کد خبر: ۶۵۶۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
تعداد بازدید: ۴۶۳
مرکز مطالعاتی "پِنشِن پارتنِرز" به ریشه‌یابی دلایل سقوط بهای نفت پرداخت و به نتایج قابل تاملی رسید.

بهای جهانی نفت از اواسط سال 2014 در مسیر نزولی قدم گذاشت و در مقایسه با ژوئن 2014 (خرداد 93) که بیشترین بها را تجربه کرده بود، در حدود یک سوم از ارزش خود را از دست داد. مازاد تولیدات نفتی و کاهش تقاضای جهانی برای خرید نفت به عنوان مهمترین دلایل بروز این روند ذکر شد؛ اما "چارلی بیلیو،" مدیر مرکز تحقیات و مطالعه "پِنشِن پارتنِرز،"  معتقد است کاهش بهای نفت با افزایش ارزش دلار رابطه‌ای عکس دارد.

دلیل واقعی کاهش بهای نفت +نمودار

به گزارش مارکت واچ؛ نتایج تحقیقات "پِنشِن پارتنِرز" بوسیله یک نمودار مقایسه‌ای میان تغییرات بهای نفت و ارزش دلار، به ویژه پس از سال 2014، نشان داده شده است. در نمودار به وضوح دیده می‌شود زمانیکه بهای جهانی نفت در یک سال و نیم گذشته تا 60 درصد سقوط کرد، ارزش دلار حدود 17 درصد رشد یافت. به این معنا که هرچقدر ارزش دلار بیشتر شد، خرید نفت هزینه بیشتری درپی داشت و خریداران ترجیح دادند از واحدهای پولی دیگری در این رابطه استفاده کنند.

کارشناسان معتقدند تصمیم وزارت خزانه داری آمریکا در اواخر سال 2015 برای متعادل‌سازی نرخ بهره بانکی، اندکی از کاهش بهای نفت کاست. هر بشکه نفت در معاملات روز دوشنبه 40 دلار قیمت‌گذاری شد که بیشترین رقم در سه هفته اخیر است. البته در همین راستا نباید تشکیل قریب الوقوع نشست برخی کشورهای صادرکننده نفت را در دوحه فراموش کرد. این نشست با هدف توافق بر سر کاهش تولیدات برگزار می‌شود و تاثیر روانی آن بر بازار موجب بهبود اندک بهای نفت شده است. وجود برخی نگرانی‌ها در مورد شرایط اقتصادی، مانع از آن می‌شود تا وزارت خزانه داری آمریکا استفاده از سیاست‌های مالی منقبض را کنار بگذارد.

باشگاه خبرنگاران جوان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: