شده در زمينه مبارزه با آفات افزود: طرح مبارزه با آفت سن گندم تاكنون در سطح دو هزار هكتار از مزارع شهرستان هاي پاكدشت و ورامين اجرا شده است.
وي همچنين از افزايش سطح زير كشت دانه روغني كلزا در استان تهران خبر داد و گفت: سطح زيركشت كلزا در استان تهران از 150 هكتار در سال گذشته ، به 630 هكتار در سال زراعي جاري افزايش يافته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: